ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید نوعی سلاح واقعیت مجازی برای شبیه سازی بازخورد فیزیکی در بازی های ویدیویی

دو سال پیش، کمپانی Striker VR دمویی از نسخه آزمایشی تکنولوژی خود به نمایش درآورد که به مدد آن، سلاح های غیرواقعی می توانستند به کمک نوعی بازخورد فیزیکی، احساس شلیک سلاحی واقعی را در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

دو سال پیش، کمپانی Striker VR دمویی از نسخه آزمایشی تکنولوژی خود به نمایش درآورد که به مدد آن، سلاح های غیرواقعی می توانستند به کمک نوعی بازخورد فیزیکی، احساس شلیک سلاحی واقعی را در محیط واقعیت مجازی شبیه سازی کنند؛ پروژه ای که در نهایت وارد حوزه نظامی شد و برای تمرین سربازان مورد استفاده قرار گرفت.

حالا کمپانی مورد اشاره از نسخه آزمایشی سلاحی به نام Infinity v1 رونمایی کرده که از تکنولوژی بازخورد فیزیکی در محیط واقعیت مجازی بهره می برد و قادر به شبیه سازی لگد ناشی از شلیک چندین نوع سلاح مختلف است. Striker VR برای نمایش شیوه کارکرد تکنولوژی و سلاح جدید خود دمویی در اختیار وب سایت Road to VR نیز قرار داده.

Infinity v1 به سه حالت تک تیر، سه تیر و شلیک خودکار مجهز است و وضعیتی برای سلاح های آینده نگرانه نیز برای آن در نظر گرفته شده که در بسیاری از بازی های شوتر اول شخص امروزی و استفاده از سلاح هایی نظیر Railgun، کاربرد خواهد داشت.

Striker VR برای ضبط دموی خود از یک حسگر تشخیص حرکات داخلی استفاده نموده اما می گوید که بزودی پشتیبانی از سنسور پلتفرم های واقعیت مجازی دیگر، مانند کنترلر موو هدست پلی استیشن، لایت هاوس هدست Vive و سنسور Constellation آکیلس ریفت هم آغاز می شود.

در نهایت ناگفته نماند که سلاح مورد اشاره گرچه فعلاً در فاز آزمایشی به سر می برد اما به گفته Striker VR، کیت توسعه دهندگان آن تا پایان امسال به دست برخی از شرکای خاص خواهد رسید و بعد از آن با فاصله کمی می توان منتظر عرضه نسخه نهایی به بازار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی