ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: پنج ویجت اندروید برای آنکه صفحه خانه کارآمدتری داشته باشید

ویجت های صفحه خانه، میان برهای خوبی هستند تا به برخی از مهم ترین قابلیت ها و اطلاعات اپلیکیشن های سیستم عامل دسترسی سریع داشته باشید. برای اینکه نهایت بهره ممکن را از وجودشان ببرید، بهتر است ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

ویجت های صفحه خانه، میان برهای خوبی هستند تا به برخی از مهم ترین قابلیت ها و اطلاعات اپلیکیشن های سیستم عامل دسترسی سریع داشته باشید. برای اینکه نهایت بهره ممکن را از وجودشان ببرید، بهتر است که اعتدال در استفاده از آن ها را رعایت کنید.

تعدد ویجت ها نه تنها باعث شلوغی صفحه خانه می شود، بلکه امکان انتخاب از میان مناسب ترین آن ها را برایتان دشوار خواهد کرد. بنابراین می بایست در انتخاب شان هوشمندانه عمل کنید تا به آن چیزی که می خواهید به سرعت و بدون معطلی دسترسی داشته باشید.

در جعبه ابزار این هفته پنج ویجت کاربردی برای استفاده در صفحه خانه اندروید را به شما معرفی می کنیم؛ ویجت هایی که کارتان برای چک کردن وضعیت آب و هوا، ساعت و عملکرد سخت افزاری سیستم عامل را آسان کرده و امکان مدیریت بهتر و سریع تر امکانات سیستم عامل را فراهم می نمایند.

Transparent Clock & Weather

AndroidPIT-best-android-widgets-1-w782-w600

ویجت های پیش بینی آب و هوا آنقدر در پلتفرم اندروید زیادند که شاید برای تست کردن فقط نیمی از آن ها باید یک ماه وقت بگذارید! اما بگذارید کار را برایتان راحت کنیم، ویجت Transparent Clock & Weather قطعا جزء بهترین ویجت های آب و هوایی است که هر کاربر اندروید می تواند در صفحه خانه اش داشته باشد.

Transparent Clock & Weather نه فقط یک ویجت، بلکه مجموعه ای از آنهاست. انواع ویجت های ترکیبی ساعت-آب و هوا در ابعاد گوناگون را می توانید در آن ببینید، و به غیر از این به ویجت های متفرقه ای مثل نمایش وضعیت وای فای و میزان فضای خالی حافظه SD هم دسترسی داشته باشید.

زیبایی ویجت ها به کنار، اطلاعات هواشناسی که از خود اپلیکیشن بدست می آورید دلیل قدرتمندی برای نصب Transparent Clock & Weather محسوب می شود. دمای لحظه ای، ساعت طلوع و غروب آفتاب، مدت زمان طول روز، سرعت باد، درصد رطوبت نسبی، درصد احتمال بارش، شاخص UV، نقطه شبنم، فشار هوا و میدان دید از جمله داده های مهم هواشناسی هستند که با نصب اپلیکیشن آن ها را بدست می آورید.

Transparent clock & weather

Transparent clock & weather

سازنده: MACHAPP Software Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 18 مگابایت زبان:

Elixir 2 - Widgets

AndroidPIT-best-android-widgets-3-w782-w600

بررسی عملکرد واحدهای سخت افزاری یک گجت هوشمند، می تواند شما را بابت اطمینان از کارکرد صحیح دستگاه و مدیریت بهتر منابع یاری کند. اگر نمی خواهید که برای چک کردن این موارد دائما اپلیکیشن خاصی را باز و بسته کنید، ویجت های Elixir 2 می توانند چاره کار شما باشند.

ویجت های Elixir 2 به میزان زیادی قابل شخصی سازی اند، همگی دارای چند سایز مختلف هستند و هر اطلاعات سخت افزاری که بخواهید را برایتان فراهم می کنند. دما و فرکانس سی پی یو، میزان رم در حال استفاده، ولتاژ و دمای باتری و قدرت سیگنال وای فای مهم ترین آن ها هستند. البته به غیر از اطلاعات سخت افزاری، ویجت های معمولی برای دسترسی سریع به بلوتوث و وای فای و ایمیل و تماس های از دست رفته و موارد دیگر هم در Elixir 2 حضور دارند.

شاید ویجت های Elixir 2 ظاهر چندان زیبا و مطلوبی نداشته باشند، اما گزینه های فراوان و قابلیت های شخصی سازی بسیار عالی می توانند دلایل مهمی باشند که برای استفاده از آن ترغیب بشوید.

Elixir 2 - Widgets

Elixir 2 - Widgets

سازنده: Tamás Barta قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.0 مگابایت زبان:

Slider 

AndroidPIT-best-android-widgets-2-w782-w600

این که از Slider استفاده کنید یا نه، تا حد زیادی به سلیقه تان بستگی دارد. اگر نمی خواهید که برای کنترل صدای اندروید در قسمت های مختلف، دکمه های فیزیکی حجم صدا را درگیر کنید، شک نکنید که از نصب این ویجت ابدا پشیمان نخواهید شد.

با ویجت Slider قادرید که از صفحه خانه کنترل صدای زنگ تماس، ساعت هشدار و صدای بلندگو را در دست گرفته و بدون نیاز به پایین آوردن نوار ابزار، میزان روشنایی نمایشگر گجت را تنظیم کنید.

Slider کمتر از دو مگابایت جا در حافظه گجت شما اشغال می کند، رایگان است و کنترل بسیار خوبی بر پر استفاده ترین قابلیت های سیستم عامل اندروید برایتان فراهم خواهد کرد.

Slider Widget - Volumes

Slider Widget - Volumes

سازنده: hinterhofapps قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.3 مگابایت زبان:

Zooper

zooper-widget-teaser-w782-w600

Zooper از آن دست ویجت هایی است که ارزشش را دارد برایش پول خرج کنید. این ویجت در ظاهر وسیله ای برای اطلاع رسانی تاریخ و زمان در صفحه خانه شماست، اما در حقیقت بسیار فراتر از این موضوع ظاهر می شود.

ویجت های پیش بینی آب و هوا، میزان باتری باقی مانده و اطلاعات تقویم مواردی هستند که در زوپر با ابعاد و فرم های گوناگون آن ها مواجه خواهید شد. معمولی به نظر می رسند، اما امکاناتی که زوپر برای شخصی سازی آن ها در اختیارتان قرار داده باعث می شود که نتوانید به این راحتی ها از آن دل بکنید.

زوپر را می توان نوا لانچر ویجت ها توصیف کرد. شخصی سازی هر چیزی، از سایز فونت و رنگ آن گرفته تا این که آیتم ها چه میزان سایه داشته باشند در زوپر به دست خود شماست. بسیاری از گزینه های شخصی سازی زوپر رایگان هستند، اما اگر می خواهید نهایت آزادی را در شخصی سازی ویجت ها داشته باشید توصیه می کنیم که حتما نسخه کامل آن را خریداری نمایید.

Zooper Widget

Zooper Widget

سازنده: MYCOLORSCREEN قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.9 مگابایت زبان:

Sticky Notes

AndroidPIT-best-widget-apps-w782-w600

همه ما به یک دفترچه یادداشت مجازی در گجت برای ثبت کارهای مهم خود احتیاج داریم، و چه چیزی بهتر از آنکه این دفترچه در صفحه خانه و همیشه در دسترس مان باشد؟ Sticky Notes ابزارکی بسیار کاربردیست که در ویجت های آن می توان متن های کوتاه نوشت و به صفحه خانه اندروید متصل کرد.

از میان تمام ویجت های یادداشت چسبان که امتحانش کردیم، عملکرد Sticky Notes استودیوی SYM coding به خاطر سادگی کار بهتر از سایر موارد بود. البته قابلیت های خوب آن نیز در انتخاب ما برای قرار دادنش در جعبه ابزار این هفته بی تأثیر نبودند.

دو مورد از این قابلیت ها، نامحدود بودن گنجایش این یادداشت ها و مورد دیگر قابل اسکرول بودنشان هستند. و نکته عالی اینکه ابعاد ویجت های آن بسیار کوچک بوده و در عین اینکه می توانند حامل اطلاعات زیادی باشند، جای زیادی از صفحه خانه را هم نمی گیرند.

Sticky Notes + Widget

Sticky Notes + Widget

سازنده: SYM coding قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.1 مگابایت زبان:

توجه: در صورتی که برای دانلود اپلیکیشن ها از گوگل پلی به مشکل برخوردید، می توانید با مراجعه به این لینک فایل APK را از سرورهای گوگل دریافت کنید. هر چند لازم به گفتن نیست که یک جستجوی ساده در گوگل هم می تواند شما را به فایل APK این اپلیکیشن ها برساند.

گوگل پلی استور میزبان هزاران ویجت کاربردی است که هر یک طرفداران خاص خود را دارند. بنابراین اگر ویجتی می شناسید که ممکن است برای دیگران مفید واقع شود، از معرفی آن به ما و دیگران کاربران دیجیاتو در بخش نظرات دریغ نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی