ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

در آینده تبلیغات فیسبوک حتی ادبلاکرها را هم دور می زنند

فیسبوک اخیرا به راهکاری دست پیدا کرده که حتی در صورت استفاده کاربر از ادبلاکر هم تبلیغات برای وی به نمایش در بیایند و اعلام نموده که قصد دارد در آینده نزدیک از این راهکار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

فیسبوک اخیرا به راهکاری دست پیدا کرده که حتی در صورت استفاده کاربر از ادبلاکر هم تبلیغات برای وی به نمایش در بیایند و اعلام نموده که قصد دارد در آینده نزدیک از این راهکار استقاده نماید.

این شرکت در مطلبی که اخیرا پیرامون همین موضوع منتشر کرده اعلام نموده تبلیغاتش آنقدرها که باید هم آزاردهنده نیستند و وجود آنها برای استمرار فعالیتش ضروری است، به همین خاطر در نظر دارد آنها را برای آن دسته از کاربرانی هم که از دیدنشان روی گردان هستند نمایش دهد.

البته از حق که نگذریم این موضع گیری از سوی فیسبوک ابدا غیرمنطقی نیست؛ استفاده از شبکه اجتماعی یاد شده برای همه کاملا رایگان است و بودجه آن از محل تبلیغات تامین می گردد، اما تصمیم اخیر شرکت یاد شده قطعا می تواند باعث دل آزردگی و ناراحتی آن دسته از کاربرانی شود که دل خوشی از تبلیغات سایتی ندارند و آن ها را با هر ابزاری که شده مسدود می کنند.

با این حال، برای تسکین این دسته از کاربران، فیسبوک اعلام کرده که کاربران می توانند تبلیغات مربوط به برخی کسب و کارها و مشاغل خاص را مسدودسازی نمایند و همچنین این انتخاب را خواهند داشت که تبلیغات مرتبط با موضوعات مختلف (مثلا سفر یا گربه ها) را هم روی وال خود نبینند.

شرکت تحت مدیریت زاکربرگ امیدوار است که با فراهم نمودن امکان حذف برخی تبلیغات ناخواسته برای کاربران و دریافت موارد شخصی سازی شده توسط آنها، اندکی از آزاردهندگی تبلیغات خود بکاهد.

اگر میخواهید بدانید که فیسبوک چطور می خواهد ادبلاکرها را دور بزند برایتان می گوییم: این نوع محتوا معمولا در کدهای یک وبسایت به خوبی مشخص شده اند و به همین خاطر است که مسدودکننده های تبلیغات قادر به جلوگیری از نمایش آنها هستند.

از طرفی، اغلب سایت ها هم نمی توانند این مساله را تغییر دهند زیرا شرکت های تبلیغاتی تمایل دارند که تشخیص این محتوا را برای دنبال کننده های داده آسان نمایند و از این طریق مشخص نمایند که به عنوان نمونه عملکرد یک بنر تبلیغاتی در یک وبسایت چطور بوده است.

حالا ظاهرا فیسبوک بر آن شده که این استراتژی را تغییر دهد و از این پس کدهای مربوط به تبلیغات در این شبکه اجتماعی شکلی شبیه به کد مربوط به سایر محتواهای آن می یابند و آنطور که از ظاهر امر پیداست شرکت های تبلیغاتی هم به خاطر مقیاس بزرگ این وبسایت، مشکلی از بابت رویکرد یاد شده ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    آره دیگه. واقعا تبلیغ برای سرویس های رایگان لازمه. اگه نباشه چجوری باید درآمد داشت, پولی ها رو که هک میکنن, کرک میکنن و... رایگان ها رو هم اینجوری

    • heydar hejazi
      heydar hejazi | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

      خدایی حق دارن تبلیغ کنن کجای تبلیغ بده مگه فقط اون تبلیغایی آزار دهندس که یدفه صفحه عوض میشه و ارتباطو و حستو بهم میریزه

مطالب پیشنهادی