ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت جدید Explore Interests به دستیار هوشمند گوگل اضافه خواهد شد

Google Now دستیار هوشمند بی سر و صدای اندروید است، که می تواند در مورد موضوعاتی که برایتان اهمیت دارند از طریق مجموعه ای از کارت ها اطلاع رسانی کند. کاربرانی که آن را در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

Google Now دستیار هوشمند بی سر و صدای اندروید است، که می تواند در مورد موضوعاتی که برایتان اهمیت دارند از طریق مجموعه ای از کارت ها اطلاع رسانی کند. کاربرانی که آن را در تلفن های هوشمند خود فعال کرده اند، حتما با بروزرسانی های مکررش برای اطلاع رسانی از وضعیت ترافیک و آب و هوا، نمایش محل پارک خودرو روی نقشه و پوشش اخبار داغ و جدید آشنا هستند.

اما تا کنون، تنها راه کنترل پیشنهادات ارائه شده توسط گوگل ناو، حذف کردن آن ها بود. اگر گوگل نتیجه اشتباهی به کاربر ارائه می کرد، وی می توانست روی گزینه Not interested in اشاره کرده تا دیگر شاهد نتایجی مشابه آن نباشد. به نظر می رسد که این قابلیت به زودی از گزینه های شخصی سازی بیشتری برخوردار می شود.

بعضی کاربران گزارش داده اند که چند روزیست در فید گوگل ناو خود یک کارت جدید می بینند، کارتی به نام Explore Interests که با اشاره روی آن منویی باز می شود تا بتوانند به طور دستی موضوعاتی مثل ورزش های مختلف، فیلم، افراد مشهور یا شاخص های بورس را به فید علاقه مندی های خود اضافه نمایند.

با وجود آنکه این قابلیت بسیار کاربردی است، اما با بررسی اسکرین شات های منتشر شده از آن به نظر می رسد که خبری از نوار جستجو در آن نیست. حق انتخاب کاربران از میان موضوعات به مواردی محدود شده که در کشور محل زندگی آن ها یا در سطح جهان ترند شده اند، و اثری از گزینه ای برای افزودن موارد متفرقه مشاهده نمی شود.

بنابراین به نظر می رسد که گوگل همچنان به استفاده از الگوریتم هوشمند خود برای تشخیص علاقه مندی های شما پافشاری می کند، الگوریتمی که با آنالیز جستجوها، بازدید از وبسایت ها و دانلودهای شما موضوعاتی که برایتان از موارد دیگر جالب تر هستند را تشخیص می دهد. این قابلیت هنوز به طور رسمی به گوگل ناو اضافه نشده، بنابراین تا انتشار آن باید اندکی منتظر بمانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی