ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید گوگل به پهپادی با قابلیت ایجاد تصاویر هولوگرام اشاره دارد

تقریباً هر سیستم ویدیو کنفرانسی که تا به امروز به بازار عرضه شده، با دشواری های خاصی در راه اندازی مواجه است یا خیلی ساده، چندان قابل اتکا نیست. اما گوگل در پتنت اخیر خود ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

تقریباً هر سیستم ویدیو کنفرانسی که تا به امروز به بازار عرضه شده، با دشواری های خاصی در راه اندازی مواجه است یا خیلی ساده، چندان قابل اتکا نیست. اما گوگل در پتنت اخیر خود به دستگاهی اشاره کرده که ممکن است مشکل مربوط به قطعی ارتباط در میانه ویدیوها و نیز زوایای دوربین را از بین برده و سبب شود حس کنید که همکاران تان واقعاً در اتاق کنفرانس حضور دارند.

پتنت جدید اهالی مانتین ویو، پهپادی کوچک را نشان می دهد که به نمایشگری مجهز شده و می تواند ضمن حرکت در محیط، ورژنی مجازی از شخص مورد نظر را به شکلی هولوگرامی به نمایش در آورد. بنابر این پتنت، پهپاد مورد بحث را می توان هم با قرار دادن موبایلی در بدنه اش به اینترنت متصل نمود و هم با پِیر کردن آن با دیوایسی دیگر، از راه دور کنترلش کرد.

colorcorrected-23

با توجه به پتنت گوگل به نظر می رسد که پهپاد مورد اشاره، شکل و شمالی همچون یک درون معمولی دارد و به لطف 4 ملخ تعبیه شده در آن، به راحتی می توان در محیط کنترلش کرد.

colorcorrected-21

در یکی دیگر از پتنت های ساکنین مانتین ویو، به ورژنی دیگر از پهپاد اشاره شده که ظاهراً پروژکتوری به بدنه آن متصل گشته و تصویر به سمت پایین باز تابانده می شود؛ یعنی چیزی شبیه به نسخه برعکس هولوگرام به نمایش درآمده در سری فیلم های Star Wars.

colorcorrected-20

در حال حاضر هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل و کمپانی مادر آن، یعنی آلفابت، در حال ساخت چنین پهپادی باشند؛ به هر حال این تنها یک پتنت است و کمپانی های غول تکنولوژی معمولاً عادت به ثبت چنین ابداعاتی دارند. با این همه سوال اصلی آن است که با وجود انواع و اقسام درون های کارآمد مثل Phantom 4 کمپانی DJI و ربات های مخصوص ویدیوکنفرانس، دقیقاً چه کسی به چنین پهپادی نیاز دارد؟ هرچه نباشد درون ها معمولاً پر سر و صدا هستند و عمر باتری آنها هم بسیار از آنچه انتظار می رود کمتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی