ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خرید یکی از استارتاپ های فعال در حوزه هوش مصنوعی توسط اینتل با عقد قرارداد 350 میلیون دلاری

اینتل که از تولیدکنندگان مطرح چیپ در دنیا محسوب می شود امروز اعلام کرد استارتاپی به نام Nervana را خریداری کرده که در سال های اخیر در زمینه توسعه نرم افزارهای هوش مصنوعی و سخت افزار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

اینتل که از تولیدکنندگان مطرح چیپ در دنیا محسوب می شود امروز اعلام کرد استارتاپی به نام Nervana را خریداری کرده که در سال های اخیر در زمینه توسعه نرم افزارهای هوش مصنوعی و سخت افزار فعالیت داشته است.

البته مفاد این توافق هنوز منتشر نشده اند اما منبعی که ادعا می کند با موضوع آشنایی دارد به نشریات گفته که اینتل بالغ بر 350 میلیون دلار را برای عقد این قرارداد پرداخت کرده.

دایان برایانت نایب رئیس و مدیر کل گروه دیتا سنترهای اینتل ابراز امیدواری کرد که تخصص شرکت Nervana در زمینه Engine و سیلیکون نقش بسزایی را در بهبود جایگاه فعلی این شرکت و عملکرد آن در زمینه یادگیری عمیق ایفا نماید.

این تولید کننده چیپ که در سانتا کلارای آمریکا مستقر است کسب و کار پررونقی دارد با این همه، وقتی نوبت به ساخت چیپ برای یادگیری عمیق به میان می آید (نوع خاصی از هوش مصنوعی که دربرگیرنده آموزش حجم بالایی از داده به شبکه های عصبی مصنوعی و سپس وادار کردن این شبکه ها به استنتاج اطلاعات تازه می شود) یک گام عقب تر از رقیب اصلی اش یعنی انویدیا حرکت می کند.

قرارداد اخیر اینتل را می توان دنباله خرید MetaMind  توسط Salesforce دانست که آن نیز یکی دیگر از استارتاپ های پیشتاز در زمینه یادگیری عمیق است.  گفتنی است که اپل، فیسبوک، گوگل، مایکروسافت و توئیتر نیز با خرید استارتاپ های مختلف دانش لازم در زمینه یادگیری عمیق را کسب کرده اند و ظاهرا این رویکرد نتایج خوبی را هم برای آنها به دنبال داشته است.

Nervana کارش را در سال 2014 میلادی آغاز کرد و مقر اصلی اش هم در سندیگو کالیفرنیا قرار دارد. این استارتاپ سال قبل توانست 20.5 میلیون دلار سرمایه را برای ادامه فعالیت خود جمع آوری نماید.

در ادامه کمپانی مورد بحث نرم افزار یادگیری عمیق خود به نام نئون را به صورت متن باز درآورد و حال اینتل قصد دارد از دانش این شرکت در زمینه نرم افزار برای بهبود کتابخانه هسته ریاضیات اینتل (MKL) بهره بگیرد.در حال حاضر کتابخانه CUDA انویدیا برای آموزش شبکه عصبی به GPU یا همان پردازنده های گرافیکی محبوبیت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    دنبال راهی هستم که بتونم ایده ای که دارم و عملی هم میتونه بشه بصورت انقلابی رو به سامسونگ بدم واقعا ممنون میشم راهنماییم کنید چطور میتونم ایدمو به سامسونگ برسونم؟

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    سلام خسته نباشین یه سوال خیلی مهم دارم اگه کسی ایه ای داشته باشه که میتونه تاثیر گذار باشه چطور میتونه اون ایده رو ارسال کنه؟

مطالب پیشنهادی