ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری اپل و TSMC برای تولید چیپ سری A
تکنولوژی

آغاز همکاری اپل و TSMC برای تولید چیپست ۱۰ نانومتری A11

اردیبهشت ماه بود که در دیجیاتو از شایعه شروع طراحی نسل بعد چیپ های اختصاصی محصولات اپل توسط  کمپانی تایوانی TSMC گفتیم. حال اخباری تازه از کشور تایوان به گوش می رسد مبنی بر این که اپل و TSMC ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

اردیبهشت ماه بود که در دیجیاتو از شایعه شروع طراحی نسل بعد چیپ های اختصاصی محصولات اپل توسط  کمپانی تایوانی TSMC گفتیم. حال اخباری تازه از کشور تایوان به گوش می رسد مبنی بر این که اپل و TSMC همکاری عملی خود برای تولید چیپست A11 بر پایه معماری ۱۰ نانومتری را آغاز کرده اند.

پردازنده آیفون نسل قبل، از معماری ۱۴ نانومتری برخوردار بود. پس کوچ به معماری ۱۰ نانومتری می تواند به شکل قابل توجهی به قدرت در کنار کاهش ابعاد و میزان مصرف انرژی بیانجامد. تولید کننده تایوانی قصد دارد در ساخت این چیپ از فناوری های اختصاصی InFO و WLP بهره ببرد.

در گذشته ای نه چندان دور سامسونگ تامین کننده عمده چیپ های سری A اپل محسوب می شد، اما کمپانی کالیفرنیایی به تدریج وابستگی خود را به شرکت کره ای کم کرد و در عوض عمده سفارش های خود را روانه تاسیسات تولید TSMC ساخت. البته این به معنی قطع کامل وابستگی به توان تولید بالای سامسونگ نخواهد بود و به طور قطع سهمی از چیپست های A11 نیز به دست کره ای ها ساخته می شود.

گرچه هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما تقریباً تردیدی وجود ندارد که چیپ مجتمع A11 در آیفون ها و آیپدهای سال ۲۰۱۷ حاضر خواهد بود. سالی که اپل قصد دارد در دهمین سالگرد معرفی اولین نسل تلفن هوشمندش، محصولی کاملاً متفاوت و انقلابی را روانه بازار سازد. از عمده تغییرات مورد انتظار در خصوص نسل آینده آیفون ها، می توان به جایگزینی نمایشگر OLED یا AMOLED به جای LCD های فعلی و احتمال استفاده از بدنه شیشه ای به جای فلزی اشاره کرد.

بر مبنای همین دست اخبار است که گفته می شود آیفون ۷، که ماه آینده روانه بازار خواهد شد، تغییرات چندان زیادی نسبت به نسل قبلش نداشته و اپل تمام نوآوری های مهم خود را برای محصول سال ۲۰۱۷ کنار گذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی