ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس گزیده ای از عملیات پرتاب راکت هایش را منتشر کرد [تماشا کنید]

اگر پیش از این لحظه پرتاب موشک های اسپیس اکس را ندیده اید، در ویدیوی تازه منتشر شده می توانید تمام جزئیات این عملیات را به خوبی مشاهده کنید. در این ویدیو، آنها فعالیت های ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

اگر پیش از این لحظه پرتاب موشک های اسپیس اکس را ندیده اید، در ویدیوی تازه منتشر شده می توانید تمام جزئیات این عملیات را به خوبی مشاهده کنید. در این ویدیو، آنها فعالیت های چند وقت اخیر از جمله نحوه احتراق سوخت موشک و عملیات ماه مه سال جاری برای استقرار ماهواره ارتباطی ژاپنی با نام JCSAT-14 در مدار زمین را به تصویر می کشد.

گفتنی است این راکت با موفقیت روی سکوی شناور در سطح آب فرود آمد، هرچند SpaceX انتظار نداشت این عملیات به خوبی به پایان برسد، زیرا ماهواره حمل شده توسط آن به مدارات بسیار بالای زمین منتقل شده بود.

لازم به ذکر است شرکت فضایی یاد شده اخیراً اولین مرحله از این سفر را به صورت آزمایشی دوباره به اجرا درآورده و پیشرانه راکت را به مدت 2 دقیقه و 30 ثانیه فعال نموده.

پس از نمایش مأموریت ارسال JCSAT-14 نوبت به عملیات CRS-9 و ارسال محموله های ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی می رسد. در ادامه می توان نحوه بازگشت راکت فوق و فرود آمدن روی سطح زمین را نیز مشاهده کرد.

در پایان نیز بخشی از پروژه پرتاب فالکون 9 در دسامبر سال 2015 را می بینید که یازده ماهواره ORBCOMM را در مدار مربوطه مستقر نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی