ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش فروش کروم بوک ها
تکنولوژی

بازار کروم بوک ها هر سال پر رونق تر می شود

کروم بوک ها لپ تاپ هایی پر کاربرد و در عین حال سبک و ارزان هستند که بسیاری از موسسات آموزشی و تجاری مشتری شان به شمار می روند. بررسی های تازه موسسه «Global Market Insights» ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

کروم بوک ها لپ تاپ هایی پر کاربرد و در عین حال سبک و ارزان هستند که بسیاری از موسسات آموزشی و تجاری مشتری شان به شمار می روند. بررسی های تازه موسسه «Global Market Insights» نشان می دهند، با افزوده شدن قابلیت های جدید به سیستم عامل کروم و به خصوص فراهم آمدن امکان استفاده از نرم افزارهای اندرویدی در کروم بوک ها، بازار این محصولات با سرعت فزاینده ای رشد می کند و احتمالاً رقم تولید آنها تا سال 2023 به 17 میلیون دستگاه خواهد رسید.

بر اساس بررسی های به عمل آمده توسط موسسه فوق، در سال 2014 حدود 5.3 میلیون دستگاه کروم بوک در سرتاسر دنیا عرضه شده است، بنابراین هدف گذاری رقم 17 میلیونی تا ۱۰ سال آینده چندان هم دور از ذهن به نظر نمی رسد.

نگاهی به بازار سال 2016 تا به امروز نشان می دهد که کروم بوک ها برای اولین بار توانسته اند با فروش بیش از 2 میلیون عددی خود، مک بوک های اپل را با آمار فروش 1.7 میلیونی پشت سر بگذارند.

بیشترین عامل چنین رشدی البته مربوط به افزایش چشمگیر تقاضا برای کروم بوک ها از طرف موسسات آموزشی است. آمارها نشان می دهند که 60 درصد از تقاضا برای این رایانه های ارزان قیمت، از همین بخش است و کاربردهای شخصی با 38.6 درصد جایگاه دوم را در اختیار دارد. گزارش Global Market Insights همچنین نشان می دهد که کشور آمریکا میزبان 84 درصد از کل کروم بوک های به فروش رفته در تمام دنیاست.

باید دید مهیاسازی عمومی امکان نصب فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی و نرم افزارهای اندرویدی برای تمام کروم بوک های موجود در بازار، تا چه حد می تواند فروش این محصولات را شتاب بخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی