ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رد پای BMW در طلاهای تیم شنای آمریکا در المپیک ریو دیده می شود

در رقابت های المپیک گهگاه آنچه که تعیین کننده رنگ مدال هاست، فقط اختلافی چند میلی ثانیه ایست. به همین منظور تیم شنای آمریکا برای دستیابی به خوشرنگ ترین مدال در ریو با کمپانی معروف ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

در رقابت های المپیک گهگاه آنچه که تعیین کننده رنگ مدال هاست، فقط اختلافی چند میلی ثانیه ایست. به همین منظور تیم شنای آمریکا برای دستیابی به خوشرنگ ترین مدال در ریو با کمپانی معروف ب ام و همکاری داشته و از تکنولوژی خودروهای خودران این شرکت  برای بهبود عملکرد اعضای تیم استفاده کرده است.

Team-USA-Swimmers-Use-BMW-Technology-to-Train_b

باواریایی ها تکنولوژی هایی را که در توسعه محصولات خودران خود به کار برده اند، این بار به عرصه ورزش آورده و به ورزشکاران المپیکی کمک کرده اند تا با بررسی حرکات و بهبود تکنیک ها، کوچک ترین ایرادات را رفع نموده و با کاهش هر چند خفیف زمان بهترین رکورد ممکن را ثبت کنند.

برای این کار ب ام و از همان LED هایی که در اتومبیل های ساخت خود به منظور تشخیص موانع و عابرین استفاده می کند، بهره برده است. این LED ها به قسمت های مختلف بدن ورزشکاران متصل می شوند و یک دوربین که در زیر آب نصب شده با کنترل پیوسته حرکات، خطاهای حرکتی احتمالی را کشف کرده و از طریق نرم افزار طراحی شده به اطلاع مربیان و ورزشکاران می رساند.

BMWUSASwimming

راسل مارک یکی از مربیان تیم شنای آمریکا گفته با بیان این جمله که "ما به دنبال پیدا کردن کوچک ترین اشتباهات هستیم" افزوده است "این تکنولوژی به ما کمک می کند که اطلاعات بسیار زیادتری را درباره زاویه های لازم بدن برای حرکت بهتر و هماهنگ تر کسب کنیم."

BMW Helps US Swimming Team

پکیج نرم افزاری مرتبط با این LEDها به مربیان تیم ایالات متحده کمک می کند که بازخوردهای مناسبی از تمام لحظات به ورزشکاران منتقل کرده و در جهت برطرف کردن خطاهای احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند. در کنار این تکنولوژی، ب ام و با ویلچرهای مسابقه ای نیز که برای مسابقات پارا المپیک امسال تدارک دیده در بازی های ریو حضور دارد.

bmw-swim

تطبیق دادن تکنولوژی مربوط به خودروهای خودران با تمرینات و مسابقات ورزشی هر یک از ورزشکاران، هر کدام تقریبا به اندازه یک تبلیغ 30 ثانیه ای در طول بازی های المپیک یا مبلغی بین 300 الی 600 هزار دلار برای ب ام و هزینه دارد. البته ظاهرا باواریایی ها هیچ مشکلی با این قضیه نداشته و به گفته ترودی هاردی معاون بازاریابی ب ام و در آمریکای شمالی، این بهای کمی برای معرفی ظرفیت های مهندسی این کمپانی و همچنین اثبات کمک موثر آنها به جامعه ورزشی آمریکا است.

در سال های اخیر ب ام و  همواره جزو کمپانی های پیشرو در طراحی کانسپت های آینده نگرانه و به کارگیری فناوری های نوین در محصولات خود بوده است. اگر چه این کمپانی شاید نقش چندان پر رنگی در طلاهای کسب شده توسط مایکل فلپس نداشته باشد، اما انتقال تکنولوژی از صنعت خودرو به دنیای ورزش اقدام نوین دیگری است که از سوی این شرکت نوآور در سال های اخیر رخ داده است؛ اتفاقی که فقط از پیشگامانی مثل ب ام و انتظار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    چه اهمیتی داره این برد های تو شنای آمریکا. حالا یک نفر رو پیدا کردن تو یک رشته خوب کار میکنه و شاهکاره. هی میفرستنش المپیک. تو بقیه رشته ها که کاری نکردن

  • امینnew
    امینnew | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    بنظرم کارشون تحسین برانگیز، هم تیم شنای آمریکا که همچین کاری رو کرده و هم تکنولوژی این شرکت همیشه موفق، معلوم که با این نوع نگرش و استفاده های به موقع تکنولوژی و علم در ورزش باید توی مدال اول باشند.

  • bekhand
    bekhand | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

    80 درصد افتخارات امریکا و مدالهای اون در رقابتهای المپیک رو مایکل فلپس و تیم شنای امریکا به دست میارن! نتیجه سرمایه گذاری علمی بر روی ورزش ! اگه ما هم پژوهش در علوم پزشکی ورزشی رو شروع کنیم قطعا موفق خواهیم شد چون مدال برای ورزشکاری نیست که زور بیشتری زده باشه، برای ورزشکاریه که پشتوانه علمی و فنی معتبر در تمریناتش داشته باشه...

مطالب پیشنهادی