ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری ناسا با کمپانی های خصوصی فضایی
علمی

ناسا اطلاعات بیشتری در خصوص طرح «زیستگاه فضایی» و همکارانش در این پروژه ارائه داد

سکونت در شرایط سخت و ناملایم فضا برای انسان ها بسیار دشوار است و نیاز به فراهم نمودن تجهیزات و مقدمات فراوانی دارد. در همین راستا ناسا قصد دارد در قالب برنامه ای موسوم به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

سکونت در شرایط سخت و ناملایم فضا برای انسان ها بسیار دشوار است و نیاز به فراهم نمودن تجهیزات و مقدمات فراوانی دارد. در همین راستا ناسا قصد دارد در قالب برنامه ای موسوم به «NextSTEP» از فناوری ها و سرمایه گذاری کمپانی های فضایی خصوصی جهت طراحی و توسعه اقامتگاه های فضایی و دیگر تجهیزات وابسته به آن بهره ببرد.

قرار است در طی این برنامه، هر کمپانی طرح اولیه ای را آماده و نمونه ای آزمایشی از مقر فضایی پیشنهادی یا دیگر ماشین های مورد نیاز را بر روی زمین بسازند. این اقامتگاه ها می بایست واجد برخی شرایط اساسی از جمله قابلیت تامین گرما، اکسیژن برای زنده ماندن، مقاومت در مقابل دشواری های جوی و همچنین مصونیت در برابر تشعشعات مرگبار و آتش سوزی باشند.

در مرحله اول، شش شریک برای ارائه و ساخت نمونه های اولیه انتخاب شده اند: بویینگ، لاکهید مارتین، اوربیتال ATK، سیرا نوادا، Bigelow Aerospace و Nanoracks. برخی از این شرکت ها روی ساخت اقامتگاه فضایی امن کار می کنند و بقیه روی ایجاد زیربناهای ارتباطی، موتورهای محرکه و دیگر تجهیزات لازم جهت زنده ماندن در فضای دوردست متمرکز خواهند شد.

سازمان فضایی ایالات متحده (ناسا) امیدوار است که از دست آوردهای این پروژه بتواند در ماموریت سفر انسان به کره مریخ (که در حدود سال ۲۰۳۰ به انجام می رسد) بهره ببرد.

البته ناسا بیش از آن که روی فراهم نمودن امکان زندگی در نقاط دوردست کهکشان برنامه ریزی کند،  می بایست به فکر ساخت وسیله حمل کننده گروه اعزامی باشد. لازم است تا اطمینان حاصل شود که راکت و شاتل حامل این گروه نیز به طور همزمان مراحل توسعه خود را به پیش ببرند.

بر طبق اخبار منتشر شده، برنامه سیستم راکت پرتاب فضایی ناسا و خدمه کپسول Orion از برنامه زمان بندی خود عقب هستند. برخی نیز اعتقاد دارند این زمان بندی اندکی بلندپروازانه تنظیم شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی