ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت اخیر اپل به دستگاهی با قابلیت ثبت نوار قلب اشاره دارد

به تازگی پتنت ثبت شده دیگری از اپل به دست آمده که دستگاه پوشیدنی و سلامت-محوری را تشریح می کند که سیگنال های الکتروکاردیوگرافیک (تغییرات پتانسیل الکتریکی ناشی از تحریک عضله قلب) را با استفاده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

به تازگی پتنت ثبت شده دیگری از اپل به دست آمده که دستگاه پوشیدنی و سلامت-محوری را تشریح می کند که سیگنال های الکتروکاردیوگرافیک (تغییرات پتانسیل الکتریکی ناشی از تحریک عضله قلب) را با استفاده از مجموعه الکترودهایی دریافت می نماید. طبق توضیحات، این دیوایس طراحی متفاوتی با پوشیدنی دیگر اهالی کوپرتینو، یعنی اپل واچ داشته و می توان آن را روی بخش های مختلف بدن قرار داد.

اندازه گیری الکتروکاردیوگرام و به دست آوردن نوار قلب، با استفاده از الکترودهای مختلفی صورت می گیرد که نتایج به دست آمده از آن می تواند بسته به محل ارزیابی شده روی بدن متغیر باشد. در واقع قرار دادن اشتباه الکترودها روی بخش های مختلف بدن، یکی از علل اصلی مشاهده ناهنجاری های مختلف در کارکرد قلب به شمار می رود.

حالا در پتنت اپل آمده که کاربر می تواند روند اندازه گیری کارکرد قلب را با قرار دادن دیوایس در بخش های مختلف بدن دنبال کند. به محض این که روند مورد بحث پایان یابد، نتایج الکتروکاردیوگرافیک به دست آمده از دست، قابل مقایسه با نتایج دیگر بخش های بدن هستند تا شناسایی صحیحی از عملکرد قلب صورت گیرد.

heart-wearable-patent-2-e1470913277237-800x952

در پتنت توضیح داده شده که کاربر می تواند با بستن دیوایس به دور دست و قرار دادن انگشت خود روی یکی از الکترودهایی که به بدن متصل نشده، اندازه گیری نوار قلب را به صورت دستی انجام دهد. در ادامه، دستگاه نتایج مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و نتیجه نهایی را محاسبه می نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی