ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به دنبال شناخت رفتارهای اجتماعی مردم در محیط واقعیت مجازی است

سال 2016 به عقیده بسیاری از برندها و کمپانی های مختلف، سالی است که تکنولوژی واقعیت مجازی به دست تعداد زیادی از مخاطبان خواهد رسید و تا به امروز، محصولات فیزیکی و دیجیتالی زیادی به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

سال 2016 به عقیده بسیاری از برندها و کمپانی های مختلف، سالی است که تکنولوژی واقعیت مجازی به دست تعداد زیادی از مخاطبان خواهد رسید و تا به امروز، محصولات فیزیکی و دیجیتالی زیادی به بازار عرضه شده که مصرف کنندگان حاضر به تجربه آنها هستند. با این همه بدیهی است که واقعیت مجازی هنوز در ابتدای راه قرار دارد و به همین جهت، گوگل در تلاش است تا تعملات اجتماعی را در محیط واقعیت مجازی بررسی کرده و رفتارهای درست و ناهنجار را شناسایی کند.

طبیعی است که توسعه دهندگان و طراحان اپلیکیشن ها و بازی های واقعیت مجازی باید درک درستی از عکس العمل های مردم در محیط واقعیت مجازی داشته باشند تا تجربه بهتری برای مخاطبان به ارمغان آورند. با توجه به اینکه واقعیت مجازی هنوز در ابتدای راه قرار دارد، هنوز هیچ رفتار مناسبی برای دنبال کردن در این محیط به وجود نیامده است. در واقع، مردم ممکن است بخواهند که محدودیت های واقعیت مجازی را آزمایش کرده و ببینند که در صورت بروز چه رفتارهایی، مجازات نخواهند شد.

برخی از آزمایش های انجام شده از سوی آزمایشگاه Daydream گوگل، شامل گشت و گذار در فروشگاه های مجازی در پلتفرم HTC Vive بوده؛ یعنی جایی که هیچ محدودیتی در قرار دادن اشیای مجازی در نقاط مختلف وجود ندارد. همانطور که می شد انتظار داشت، بسیاری از مردم ممکن است اشیا را در مقابل چشمان شخص دیگری قرار دهند که در نهایت به برداشتن هدست و خروج از محیط مجازی از سوی شخص مورد نظر منجر خواهد شد. بنابراین محافظت از امنیت اشخاص حتی در محیط مجازی هم امری مهم تلقی می شود.

درست مثل زندگی واقعی، پاداش دادن به رفتارهای درست در واقعیت مجازی به بروز تمایل مردم به تعامل مناسب با دیگران منجر خواهد شد؛ یعنی کارهایی مثل دست دادن و در آغوش گرفتن یکدیگر می تواند با آیتم های مجازی پاداش داده شود. در همین حال، انجام کارهای نا به هنجار مثل مشت زدن به شخصی دیگر می تواند مجازات خاص خود را به همراه داشته باشد. در هر صورت، باید دید گوگل در آزمایشگاه Daydream خود به چه نتایجی در این زمینه دست خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی