ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آمار ماه جولای NPD؛ اکس باکس وان پس از مدت ها توانست پلی استیشن 4 را شکست دهد

شاید حدود سه سال از عرضه کنسول های نسل هشتم بگذرد ولی ماه هایی که ردموندی ها توانسته اند عملکرد بهتری نسبت به رقیب دیرینه خود در آمریکای شمالی داشته باشند به تعداد انگشت های ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

شاید حدود سه سال از عرضه کنسول های نسل هشتم بگذرد ولی ماه هایی که ردموندی ها توانسته اند عملکرد بهتری نسبت به رقیب دیرینه خود در آمریکای شمالی داشته باشند به تعداد انگشت های دو دست هم نمی رسد. با این وجود حضور Xbox One S می توانست به داستان کلیشه ای رقابت اکس باکس وان و پلی استیشن 4 رنگ و بوی دیگری ببخشد.

اما گزارشات جدید گروه NPD نشان می دهند اکس باکس وان یک ماه زودتر استارت پیشی گرفتن از رقیبش را زده و پلی استیشن 4 را کنار زده است. چون بازه ای که از آن صحبت می کنیم هنوز Xbox One S وارد بازار نشده و ردموندی ها بدون برگ برنده بزرگ خود به این موفقیت رسیدند.

بزرگترین محرک فروش کنسول ردموندی ها به کاهش قیمت اکس باکس وان اصلی باز می گردد. مایکروسافت در اقدامی غیر منتظره بار دیگر قیمت کنسول خود را کاهش داد و این بار به 250 دلار رساند. در صورتی که هزینه خرید پلی استیشن 4 همچنان 350 دلار است.

sony-playstation-4-neo
بر اساس گفته سونی، ژاپنی ها ماه آینده رویدادی برای برند پلی استیشن داشته و به نظر می رسد از پلی استیشن نئو رونمایی شود. نکته جالب اینجاست آیا به واسطه موفقیت های زودهنگام اکس باکس وان اسلیم، سونی هم ورژن اسلیم کنسول خود را معرفی خواهد کرد؟ پیش از این شایعاتی پیرامون پلی استیشن 4 اسلیم به گوش می رسید.

Mike Nichols، ریاست بخش بازاریابی اکس باکس، طی گفت و گویی با وب سایت VentureBeat به موفقیت کنسول مایکروسافت اشاره کرد و اذعان داشت: «به این که اکس باکس وان توانست به پرفروش ترین کنسول خانگی ماه جولای ایالات متحده تبدیل شود افتخار می کنیم. همچنین باید بگوییم تعداد ساعاتی که بازیکن ها وقت خود را صرف عناوین این پلتفرم کرده نسبت به سال گذشته رشدی 18 درصدی داشته و به 1.55 میلیارد ساعت رسیده است.»

اگر چه از کاهش قیمت به عنوان مهمترین محرک فروش اکس باکس وان یاد برده می شود ولی مایکروسافت اعتقاد دارد عملکرد آن ها در نمایشگاه E3 امسال هم بی تاثیر نبوده است. Nichols افزود: «به دنبال عرضه مدل 2 ترابایتی اکس باکس وان اسلیم در هفته گذشته، فروشگاه های انگلستان سهمیه کنسول خود را به اتمام رسانده اند و آمریکا هم تقریبا همین وضعیت را دارد.»

استقبال استثنایی مردم از پلتفرم جدید مایکروسافت به پیش از عرضه اش باز می گردد. گزارشات نشان می دادند رقم پیش فروش اکس باکس وان اسلیم بسیار زیاد بوده است. بد نیست بدانید بیست و سوم اگوست [2 شهریور] مدل های 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی این کنسول با قیمت های 299 و 349 دلار وارد بازار می شوند. هنوز اطلاعاتی از فروش نرم افزاری به دست نرسیده و با انتشار گزارشات جدید تر آن ها را پوشش خواهیم داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

    "مایکروسافت اعتقاد دارد عملکرد آن ها در نمایشگاه E3 امسال هم بی تاثیر نبوده است."

    • sackboy
      sackboy | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

      چطور روشون می شه این حرفو بزنن؟!! سونی مایکروسافتو تو E3 له کرد!!

      • مهدیار
        مهدیار | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

        برادر بیشترین توجه تو E3 امسال مربوط به کنفرانس مایکروسافت بوده، بعد یوبیسافت بعد پلی استیشن، در ضمن سونی امسال عناوین بزرگ داره اما با وجود این بازم تا حدودی دستش خالیه

  • Ghost
    Ghost | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    من که دارم uncharted 4 بازی میکنم کاری به اینا ندارم :D

    • مهدیار
      مهدیار | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

      آفرین پسرم شما با انچارتد خوش باش، اخبار گیم برات زوده

مطالب پیشنهادی