ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بتسدا علاقه ای به ساخت فیلم سینمایی ندارد، مگر آنکه پیتر جکسون دخیل باشد

بتسدا به هیچ وجه در نظر ندارد فیلم هایی سینمایی با محوریت و الهام از عناوینی چون الدر اسکرولز یا فال آوت بسازد؛ اما حضور یک کارگردان باتجربه و مطمئن ممکن است نظرشان را تغییر ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

بتسدا به هیچ وجه در نظر ندارد فیلم هایی سینمایی با محوریت و الهام از عناوینی چون الدر اسکرولز یا فال آوت بسازد؛ اما حضور یک کارگردان باتجربه و مطمئن ممکن است نظرشان را تغییر دهد.

استودیو محبوب بتسدا مالک فرنچایزهای بزرگ، محبوب و با ارزشی است، و دوست ندارد آنها را با کارهایی سرسری و معمولی وارد دنیای تلویزیون و سینما کند.

بر اساس گفته های Pete Hines (پیت هاینز) معاون بازاریابی بتسدا، این ناشر تمام تمرکز خود را روی ساخت بازی معطوف کرده و معتقد است نمی تواند کنترل کاملی روی خلاقیت و پردازش یک فیلم سینمایی بر اساس بازی هایش داشته باشد. «همواره از ما سوال هایی در این زمینه پرسیده می شود، اما پاسخ کوتاه و مشخص ما این است: ما بازی می سازیم.»

«سپس این مکالمه معمولا با چنین سوالاتی دنبال می شود: آیا اجازه می دهید شخص دیگری تفسیر خود را از دنیای فال آوت یا الدر اسکرولز یا دیس آنرد به انجام برساند؟ یا تاکید اصلی شما مبنی بر نظارت تیم توسعه دهنده بازی هایی مثل ولفنشتاین یا اسکایریم روی محصولات خارج از حیطه صنعت گیم است؟ بله بدون شک تیم توسعه دهنده و سازندگان ما تصمیم می گیرند یک فرنچایز چیست و تفسیر آن چگونه است؛ نه یک کارگردان فیلم سینمایی یا یک تهیه کننده یا استودیوی دیگری.»

هاینز معتقد است حتی زمانی که استودیو های سازنده فیلم های سینمایی وعده می دهند تیم توسعه دهنده بازی کنترل کاملی روی فیلم نامه و محتوا داشته باشند، اینطور نیست. «من واقعا در طول تاریخ ندیدم کسی کنترل کاملی روی ساخت فیلم سینمایی بر اساس بازی ویدیویی اش داشته باشد.»

Peter-Jackson-directing-The-Hobbit-w600
پیتر جکسون 54 ساله برنده اسکار بهترین کارگردان، فیلم نامه و نمایش برای فیلم ارباب حلقه ها گفته است در سال های اخیر از بازی های ویدویی بیشتر از فیلم های سینمایی لذت می برد.

«اگر اینگونه بود پس چرا خودتان آن فیلم را نساختید؟ بدون ترتید استودیو فیلم سازی، نویسنده فیلم نامه و کارگردان حرف ها و نظرات متعدد و مختلفی دارند و دیدگاه کلی خود را خواهند داشت.»

با این حال هاینز می گوید تنها در یک شرایط ممکن است تولید یک فیلم سینمایی را در نظر بگیرد؛ در صورتی که کارگردان خوش نام مجموعه فیلم های ارباب حلقه ها و هابیت، Peter Jackson (پیتر جکسون) دخیل باشد. «فکر کنم اگر مثلا پیتر جکسون به دفتر مدیرعامل بتسدا رفته و بگوید من فیلم الدر اسکرولز را می سازم، قطعا نظرات او را شنیده و توجه ویژه ای نسبت به آن خواهیم داشت.»

علاوه بر این هاینز به تجربه هالیوودی بسیاری از کارگردانان بتسدا اشاره کرد که در میان آنها می توان به Jerry Bruckheimer (یکی از کارگردانان اسکایریم که تجربه ساخت فیلم های سینمایی بسیار زیادی چون دزدان دریایی کارائیب را دارد) اشاره کرد. در واقع اگر بتسدا قصد داشته باشد یک فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی بسازد، دقیقا می داند چه زمانی و در چه شرایطی باید این کار را انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Bayernfan
    Bayernfan | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    دقیقا تنها کسی که میتونه دنیایی مثل اسکایریمو بسازه فقط پیتر جکسون هست.کسی که دنیای به اون عظمت تالکین به بهترین نحو ساخت به طوری که هرباری که میبینیش برات تازست و تکراری نمیشه.خود من که شاید نزدیکه به ۳۰ بار سه گانه شاهکارشو دیدم و هنوزم ازش سیر نشدم

  • milad
    milad | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    یعنی خدا کنه فیلم الدر اسکرولز رو بسازه بهترین بازی عمرم شاید بشه بهترین فیلم عمرم?

مطالب پیشنهادی