ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جریمه انحصار طلبی گوگل در روسیه
تکنولوژی

جریمه ۶.۸ میلیون دلاری گوگل توسط دولت روسیه به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود در بازار اندروید

دفتر فدرال مبارزه با انحصارطلبی کشور روسیه اعلام کرد که جریمه ای ۶.۸ میلیون دلاری را برای کمپانی گوگل در نظر گرفته است، چرا که این شرکت از موقعیت ممتاز خود در بازار ابزارهای اندرویدی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

دفتر فدرال مبارزه با انحصارطلبی کشور روسیه اعلام کرد که جریمه ای ۶.۸ میلیون دلاری را برای کمپانی گوگل در نظر گرفته است، چرا که این شرکت از موقعیت ممتاز خود در بازار ابزارهای اندرویدی سوء استفاده کرده است.

مشکلات غول دنیای جستجو در فدراسیون روسیه از زمانی آغاز شد که موتور جستجوی روسی یاندکس (Yandex)، که سهم بزرگی از جستجوها در این کشور را به خود اختصاصی داده، مدعی شد که گوگل رفتار ناعادلانه ای با سرویس های آن دارد.

به طور خلاصه، یاندکس مدعیست که گوگل می بایست اجازه دهد اپلیکیشن های این شرکت همچون جستجو، نقشه ها و مسیریابی، به طور پیش فرض در تلفن های هوشمند اندرویدی که در خاک روسیه به فروش می رسند، نصب شوند.

با آن که جریمه ۶.۸ میلیون دلاری در برابر درآمد ۷۵ میلیارد دلاری گوگل در سال گذشته رقم قابل اعتنایی نیست، اما این حکم جدیدترین قسمت از سریال طولانی جریمه های گوگل به دلیل انحصار طلبی در سرتاسر دنیا به شمار می رود.

در ماه آوریل نیز اتحادیه اروپا گوگل را متهم کرد که از سیستم عامل اندروید برای تحت فشار قرار دادن سرویس های رقیب خود بهره می برد. مدتی بعد نیز آنها تحقیقات تازه ای با هدف بررسی رفتار ناعادلانه گوگل با سرویس های رقیب در تبلیغات اینترنتی را آغاز کرد.

گوگل سیستم عامل اندروید را به رایگان در اختیار تولید کنندگان و توسعه دهندگان قرار می دهد، اما محدودیت های خاصی را برای اپلیکیشن های پیش فرض این موبایل ها قائل می شود. در قالب «پروژه متن باز اندروید» تولید کنندگان موبایل می توانند هرکدام از سرویس های گوگل را به دلخواه روی محصول تولیدی خود نصب کنند، اما آن دسته از شرکت هایی که اندروید با هسته دستکاری شده را روی موبایل های خود نصب کنند، از دسترسی به گوگل پلی محروم خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    یه مشت بدبخت هستند که جلوی گوگل سنگ میندازن.. کسی میخواد نرم افزار خودش تو سیستم عامل پیش فرض باشه ؟ خب خودش بره سیستم عامل بسازه همون نسخه دستکاری اندروید منظورمه. گوگل داره تلاشش و میکنه که شرکت ها به جای استورهای متفرقه از گوگل پلی و استفاده از مرورگرهای متفرقه از گوگل کروم استفاده کنند. مثل کاری که ایسوس کرده سیستم عامل رو تقریبا خالص اندروید گذاشته و بروزرسانی سریعتر میگیره و تمام اپ های سیستم عاملی که خودش جایگزین کرده از گوگل پلی قابل آپدیت هستند... چرا به سیستم عامل های دیگه گیر نمیدین؟ تو ای او اس میشه که اپل خودش نرم افزار پیش فرض رو به غیر اپ خودش بزاره؟ مثلا به جا سافاری بره کروم رو بزاره مرورگر پیش فرض؟ هرکسی میخواد بره پروژه متن باز اندروید و از دسترسی به گوگل پلی محروم بشه. فکر نکنم کسی باشه که دوست داشته باشه از استورهای متفرقه نرم افزار نصب کنه من که دوست دارم شرکت ها اندروید خالص رو استفاده کنند و فقط ظاهر نرم افزاری رو که میخوان یا رابط کاربری دستگاهی رو که میخوان از طریق استور بزارن کسی خواست گوشی اندروید خالص بشه نخواست تمام اپ های اون شرکت و از گوگل پلی بگیره...

  • مجتبی محبی
    مجتبی محبی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    اندروید مالشه... هرجور دوس داره باهاش تا میکنه ... میخوای خدافظی... والسلام.

  • | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    اینا هم مث ایران خودمونن تا میبینن نمیتونن رقابت کنن دست به دامن دولت میشن که جلوی رقیبشون سنگ بندازن، ولی این دیگه خیلی جدید بود! چرا گوگل موتور جستجوی پیشفرض اندروید خودشو یاندکس نمیذاره!!! [که ما بیشتر شناخته بشیم، که ما با اینکه بهتر از گوگل نیستیم با کمک گوگل بیشتر کاربر جذب کنیم، که ما بیشتر از گوگل پول در بیاریم] ؛
    با این وجود از یه طرف راست میگن چون اندروید سیستم عامل متن بازه، ولی بازم خیلی پر روییه که جریمه کنن به اسم انحصار طلبی!
    با این همه وجود اما، فایرفاکسم متن بازه موتور جستجوی پیشفرضشو هرچی بخواد میذاره، یه سری گوگل بش پول نمیداد از یاهو پول میگرفت پیشفرضشو گذاشت یاهو! بازم راحت ما میذاشتیم رو گوگل! مایکروسافتم نمیاد ویندوز روسو با موتور جستجوی پیشفرض یاندکس بفروشه البته متن باز نیس ولی خوب با استدلال دولت روسیه اینم انحصارطلبیه!
    در کل یا باید حرفی واسه گفتن داشتو رقابت کرد یا جم کرد رفت! اینا بچه بازی و چوغولی کردن پیش بزرگتراس!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی