ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

حواشی بازی No Man’s Sky تنها 48 ساعت بعد از انتشار

عنوان مورد توجه استودیو مستقل Hello Games از بدو رونمایی در سال 2013 پر حاشیه بود. از تاخیرهای پیاپی انتشار و تهدید به قتل سازندگان گرفته تا لو رفتن نسخه دیسکی پلی استیشن 4 دو ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

عنوان مورد توجه استودیو مستقل Hello Games از بدو رونمایی در سال 2013 پر حاشیه بود. از تاخیرهای پیاپی انتشار و تهدید به قتل سازندگان گرفته تا لو رفتن نسخه دیسکی پلی استیشن 4 دو هفته زودتر با قیمت 1250 دلار.

حالا بعد از انتشار رسمی نو منز اسکای، البته فعلا فقط برای پلی استیشن 4 (نسخه کامپیوتری این بازی به زودی منتشر می شود) حواشی دست بردار سازندگان نیست. با این وجود موسس استودیو هلو گیمز Sean Murray (شان موری) با کمال میل از تمامی حواشی استقبال کرده و در حساب توئیتر خود با آنها شوخی می کند.

بازیکنان نمی توانند یکدیگر را ببینند

20150616004829a0e4go7jj4tra3rl-w600

در ساعات ابتدایی باز شدن سرورهای نو منز اسکای، دو بازیکن معروف در صفحات اجتماعی استریم تجربه خود را از طریق Twitch آغاز کردند. آنها با برقراری ارتباط با یکدیگر و رد و بدل چند پیام، کهکشان را گشته و سعی کردند در یک نقطه مشخص با هم ملاقات کنند. اما با مشاهده زنده تجربه آنلاین این دو نفر و همینطور مباحث گسترده ای که در سایت ها و جوامع مجازی به راه افتاده بود، تقریبا کسی نمی توانست فرد دیگری را ببیند.

با تلاش های متعدد بازیکنان عملا به نظر می رسید امکان ملاقات با یکدیگر در دنیای نو منز اسکای وجود ندارد. هلو گیمز دفعات متعدد از امکان بالای ملاقات و یکی بودن دنیای برخی از بازیکنان سخن گفته بود که این مسئله را ناراحت کننده تر از قبل می کند. اما در حال حاضر دقیقا مشخص نیست ماجرا از چه قرار است. چرا که سرورهای نو منز اسکای با درخواست بارگذاری بیش از حدی مواجه شده و به سبب آن دچار مشکلاتی گشته است و برخی از مردم قطعی مکرر اتصال به جهان بازی را گزارش کرده اند.

با این حال شان موری معتقد است همه چیز روبراه بوده و به شوخی می پردازد:

  • «بچه ها همه چیز روبراه است. سرورها در شرایط ایده آل به سر می برند. بگذارید مهندس شبکه را پیدا کنم!»
  • «در حال حاضر جمعیت خیلی زیادی در حال بازی کردن هستند. امکانش هست برخی از شما از بازی بیرون بیاید؟ لطفا بین خودتان انتخاب کنید.»
  • «ما بخش جستجو برای یافتن سایر بازیکنان را به نقشه اضافه کرده ایم تا این اتفاق بیافتد. دوست داشتیم چنین شود، اما در روز اول؟»

احتمالا باید کمی صبر کرده تا ببینیم واقعا مشکل از کجاست. آیا با گذشت زمان و سبک تر شدن سرور ها، مشکلاتی از این چند برطرف خواهد شد یا خیر.

بیش از 10 میلیون گونه مختلف تا کنون کشف شده است

no-mans-sky-screenshot-w600

در 24 ساعت ابتدایی انتشار نو منز اسکای برای پلی استیشن 4، شان موری اطلاعات شگفت انگیزی از موفقیت و محبوبیت بازی اش منتشر کرده است. در یک ساعت ابتدایی انتشار، نزدیک به یک میلیون گونه مختلف توسط مردم کشف شد، و با وجود شلوغی بیش از حد سرورهای بازی و مشکلات پدید آمده برای برخی از بازیکنان، در طی 24 ساعت به رکورد کشف ده میلیون گونه دست یافتند.

شان موری نتوانسته هیجان و شور خود را از نو منز اسکای پنهان کند و در حساب توئیتر خود به خوشحالی می پردازد:

  • «وضعیت پیش آمده نشان دهنده ی کار و تلاش فوق العاده تیم سازنده و مهندسین شبکه است که هنوز اکشتافات با قدرت ادامه دارد.»
  • «به عنوان مثال تا آخر شب بیش از 10 میلیون گونه مختلف در بازی کشف شده است! این رقم حتی بیشتر از میزان گونه های حقیقی ساکن روی کره زمین است. چه اتفاقی رخ داده!!!»

علاوه بر این موسس تسلا و اسپیس اکس، ایلان ماسک مشهور در توئیتر خود گفت تمایل دارد آخر هفته نو منز اسکای را تجربه کند. موری نیز این توئیت را از دست نداده و پاسخ ماسک را منتشر کرد.

  • ایلان ماسک: «آخر هفته نو منز اسکای را تجربه خواهم کرد. شاید واقعیت، مجموعه ای از شبیه سازی های تو در تو است.»
  • شان موری: «ایلان ماسک؛ به زودی کد رایگان بازی را برای شما می فرستم.»

پلی استیشن 4 نئو می تواند نو منز اسکای را از بنیان تغییر دهد

no-man-sky-ps4-limited-edition_1600.0-w600

دنیای نو منز اسکای تقریبا پس پردازشی رندر می شود، به این معنا که هلو گیمز با سخت افزار قوی تری مثل پلی استیشن 4 نئو می تواند سرگرمی بیشتری در بازی ایجاد کند. «سخت افزار قدرتمندتر تنها به معنای کیفیت بافت بهتر و فریم ریت بیشتر نیست. بلکه به این معناست که ما می توانیم از بنیان تجربه بازی را تغییر دهیم.»

«ما با پلی استیشن 4 نئو می توانیم تغییرات زیادی در کهکشان بازی انجام دهیم چرا که می توانیم کنترل کاملی روی آن داشته باشیم. به عنوان مثال می توان درخت های بیشتری اضافه کرد، و همینطور برگ های بسیار زیادتری روی هر درخت طراحی کرد. تراکم شناور بودن سیارات و دنیاها، یا حتی گونه های جدیدی می تواند در نو منز اسکای گنجانده شود.»

این اظهارات بعضا حواشی کوتاهی پیرامون بازی ایجاد کرد. چرا که واقعا اضافه کردن چند درخت یا برگ روی گیاهان، تغییراتی از بنیان محسوب می شوند؟ به نظر می رسد پلی استیشن 4 نئو به طور رسمی ماه آینده رونمایی خواهد شد، و با این شرایط در واقع هلو گیمز از پتانسیل توسعه نسخه نئوی نو منز اسکای یاد کرده است. این مسئله نکته ای دیگر را در ذهن مخاطب ایجاد خواهد کرد: آیا تفاوت قدرتی سخت افزار کامپیوترها، تجربیات متفاوتی را برای پی سی گیمرها به ارمغان خواهد آورد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

    طبق چیزی که سونی گفته بازی های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن نئو تفاوت خاصی به غیر از رزولوشن بالاتر و فریم ریت بهتر نباید داشته باشن بنابراین این وعده ی سازنده ی بازی نو منز اسکای احتمالا به شکل متفاوتی نخواهد بود و تغییرات در حد فقط افزودن برگ درختان منطقی به نظر میرسه!

مطالب پیشنهادی