ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش دیجیاتو از نشست خبری لیگ بازی های رایانه ای ایران

صبح امروز نشست خبری مربوط به لیگ بازی رایانه ای ایران در ساختمان بنیاد ملی بازی های رایانه ای و با حضور عباس ارضی، مدیرعامل شرکت مکعب و حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد برگزار شد. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

صبح امروز نشست خبری مربوط به لیگ بازی رایانه ای ایران در ساختمان بنیاد ملی بازی های رایانه ای و با حضور عباس ارضی، مدیرعامل شرکت مکعب و حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد برگزار شد.

کریمی قدوسی در ابتدای نشست خبری امروز صبح گفت: «بنیاد به عنوان متولی صنعت بازی در کشور، امسال قصد دارد از لیگ بازی های رایانه ای حمایت جدی کند.»

وی با اشاره به مسابقات المپیک ریو 2016، از قدرتنمایی گیمرهای ایرانی در عرصه های جهانی نیز سخن به میان آورد. طی سال های گذشته، بازیکنان برجسته ای همچون نوید برهانی موفق به کسب رتبه های حائز اهمیتی در مسابقات ESWC شده اند.

کریمی قدوسی می گوید اگر این موفقیت ها تکرار شود، نام ایران بیش از پیش در این عرصه شنیده خواهد شد و فعالان کشورهای دیگر از قدرت ایران آگاهی خواهند یافت.

البته او بدون تعارف، کم کاری های صورت گرفته در برخورد با بازیکنان ایرانی را هم مطرح کرد و گفت: «از آنجایی که بنیاد به عنوان یک نهاد زیر ساخت ساز، ایفای نقش می کند تا ایرادات و ضعف های صنعت را برطرف کند، طی سال های گذشته توجه کمتری به جامعه گیمرهای حرفه ای شده است که امسال قصد داریم به این قشر توجه ویژه ای داشته باشیم.»

IMG_4516
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای

طی سال های گذشته و با توجه به نقش قانون گذاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این حوزه، این سازمان سعی داشته تا به شکلی نزدیک با بازی سازها و تولیدکنندگان محتوا در تعامل باشد اما سیاست امسال کریمی قدوسی، افزایش ارتباط با بازیکن ها و نام آورانی است که در خارج از کشور موفقیت های بزرگی کسب کرده اند.

در همین راستا و علی رغم کمبود بودجه بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این سازمان قرار است حامی مالی لیگ بازی های رایانه ای باشد و مجموعا نزدیک به صد میلیون تومان جایزه نقدی و غیر نقدی برای بازیکنان برتر در نظر گرفته شده.

لازم به ذکر است که به طور قطعی، در هر رشته تعدادی بازیکن انتخاب خواهند شد و به مسابقات فرانسه اعزام خواهند شد. به گفته عباس ارضی، برگزار کننده این لیگ، تمامی هزینه های اعزام و اقامت آن ها توسط بنیاد ملی پرداخت خواهد شد.

به گفته کریمی قدوسی، آنچه که این لیگ داخلی را نسبت به مسابقات دیگر متمایز می کند، اعزام نفرات برتر به فرانسه است. دو سال پیش، نوید برهانی موفق شد در مسابقات جهانی FIFA رتبه اول را کسب کند و حالا دور از انتظار نیست که بتوانیم دست کم در رشته فیفا، یک بار دیگر موفقیت بازیکنان ایرانی را ببینیم. البته لازم به ذکر است که ایران با تک مدال طلای برهانی، رتبه 20 جهانی در مسابقات ESWC را دارا است. البته در سال گذشته نیز یکی از اعضای تیم ایران موفق به کسب رتبه چهارم شد.

ESWC نیز تنها مسابقات بزرگ بازی های ویدیویی نیست. برای مثال، بازی های دوتا 2 و League of Legends هر کدام مسابقات مخصوصی دارند که به دلایل عدیده ای، تیم های ایرانی هیچ گاه فرصت حضور در بین تیم های برتر را نداشته اند.

شرکت مکعب به مدیرعاملی عباس ارضی، نماینده مسابقات جام جهانی بازی های رایانه ای (ESWC) در آغاز صحبت های خود به بازی ها اشاره کرد و گفت بازی ها عمدتا ورزشی هستند تا مشکلی در زمینه محتوا وجود نداشته باشد.

عباس ارضی همچنین از رایزنی های ایران برای برگزاری مسابقات ESWC در داخل کشور خبر داد. تا پیش از این مسابقات ESWC عمدتا در فرانسه و در جریان هفته گیم پاریس انجام شده اند و چند بار هم لوکیشن برگزاری به کانادا و کره جنوبی نیز تغییر یافته اما اگر گفتگوهای شرکت مکعب نتیجه بخش باشد، شاهد برگزاری یک دوره از مسابقات ESWC در ایران خواهیم بود و بازیکنان بزرگ از سراسر جهان به ایران خواهند آمد.

ارضی در شرح ویژگی های این لیگ می گوید: «امسال با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای، لیگ بازی های رایانه ای در چهار مرحله برگزار خواهد شد که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.»

IMG_4499
عباس ارضی، مدیرعامل شرکت معکب

به بیان او، سال گذشته لیگ در سه مرحله انجام شد اما امسال مسابقات 4 مرحله ای خواهند بود. مرحله اول به صورت آنلاین بین ایرانی ها، طی چهار هفته و چهار مرحله برگزار شد. ارضی در مورد مرحله دوم می گوید: «دومین مرحله که برای نخستین بار در ایران انجام می شود، مسابقات بین المللی بازی های رایانه ای است که در آن، برترین و پر افتخارترین گیمرهای جهان با هم به رقابت آنلاین خواهند پرداخت و تاکنون حضور گیمرهایی از چهار کشور فرانسه، پرتغال، دانمارک و آرژانتین قطعی شده است.»

در مرحله سوم و چهارم، جدیت مسابقات افزایش می یابد و برج میلاد برای چهارمین سال پیاپی محل برگزاری آن خواهد بود: «مسابقات انتخابی، سومین مرحله این لیگ است که گیمرها در سراسر کشور به رقابت می پردازند و در مرحله چهارم برج میلاد تهران میزبان برترین های استان ها و تهران است تا نمایندگان ایران در مسابقات جهانی بازی های رایانه ای پاریس مشخص شوند.»

امسال و از سوی ایران چهار بازی کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو، کلش رویال، فیفا و PES مورد استقبال قرار گرفته و اگر در یکی از این چهار رشته تخصصی دارید می توانید شانس خود را امتحان کنید. هر چهار عنوان فوق به طور کامل و از لحاظ محتوایی توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای تایید شده اند و با توجه به درجه بندی سنی اسرا، شرکت برای عموم آزاد است.

عباس ارضی در پاسخ به دیجیاتو پیرامون بازی های Dota 2 و League of Legends گفت که متاسفانه به دلیل پوشش کاراکترها یا قهرمانان این بازی ها، مجوزهای لازم برای برگزاری مسابقات صادر نمی شود و در نتیجه بازیکنان این بازی ها از این کانال قادر به شرکت در مسابقات خارجی نخواهند بود.

البته تیم های نام آور ایرانی در دو بازی نامبرده طی سال های اخیر موفق به کسب رتبه های قابل قبولی در منطقه خاورمیانه و آسیا شده اند و محدودیت های موجود مانع پیشرفت شان نشده است و امید می رود که این رویه همچنان ادامه پیدا کند.

برای شرکت در مرحله سوم مسابقات همین حالا می توانید به سامانه cgame.ir مراجعه کنید و ثبت نام به عمل آورید. طبیعتا با توجه به موفقیت در مرحله سوم و چهارم، برندگان مجوز حضور در مسابقات پاریس را که اوایل آبان ماه برگزار می شود کسب خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Manny Farsangy
    Manny Farsangy | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    این میزان آب که روی میز گذاشتن رو دور زمین فوتبال نمیزارن! اگر تیتیر نداشت مطلب قطعا با دیدن عکس اول بیشتری فکر میکردن 3تا راننده رفتن رستوران بین راهی ناهار بخورن

  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

    کشورای دیگه چه مراسم هایی میزارن, ما چی میزاریم. ورداشتن یه بنر چاپ کردن چسبوندن پشت و....??

    • مهدیار
      مهدیار | ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

      ایده شما برای نشست بعدی چیه؟

مطالب پیشنهادی