ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک اطلاعات رایانه با شنود صدای هارد دیسک
تکنولوژی

شنود صدای هارد دیسک؛ روشی جدید برای سرقت اطلاعات

شاید تصور کنید اگر سیستم دسکتاپی شما به اینترنت متصل نباشد و اجازه اتصال هیچ حافظه جانبی به آن را نیز ندهید، دیگر امنیت اطلاعاتتان تضمین شده است، در حالی که سخت در اشتباهید. تحقیقات جدید ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

شاید تصور کنید اگر سیستم دسکتاپی شما به اینترنت متصل نباشد و اجازه اتصال هیچ حافظه جانبی به آن را نیز ندهید، دیگر امنیت اطلاعاتتان تضمین شده است، در حالی که سخت در اشتباهید. تحقیقات جدید گروهی از متخصصین امنیت اطلاعات نشان می دهد که می شود با شنود و تحلیل صدای تولیدی از طرف دیسک سخت (Hard Drive) رایانه های رومیزی، به اطلاعات آنها دسترسی یافت.

همان طور که در ویدیوی ادامه مطلب خواهید دید، با استفاده از متد هک «DiskFiltration» می توان از روی صدای حرکت و فعالیت هِدهایی که در هارد درایو ها مسئول خواندن و نوشتن اطلاعات هستند، به محتوای اطلاعات ورودی و خروجی دسترسی پیدا کرد، چرا که هر تغییر مکان و درج یا خواندن اطلاعات توسط این هدها صدای منحصر به فردی ایجاد می کند.

برای شنود درست این اطلاعات نیاز به ابزار پیچیده ای نیست. با در اختیار داشتن یک تلفن هوشمند نسبتاً جدید و نرم افزار مناسب، اطلاعات بسیاری را می توان در نزدیکی کیس رایانه های رومیزی به دست آورد.

اگر سرعت خواندن یا نوشتن اطلاعات بیش از 180 بیت در دقیقه نباشد، می توان از فاصله 1.8 متری به راحتی تمام توالی باینری (0 و 1) آن رشته از دیتا را شنید. بنابراین برای شنود یک رمز 4096 بیتی که توسط الگوریتم RSA ایجاد شده باشد، تنها به 25 دقیقه زمان نیاز داریم.

در هر حال اگر رایانه شما مجهز به حافظه SSD باشد، دیگر لازم نیست از بابت شنود صدای آن به هیچ وجه نگران باشید، چون اطلاعات شما در سکوت مطلق رد و بدل خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۶ شهریور ۱۳۹۵

    از طریق Fan هم این روش جواب داده.منتها بیشتر برای داده های سبک

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی