ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: ذن بوک 3؛ به بُرندگی کاتانا

آن لحظه تاریخی که استیو جابز آیپد را بالا گرفت و نسل جدید تبلت ها را را معرفی کرد، گذشت اما امروز، با واقعیت رو به رو شده ایم. گویا دسته بندی تبلت ها در ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

آن لحظه تاریخی که استیو جابز آیپد را بالا گرفت و نسل جدید تبلت ها را را معرفی کرد، گذشت اما امروز، با واقعیت رو به رو شده ایم. گویا دسته بندی تبلت ها در حال محو شدن است و کاربران تمایل کمتری به آن نشان می دهند. شاید بزرگ تر شدن نمایشگر موبایل ها را بتوان یکی از دلایل این مسأله دانست. از آنجا که تبلت ها کاربرد چندانی در تولید محتوا (از هر نوع) ندارند و کاربر را در مسیر مصرف گرایی قرار می دهند، شما عملاً استفاده تان از تبلت به دیدن ویدیو، وب گردی، سرگرم شدن با بازی ها و اپ ها یا در بهترین حالت، نقاشی دیجیتال محدود خواهد شد که اکثر این کارها را روی موبایل هم می توانید انجام دهید. و اینطور می شود که بسیاری از افراد نیازی به تبلت ندارند یا اگر دارند، دیگر کمتر از آن استفاده می کنند.

اکنون نوت بوک و موبایل را می توان دو دسته اصلی دانست و هر روز شاهد قدرتمندتر شدن گروه نوت بوک ها هستیم چون لپ تاپ ها دست کاربر را برای هر نوع کاری باز می گذارند و در عمل، کاربردهای فراوانی دارند.از طرفی، نیاز به همراه داشتن لپ تاپ نیز روز به روز بیشتر می شود و به همین دلیل، در سال های اخیر اولترابوک ها به خاطر ابعاد کوچک و وزن کمی که دارند، جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند.

Asus-Zenbook-3 (7)

سال ها محصولاتی با عنوان نِت بوک تولید می شدند که نوت بوک هایی با وزن کم و ابعاد کوچک بودند اما به دلیل سخت افزار ضعیف و کیفیت پایینی که داشتند، رو به زوال گذاشتند. اپل این موضوع را به خوبی تشخیص داد و با عرضه به موقع مک بوک ایر توانست بخش بزرگی از این بازار بکر را به خود اختصاص دهد. شرکت های دیگر نیز تصمیم گرفتند چنین نوت بوک هایی بسازند اما اپل در همین لحظه، همه را با معرفی مک بوک 12 اینچی غافلگیر کرد. ایسوس جزو معدود شرکت هایی بود که چندان غافلگیر نشد چون سری اولترابوک های اختصاصی خودش به نام ZenBook را داشت و حالا فقط باید بیشتر رقابت می کرد.

ذن بوک 3 جدیدترین اولترابوک ایسوس است که تغییرات گسترده ای نسبت به نسل های پیشین خود کرده و شاید بتوان مک بوک 12 اینچی اپل را الهام بخش آن دانست. با این حال با سخت افزار قدرتمند و ویژگی های چند رسانه ای خاص خودش مک بوک را به چالش می کشد. ایسوس تمام تجارب و فناوری های برتر خود را در این اولترابوک گنجانده تا نشان دهد که دست برتر از آن کیست.

طراحی

Asus-Zenbook-3 (1)

آلومینیوم برس خورده با الگوی دایره ای، امضای طراحی ایسوس پای محصولاتش است که در ذن بوک 3 نیز از همان ابتدا جلب توجه می کند. الگویی که علاوه بر زیباتر ساختن دستگاه، احساس تحرک و پویایی را به شما منتقل می کند؛ چیزی که رسالت این اولترابوک است. لوگوی ایسوس که به رنگ طلایی در وسط جا خوش کرده، حرف می زند؛ می گوید که با یک محصول لوکس طرف هستید. اگر این کافی نیست، ایسوس بدنه را طی دو مرحله آنودیزه کرده و قاب دور نمایشگر را به رنگ طلایی مزین نموده تا ذن بوک بیشتر بدرخشد.

بدنه ذن بوک تمام فلزی است و لمس آن حس فوق العاده ای دارد. این آلومینیوم به گفته ایسوس آلیاژی است که در صنعت هوا و فضا استفاده می شود و نسبت به نسل قبلی نیز 50 درصد مقاوم تر شده است. در سری قبلی ذن بوک، بدنه طوری بود که احساس می کردید اگر آن را فشار دهید، خم می شود اما مقاومت بدنه در این نسل به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

Asus-Zenbook-3 (3)

ابعاد ذن بوک 3 برابر با 29.6x19.1 سانتی متر و ضخامت آن به 11.9 میلی متر می رسد که از مک بوک 1.2 میلی متر باریک تر است. ضخامت دستگاه در باریک ترین نقطه به 3 میلی متر می رسد. چنین ضخامت کمی نه تنها ظاهر جذابی به دستگاه داده، بلکه بیانگر قدرت بالای مهندسی ایسوس است. و بد نیست بدانید که ذن بوک 3 نسبت به نسل قبلی خود حتی 1 میلی متر هم باریک تر شده است. وزن آن نیز به 910 گرم می رسد و آن را در رده سبک ترین اولترابوک های دنیا قرار می دهد؛ رده ای که رقیبانی همچون ATIV Book سامسونگ، مک بوک اپل و Spectre 13 اچ پی در آن جای دارند.

ذن بوک 3 همچون پر، سبک است و می توانید به راحتی آن را لا به لای کتاب های خود در کیفتان قرار بدهید. ایسوس یک کیف چرمی نیز به همراه این دستگاه عرضه می کند. وزن و ضخامت کم ذن بوک 3 آنقدر ما را تحت تأثیر قرار داد که ابتدا بعضی چیزها را از قلم انداختیم. اگر دور دستگاه را برانداز کنید، متوجه می شوید که تنها یک درگاه دارد و آن، USB 3.1 از نوع C است.

اپل اصرار زیادی دارد که خلاف جهت شنا کند و استانداردها را تغییر دهد. به نظر می رسد این ویژگی اپل به ذن بوک هم سرایت کرده است. امیدواریم که پشت این حرکت، فکری هم باشد. تنها درگاه دیگری که روی ذن بوک وجود دارد، جک 3.5 میلی متری صدا است.

Asus-Zenbook-3 (10)

طراحی بیرونی ذن بوک 3 چشم نواز است و فقط ایسوس می تواند چنین طرحی بزند اما وقتی ذن بوک را باز کردیم، کمی از طراحی داخل آن جا خوردیم چرا که شباهت زیادی به مک بوک داشت؛ از حاشیه مشکی براق دور نمایشگر با لوگوی ZenBook زیرش گرفته تا چینش کیبوردها و اسپیکر. با این حال ایسوس همچنان سعی کرده با استفاده از رنگ طلایی برای حروف کیبورد، طراحی آن را خاص جلوه دهد. در واقع، رنگ طلایی است که به ذن بوک 3 شخصیت بخشیده و ایسوس به خوبی توانسته این رنگ را در بخش های مناسب متجلی سازد.

از طرف دیگر، نکته مثبتی که با باز کردن درب دستگاه متوجه شدیم این است که لولاهای فلزی آن محکم هستند، آنقدر که می توانید دستگاه را از نمایشگر بگیرید و آویزان نگه دارید؛ بدون این که مشکلی برای لولاها پیش بیاید. البته پیشنهاد می کنیم این کار را نکنید. همچنین اگر ذن بوک روی یک سطح قرار داشته باشد و بخواهید درب آن را باز کنید، نیاز نیست با دست آن را نگه دارید. کافیست درب را به سمت بالا هل دهید؛ بخش پایینی بدون تکان خوردن، سر جای خود ثابت می ماند. ذن بوک 3 در رنگ های آبی رویال، رز طلایی و طوسی کوارتز عرضه می شود.

نمایشگر

Asus-Zenbook-3 (13)

نمایشگر 12.5 اینچی ذن بوک درون قابی مشکی جا گرفته است و لوگوی ZenBook زیر آن حک شده است. این نمایشگر رزولوشنی معادل Full HD دارد و با برخورداری از پنل IPS، رنگ ها را طبیعی و با طراوت نمایش می دهد. دقت رنگ ها مسأله ای نیست که فکر کنید فقط برای گرافیست ها اهمیت دارد، اگر رنگ دقیق تر و طبیعی تر باشد، کاربران عادی نیز تجربه دیداری بهتری خواهند داشت. ذن بوک با پشتیانی از پروفایل رنگ NTSC که در حال حاضر گسترده ترین پروفایل رنگ نمایشگر است، بیش از 72 درصد طیف رنگی را پوشش می دهد و رنگ ها را با دقت بالایی تولید می کند.

درجه رنگ نمایشگر کمی به سردی می گراید که در بلند مدت باعث خستگی چشم و به هم ریختن سیستم خواب می شود. ایسوس برای تعدیل رنگ ها و محافظت از چشم، نرم افزاری به نام Eye Care Switcher را به همراه ذن بوک عرضه کرده که با اجر کردن آن، درجه رنگ ها گرم تر می شود. در کل استفاده از رنگ های گرم راهکاری است که برای جلوگیری از خستگی چشم به کار گرفته می شود. اپل نیز پیش تر چنین قابلیتی را در iOS برای آیپد و آیفون قرار داده بود.

Asus-Zenbook-3 (14)

به لطف پنل IPS، زاویه دید نمایشگر به 178 درجه می رسد و از هر زاویه ای که به نمایشگر نگاه کنید، تغییری در رنگ ها به وجود نمی آید. همچنین به گفته ایسوس، نسبت کنتراست نمایشگر ذن بوک 3 معادل 1000:1 است. البته تایوانی ها می گویند این فقط یک عدد نیست و از عنوان «TV Grade» برای کنتراست آن استفاده می کنند. از این عبارات تبلیغاتی که بگذریم، عمق تصویر و خلوص رنگ مشکی در حد مطلوبی قرار دارد به طوری که گاهی مرز بین استارت ویندوز و لبه نمایشگر را گم می کنید.

البته حاشیه دور نمایشگر بسیار باریک است به طوری که نسبت مساحت نمایشگر به کل فضای مربوط به آن، 82 درصد است. حاشیه آن تنها 7.6 میلی متر عرض دارد و پوششی از نوع گوریلا گلس 4 با ضخامت 0.4 میلی متر به طور یکپارچه نمایشگر و حاشیه آن را پوشانده است. پوشش براق اگر چه به خاطر زرق و برقی که دارد به دستگاه جلوه زیبای می بخشد، اما باعث می شود دیدن نمایشگر در فضای باز کمی سخت گردد. با این حال، نمایشگر ذن بوک 3 یکی از نقاط قوت آن است و از نگاه کردن به آن لذت می برید.

کیبورد و تاچ پد

Asus-Zenbook-3 (9)

ذن بوک 3 به کیبوردی با ابعاد کامل مجهز است. این یعنی فاصله مرکز هر دو کلید از هم برابر با مقدار استاندارد 19.8 میلی متر است. به دلیل ابعاد استاندارد کیبورد، در کناره های آن تنها 2.1 میلی متر حاشیه وجود دارد. از آنجا که دستگاه ضخامت کمی دارد، عمق کلید ها کم است اما ایسوس سعی کرده با به کار بردن مکانیزمی خاصی، به کلیدها عمق بدهد تا حس بهتری موقع تایپ به شما منتقل شود.

عمق هر دکمه 0.8 میلی متر است. بنابراین نسبت به مک بوک عمق بیشتری دارد. من این بررسی را کاملا با ذن بوک تایپ کرده ام و باید بگویم که دستگاه خوب و راحتی است. اما این را هم باید اعتراف کنم که هنوز هم احساس و راحتی تایپ کردن با یک کیبورد واقعی با دکمه های پر عمق را ندارد. ضمنا جای بعضی دکمه ها نسبت به کیبورد استاندارد جا به جا شده است و کمی زمان می برد تا به آن عادت کنید.

Asus-Zenbook-3 (19)

کیبورد این اولترابوک به نور پس زمینه نیز مجهز است. هر کلید نور مجزا دارد و میزان روشنایی نور کل کیبورد تا 3 درجه قابل تنظیم است. تقریباً همیشه نیاز پیدا می کنید که نور پس زمینه کیبورد روشن باشد. رنگ کاراکترهای روی کلیدها به طلایی است و در مدل رز طلایی، به دلیل کم بودن کنتراست رنگ طلایی حروف با رنگ کلیدها، حروف گم می شوند.

ذن بوک جدید ایسوس دارای تاچ پدی یکپارچه است که ابعاد و جنس مناسبی دارد. بنابراین به راحتی می توانید با آن کار کنید. این تاچ پد از فرمان های چند لمسی هم پشتیبانی می کند. با حرکت دو انگشت می توانید اسکرول کنید و با ضربه دو انگشت، منوی کلیک راست باز می شود. با حرکت سه انگشت می توانید بین پنجره ها جا به جا شوید، با ضربه سه انگشت کورتانا فعال می شود و با ضربه چهار انگشت، Action Centre باز می شود. تاچ پد ذن بوک 3 جزو معدود تاچ پدها در نوت بوک های ویندوزی است که عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. در مدل Core i7، در گوشه تاچ پد یک حسگر اثر انگشت نیز تعبیه شده است.

سیستم صوتی

Asus-Zenbook-3 (26)

ایسوس در محصولات خود همواره به بخش چند رسانه ای توجه ویژه ای داشته و ذن بوک 3 نیز به عنوان سوگلی تایوانی ها از این قاعده مستثنی نیست. سیستم صوتی این دستگاه توسط سازنده مشهور سیستم های صوتی، Harman Kardon ساخته شده است. ذن بوک از 4 اسپیکر بهره می برد که دو عدد در بالای کیبورد و 2 عدد در زیر دستگاه قرار دارند. دو اسپیکر بالایی دارای الگویی دایره ای به سبک ایسوس هستند که در سایر محصولات آن نیز چنین الگویی را برای اسپیکر دیده ایم.

4 آمپلی فایر برای تقویت صدا در سیستم صوتی تعیبه شده اند تا صدا با حجم بالا و عمق مطلوب تولید شود. کیفیت و بلندی صدای اسپیکرها مطلوب است و می توانید هنگام تماشای فیلم، از آن ها لذت ببرید. با این حال در حجم صدای بالا (مخصوصاً اگر صدا باس زیادی داشته باشد) کیفیت صدا افت می کند و اسپیکرها به خر خر می افتند.

نرم افزار و سخت افزار

Asus-Zenbook-3 (8)

ذن بوک به همراه ویندوز 10 عرضه شده که روی مدلی که در اختیار ما بود، نسخه Home آن نصب شده بود. در مدل بالاتر، نسخه Pro وجود دارد. می توانید بررسی کامل ویندوز 10 را در دیجیاتو بخوانید. ایسوس به همراه این اولترابوک 16 گیگابایت فضای ابری رایگان و یک پکیج نرم افزاری می دهد که می توانید با استفاده از نرم افزار مخصوص ایسوس، آن ها را دانلود کنید؛ نرم افزارهایی برای اجرای فایل های فشرده یا Evernote و امثال آن ها.

ذن بوک 3 در کانفیگ های مختلفی با پردازنده Core i5 و Core i7 عرضه شده است. مدلی که در اختیار ما بود، از پردازنده Core i5 با معماری Skylake به همراه 8 گیگ رم بهره می برد. مدل 16 گیگابایتی ذن بوک نیز عرضه شده است. همین که عبارت Core i را می بینیم، به یاد سرعت و کارایی می افتیم و نقطه قوت این اولترابوک نیز سخت افزار قدرتمندش است.

image small
برای مشاهده در ابعاد بزرگتر روی تصویر کلیک کنید

اگرچه ذن بوک در بسیاری از موارد مشابه مک بوک 12 اینچی عمل کرده، اما در بخش سخت افزار بسیار فراتر است و قطعا آن را شکست می دهد. نکته جالب، مهندسی ایسوس است که توانسته این سخت افزار قدرتمند را در بدنه ای چنین کوچک جای دهد. با وجود چنین سیستمی، می توانید نرم افزارهای سنگینی همچون فتوشاپ را نیز روی اولترابوک خود نصب، و همه جا به همراه داشته باشید. البته می دانید که، نصب کردن آن به خاطر محدودیت درگاه ها ممکن است کمی ساخته باشد.

اهمیت این مسأله اینجاست که اکثر دستگاه های مشابه، پردازنده های معمولی یا در بهترین حالت، پردازنده سری M اینتل را استفاده می کنند که عملکرد ضعیف تری دارند. اما اینجا با سری i طرف هستیم و محدودیتی برای کار کردن با دستگاه ندارید. عملکرد سخت افزار نیز همان طور که انتظار می رود خوب است و در حین کار کردن، تقریباً هیچ کندی یا لگی مشاهده نمی شود.

1

ذن بوک از گرافیک سری 5 اینتل بهره می برد که از لحاظ گرافیکی برای کارهایی مثل بازی کردن نمی توانید روی آن حساب کنید چون اصلا برای این کار ساخته نشده است. مورد دیگری که سخت افزار ذن بوک را خاص می کند، حافظه SSD آن است. مدلی که در اختیار ما بود، از 512 گیگابایت حافظه SSD بهره می برد که سرعت بسیار بالایی در انتقال فایل ها دارد و موجب بوت سریع تر سیستم نیز می شود. گزینه 1 ترابایتی نیز برای حافظه SSD وجود دارد.

Asus-Zenbook-3 (25)

 

این اولترابوک در کمتر از 11 ثانیه بوت می شود و آماده به کار است. اما جا دادن چنین سخت افزار پرقدرتی در این بدنه کوچک باعث داغ شدن می شود. ایسوس برای آن چه کار کرده؟ تایوانی ها یک فن با سیستم خنک کننده کریستال مایع ساخته اند که تنها 0.3 میلی متر ضخامت دارد و برای دفع سریع تر گرما به لوله های مسی مجهز است. کل این سیستم خنک کننده 3 میلی متر ضخامت دارد و فقط گاهی اوقات صدایش شنیده می شود. ذن بوک در کل اولترابوک ساکتی است و کم داغ می کند.

ارتباطات

Asus-Zenbook-3 (17)

فلسفه حذف درگاه ها از ذن بوک این بوده که کارها به صورت بی سیم انجام شوند. بنابراین منطقی است که ایسوس از آخرین فناوری های ارتباطی بی سیم در آن استفاده کند. ذن بوک از بلوتوث نسخه 4.1 بهره می برد. مزیت این نسخه نسبت به نسخه قبلی این است که انرژی کمتری مصرف می کند و به ماندگاری شارژ دستگاه کمک می نماید.

این اولترابوک از وای فای 802.11ac دو بانده نیز بهره می برد. این نسل وای فای نسبت به نسل قبلی یعنی 802.11n سه برابر سریع تر است و تا سرعت 867 مگابیت بر ثانیه برای انتقال اطلاعات پشتیبانی می کند.دو بانده بودن آن نیز اجازه می دهد بتوانید اینترنت را از روی دستگاه به صورت هات اسپات به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، ایسوس به همراه ذن بوک سرویس ابری خودش را نیز در اختیار شما می گذارد.

Asus-Zenbook-3 (16)

تنها یک درگاه USB 3.1 نوع C برای ارتباط با دنیای بیرون در ذن بوک تعبیه شده. این درگاه USB دو منظوره است؛ هم برای شارژ دستگاه استفاده می شود و هم داک خارجی درگاه های اضافه به آن متصل می گردد. ایسوس برای رفع مشکل یک درگاهی بودن دستگاه این داک را در نظر گرفته که درگاه هایی از جمله USB، HDMI، VGA و درگاه کارت حافظه روی آن وجود دارند. اما این داک جدگانه به فروش می رسد که مشکلی دیگر بر این مسأله اضافه می کند. اولترابوک باید موجب راحتی بیشتر باشد، اما حالا باید یک وسیله خارجی به ذن بوک وصل باشد و تازه، باید آن را جداگانه خریداری کنید.

باتری

Asus-Zenbook-3 (11)

درگاه USB C که نقش درگاه رابط شارژ را ایفا می کند، از شارژ سریع نیز پشتیبانی به عمل می آورد. پهنای باند در این نوع USB نسبت به USB های معمولی (نسخه 3.1) دو برابر شده و با قابلیت عبوردهی جریان 5 آمپر نسبت به 1.8 آمپر در USB عادی، قابلیت شارژ کردن دستگاه شما را در زمان کوتاه تری دارد.

باتری لیتیوم پلیمر ذن بوک 3 ظرفیتی معادل 40 وات ساعت دارد و می تواند ظرف 49 دقیقه، تا 60 درصد شارژ شود. شارژ کامل آن نیز حدود 2 ساعت و نیم طول می کشد. حال می رسیم به بخش اصلی ماجرا. باتری ذن بوک 3 چه قدر دوام می آورد؟ معمولاً نوت بوک های ویندوزی در بخش باتری ضعیف عمل کرده اند اما ایسوس وعده داد که ذن بوک می تواند تا 9 ساعت کار کند.

این عدد کمی اغراق آمیز است. اگر چه ویندوز 10 و پردازنده اینتل نسبت به قبل بهینه تر شده اند اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به عملکرد مطلوب باقی مانده است. در واقع 9 ساعت عددی است که در بهترین حالت با کم کردن نور نمایشگر و خاموش کردن وای فای و محدود کردن قابلیت ها به دست می آید. ذن بوک 3 با استفاده معمولی که ما داشتیم، یعنی وب گردی، تایپ کردن بخشی از این بررسی، گوش دادن به موسیقی و کمی هم گذراندن در حالت آماده باش (استندبای)، حدود 4 ساعت و 45 دقیقه دوام آورد. در این مدت، نور نمایشگر به خاطر نور محیط زیاد بود، درجه روشنایی نور کیبورد روی 1 قرار داشت و وای فای نیز روشن بود.

جمع بندی

Asus-Zenbook-3 (15)

ذن بوک 3 ایسوس را می توان یک شاهکار مهندسی دانست که تمامی المان های یک محصول حرفه ای را در خود جای داده است؛ از طراحی گرفته تا سیستم چند رسانه ای و سخت افزار. ذن بوک برای کاربری ساخته شده که نیاز به دستگاهی سبک و جمع جور دارد و در عین حال نیازمند سخت افزاری قدرتمند برای انجام کارهایش است. ایسوس با این اولترابوک بخشی از رده بندی اولترابوک ها را که هنوز دست نخورده بود به خودش اختصاص داده و تمام تلاشش را کرده تا با نوآوری و فناوری، بهترینش را ارائه دهد.

می توانیم بگوییم که ایسوس تا حد زیادی در این کار موفق بوده و توانسته اولترابوکی زیبا و دوست داشتنی، خوش ساخت و قدرتمند بسازد که نیازهای یک کاربر حرفه ای را پاسخ دهد. اگر بخواهیم از آن ایراد بگیریم، باید به مسأله وجود فقط یک درگاه USB نوع C و همچنین ضعف باتری نسبت به رقبایی مثل مک بوک 12 اینچی اشاره کنیم. اما ذن بوک یک رقیب قدر برای مک بوک به شمار می رود و نه تنها در بسیاری از زمینه ها مثل طراحی، سخت افزار و قیمت به آن برتری کامل دارد، بلکه به جرأت می توان آن را بهترین اولترابوک ویندوزی حال حاضر دانست.

هنوز قیمت اولترابوک ها تعدیل نشده اما ایسوس سعی کرده ذن بوک 3 را با قیمتی رقابتی عرضه کند. قیمت این اولترابوک از 1000 دلار با پردازنده Core i5، رم 4 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایت از نوع SSD آغاز می شود. در نظر داشته باشید که قیمت پایه مک بوک اپل که سخت افزار ضعیف تری دارد، از 1300 دلار آغاز می شود. به گفته دفتر ایسوس، این شرکت قصد دارد مدل Core i7 را به عنوان مدل اصلی در ایران عرضه کند.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • King Arc s
    King Arc s | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    دم دیجیاتو گرم

    وای چه گجت دوست داشتنی ای

    فقط کاش اون داک پورت ها رو توی جعبه محصول میذاشت

    قیمتش هم یکم زیاده ولی طراحی بی نظیره ?

  • mohammad hossein kiani
    mohammad hossein kiani | ۵ شهریور ۱۳۹۵

    ببخشید میشه بپرسم که دستگاه رو از کجا و به چه قیمتی تهیه کردید

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

    رنگ حروف روی کیبورد اصلا جالب نیست. باید مثل بقیه لپ تاپ ها از یک رنگ که با رنگ زمینه ی کیبورد تضاد داره استفاده میکردن تا خوانایی بالایی داشته باشه. البته قبول دارم که خیلی ها جای دکمه های کیبورد رو حفظ هستن اما به هر حال این روی تجربه کاربری اثر منفی میذاره. درضمن تقلید کورکورانه از اپل و به کار بردن فقط یک درگاه یو اس بی تایپ سی به تنهایی، اصلا کار درستی نبوده. ماندگاری واقعی باطریش هم ای کاش بیشتر بود...

  • ایمان Asgharpour
    ایمان Asgharpour | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

    واقعا زیباست
    حیف ک بکارم نمیاد
    و صد البته پولشو هم ندارم

  • امینnew
    امینnew | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

    برای کسانی که ظرافت براشون مهم این گزینه بسیار عالی البته یه گفته شما سخت افزار واقعا قوی داره من که پسندیدم بنظرم ایسوس گل کاشته.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی