ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برگزاری مسابقات المپیک تابستانی به خاطر گرمایش زمین ناممکن خواهد شد

تغییرات آب و هوایی به یکی از مهم ترین نگرانی های برگزارکنندگان بازی های المپیک تبدیل شده. در گزارشی که به تازگی انتشار یافته، گفته می شود تا سال 2084 به خاطر افزایش دما، تقریباً ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

تغییرات آب و هوایی به یکی از مهم ترین نگرانی های برگزارکنندگان بازی های المپیک تبدیل شده. در گزارشی که به تازگی انتشار یافته، گفته می شود تا سال 2084 به خاطر افزایش دما، تقریباً نمی توان این تورنمت را در هیچکدام از شهرهای مهم برگزار نمود.

طبق جدیدترین گزارش از «The Lancet» تیمی به سرپرستی «کرک اسمیت» و «جان بالمز» از محققین دانشگاه برکلی می گویند آینده مسابقات المپیک تابستانی نامعلوم است. آنها اظهار داشتند طی هفتاد سال آینده تنها هشت شهر در نیمکره شمالی و خارج از قاره اروپا می توانند بازی های المپیک را برگزار کنند، و تنها سه شهر از مجموع این هشت گزینه در آمریکای شمالی قرار دارند.

این محققین از شیوه ای تحت عنوان «دمای مرطوب جهانی» یا WBGT که مواردی همچون دما، رطوبت، تابش گرما و باد را در نظر می گیرد، به همراه دو مدل هواشناسی برای ارزیابی وضعیت و شناسایی میزبان های بالقوه استفاده نمودند.

در این تحقیق تنها شهرهایی با جمعیت بالای 600 هزار نفر لحاظ شدند، که حداقل اندازه برای میزبانی مسابقات المپیک به شمار می رود. شهرهایی با ارتفاع بیش از 1600 متر از سطح دریا همچون مکزیکو سیتی نیز به علت هوای رقیق و اکسیژن ناکافی از فهرست حذف شدند.

با استفاده از این معیارها و در نظر گرفتن قطعیت احتمال برگزاری، محققین فوق توانستند تنها 8 مورد از 543 شهر خارج از اروپای غربی را به عنوان شهرهای «کم خطر» برای میزبانی بازی های تابستانی المپیک شناسایی کنند، که در میان آنها سن پترزبورگ از روسیه، ریگا در لتونی، بیشکک در قرقیزستان، و اولان باتور در مغولستان دیده می شوند.

نکته حائز اهمیت این است که در بین شهرهای آمریکای شمالی تنها سه نام سن فرانسیسکو، ونکوور و کلگری دیده می شوند. اروپای غربی بیشترین تعداد شهرهای «کم خطر» با 25 مورد را ارائه کرد، و آمریکای لاتین و آفریقا نتوانستند نماینده ای در این زمینه معرفی نمایند.

با ادامه پیش بینی برای قرن بیست و دوم، محققین می گویند تنها چهار شهر در نیمکره شمالی، یعنی بلفاست، دوبلین، ادینبرو و گلاسکو قادر به برگزاری بازی های المپیک تابستانی خواهند بود.

البته محققین به برخی راهکارها همچون برگزاری مسابقات در فضای سربسته یا حذف برخی رویدادها که مناسب شرایط آب و هوایی گرم نیستند، اشاره کردند، اما این وضعیت می تواند جو حاکم بر مسابقات را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hamed_P_Azad
    Hamed_P_Azad | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    اون شهر کانادا که نوشتید "کالیاری" نیست. کالیاری یه شهری تو ایتالیاست. اسم شهر کانادایی "کالگری" یا "کَلگری" هست. لطفاً اصلاحش کنید.

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

      ممنون از شما دوست عزیز، اصلاح شد. :)

مطالب پیشنهادی