ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشترکان تا چه حد از پاسخگویی اپراتور های ارتباطی و اینترنتی رضایت داشته اند؟

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام افزایش ۱۰ درصدی رضایت مشترکان از سامانه ی پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، میزان شکایت مشترکان از اپراتور های موبایل و اینترنت و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام افزایش ۱۰ درصدی رضایت مشترکان از سامانه ی پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، میزان شکایت مشترکان از اپراتور های موبایل و اینترنت و نیز میزان رضایت آنها از پاسخگویی اپراتورها را نیز اعلام کرد. بر اساس گزارش دوره ای سامانه ی پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سه ماهه ی اول سال ۹۵، ۶۸ درصد از مراجعان از عملکرد این سامانه رضایت داشته اند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیش از ۲۰۸ هزار تماس در این بازه ی زمانی توسط سامانه ی ۱۹۵ پاسخ داده شده است که حدود ۹۷ درصد از آنها در همان مرحله ی ابتدایی توسط کارشناسان این سامانه راهنمایی شده اند. حدود ۶ هزار تماس نیز در بخش ثبت و پیگیری الکترونیکی درخواست ها ثبت شده اند. لازم به ذکر است که به بیش از ۹۱ درصد از درخواست های ثبت شده به صورت کامل رسیدگی شده است.

در این میان ۷۰ درصد از افرادی که درخواست آن ها به راحتی قابل حل نبوده و در سامانه ثبت شده است؛ پس از طی مراحل رسیدگی، اعلام رضایت کامل داشته اند که این میزان نسبت به بازه ی زمانی مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

اما در بین اپراتور های ارتباطی در سه ماهه ی اول سال ۹۵، میزان رضایت مشترکان از نحوه ی رسیدگی و پاسخگویی اپراتور ها به شکایات یا درخواست های ثبت شده در این سامانه، به این شرح بوده است: رایتل ۷۰درصد، ایرانسل ۶۱ درصد و مخابرات ایران (ثابت و همراه) ۶۰ درصد.

همچنین در همین بازه ی زمانی نظر مردم در خصوص رسیدگی اپراتورها با پاسخ های قابل قبول، ایرانسل با ۹۱ درصد، مخابرات ایران (ثابت و همراه) با ۸۹ درصد و رایتل با ۷۲ درصد رضایت مشترکان را جلب کرده اند.

در بین شرکت های ارائه دهنده ی خدمات فناوری اطلاعات نیز میزان رضایت مشترکان از نحوه ی رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات و درخواست های ثبت شده، شرکت ارتباطات فن آوا ۹۱ درصد، داده پردازی فن آوا ۸۹ درصد و آریارسانه اکسین ۸۷.۵ درصد موفق شده اند رضایت شاکیان را جلب کنند.

در حوزه ی شرکت های فعال اینترنتی نیز از نظر شاخص رسیدگی و نهایی کردن شکایت ها، شرکت های انتقال داده های ندا گستر صبا و انتقال داده های رهام داتک ، آریا رسانه اکسین و پیشگامان توسعه ارتباطات ۱۰۰ درصد، داده پردازی فن آوا با ۹۹.۳ درصد و آسیا تک با ۹۹.۱ درصد قرار دارند.

گفتنی است سامانه ی پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا ۱۹۵، مسئولیت ثبت، پاسخگویی و پایش درخواست، شکایت، پرسش، انتقاد و پیشنهاد در حوزه ی خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله تلفن ثابت و همراه، اینترنت و پست و همچنین ثبت و رسیدگی به درخواست های ارتباطات مردمی از وزیر ارتباطات را بر عهده دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Magic
    Magic | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

    شاتل خوبه ولی باید WPS مودم رو توی تنظیمات خاموش کنی تا کسی وصل نشه که سرعت و شارژ نت کم بشه

  • امیر
    امیر | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    پارس آنلاین پشتیبانیش عالیه. خیلی راضیم برخورد اوپراتورا خیلی خوبه

  • امیرحسام.‌‌شیخی
    امیرحسام.‌‌شیخی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    دوستان بین اینترنت شاتل و پارس آنلاین و ایرانسل (از مودما که خنداوانه تبلیغ میکنه) موندم خواهشا راهنمایی کنید

    • Magic
      Magic | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

      فقط شاتل

  • kasra_sh
    kasra_sh | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    من همچين چيزي نديدم،خودمون پارس انلاين داريم براي مادر بزرگم هم شاتل گرفتيم،شاتل هيچ كاري برات انجام نميده،زنگ زدم ميگم الان امكان پرداخت ندارم لطفا سرويس رو تمديد كنين كه من عصر پرداخت كنم،گفت نميتونم،بدهي دارين بايد پرداخت كنين منم خداحافظي كردم از اونطرف پارس انلاين ١ هفته برام تمديد كرد وقتي به همچين مشكلي خوردم يا هر وقت پارسانلاين مشكل قطعي يا كاهش سرعت داشتم يا پينگم بالا بوده زنگ زدم برام تنظيم كرده الانم خطم رو رو ١٦ مگ ست كرده خيلي خوب در عوض شاتل مشكل قعطي داشت زنگ زدم ميگه تلفن رو از پريز بكشيد بيرون ببينيد درست ميشه يا نه ? كجا همچين حرفي به ادم ميزنن...خب الان تلفن رو بكشم بعد دوباره زنگ بزن ٢ ساعت تو صف بمونم؟؟ واقعا راهكارت اينه؟؟؟ ايرانسل هم اپراتورش هييييچ كاري نميكنه طي اين ٦-٧ سال گذشته،حتي يكبار هم به درخواست من رسيدگي نشده هر مشكلي پيش بياد اخرش بايد باهاش بسازم،شارژ كم ميشه ميگه پرينت بگيرين،خب اين داره ميگه تو نميفهمي،برو نگا كن ببين خودت مصرف كردي ربطي به ما نداره ،اين توهين نيست؟؟؟ هميشه اخرش با اخم گوشيو قطع ميكنم

    • mostoul_bm
      mostoul_bm | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

      حرفت درسته ، ولی بیرون کشیدن دو شاخ تلفن از پریز بعضی وقتا عملیه ، ممکنه تلفن نویز میندازه رو اینترنت و باعث قطع و وصلش بشه و شاید سرعت رو هم کم کنه چیزی که من باهاش رو به رو شدم و با عوض کردن تلفن درست شد ، درواقع تلفنهای بی سیم خونه نویز میندازن به خاطر امواجشون خیلی هم شدید هست
      این کشیدن بیرون از پریز و حتی عوض کردن نویز گیر هم خیلی وقتا مفید واقع میشه

      • kasra_sh
        kasra_sh | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

        ميدونم،اما منظور من اينه كه اول بايد وقت بزاره مشكلات ديگه رو بررسي كنه،نه اينكه همون اول كار بگه تلفن رو خاموش كن

  • امینnew
    امینnew | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    توی اپراتور هم ایرانسل پیشتاز بنظرم اما بازم بازم کمبود هایی دارند حتی بهترین هاشون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی