ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به عقیده کارشناسان آینده خدمات مالی با تکنولوژی بیت کوین گره خورده است

در حالی که وضعیت بیت کوین هر روز بیشتر در هاله ابهام فرو می رود، اما کارشناسان امور مالی معتقدند فناوری زیرساخت آن به حیاتش ادامه داده و در آینده ای نزدیک، نحوه عملکرد خدمات اقتصادی را ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

در حالی که وضعیت بیت کوین هر روز بیشتر در هاله ابهام فرو می رود، اما کارشناسان امور مالی معتقدند فناوری زیرساخت آن به حیاتش ادامه داده و در آینده ای نزدیک، نحوه عملکرد خدمات اقتصادی را در سرتاسر جهان متحول خواهد نمود.

در همین راستا مؤسسه غیر انتفاعی سوئیسی «مجمع جهانی اقتصاد» گزارشی را منتشر کرده که نشان می دهد «blockchain»، فناوری عمومی که امکان انجام تراکنش های بیت کوین بدون نظارت زیرساخت مرکزی را فراهم می سازد، قادر است آینده خدمات پولی را تغییر دهد.

در گزارش فوق اعلام شده بانک های مرکزی بزرگی از سرتاسر جهان در حال بررسی نحوه استفاده از blockchain به منظور تغییر در شیوه جابجایی پول، علی الخصوص بین کشورهای مختلف هستند. بنگاه های مالی با استفاده از این سیستم می توانند تراکنش های ایمن تر و سریع تری را ترتیب داده و هزینه کمتری را برای انجام آن متحمل شوند.

همچنین طبق گزارش یاد شده، حدود 80 درصد از بانک ها و مؤسسات مالی از پروژه هایی بهره برداری خواهند کرد که زیرساخت آنها را blockchain تشکیل می دهد.

البته نکته جالب این است که در گزارش فوق، هیچ خبری از خود بیت کوین نیست. به علاوه، مؤسسات مالی معمولاً از تأیید ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین طفره می روند، زیرا چنین ارزهایی معمولاً برای فعالیت های تبهکارانه همچون خرید مواد مخدر و تسلیحات استفاده می شوند.

از آنجا که اتخاذ فناوری فوق بر زیرساخت ها و فعالیت های داخلی سازمان های مالی تأثیر می گذارد، احتمالاً زمانی متوجه حضور آن خواهید شد که انتقال پول سریع تر با هزینه های کمتری را تجربه کنید. با این حال، مجمع جهانی اقتصاد اذعان داشت که برای ایمن سازی کامل این تکنولوژی و استفاده از آن در بانک های اصلی و بزرگ جهان، هنوز مسیر درازی پیش روی آنها قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

    بهتر بود سر خط این مقاله اینجوری نوشته میشد: آینده خدمات مالی با فناوریِ رمزنگاری شده گِره تو گِره خورده (یعنی فناوری کیریپتو رو نباید فقط بیت کوین دانست)✓

  • علیرضا بدری
    علیرضا بدری | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

    من 14بیت کوین دارم
    خخخخخ
    باهاش میشه سه تا ترانه خرید

    • ali
      ali | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

      من چن وقت پیش یه جا خوندم هرکدومش حدود 600 دلاره.
      چه جوری میشه بیت کویین به دست اورد؟

مطالب پیشنهادی