ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدیه آدیداس به مدال آوران المپیک: یک جفت کفش تولید شده با فناوری چاپ سه بعدی

هنوز به جرأت نمی توان گفت کفش هایی که با چاپگر سه بعدی تولید شوند، تا چه حد قابل استفاده خواهند بود. با این حال باید به کمپانی های تولید لوازم ورزشی حق بدهیم که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

هنوز به جرأت نمی توان گفت کفش هایی که با چاپگر سه بعدی تولید شوند، تا چه حد قابل استفاده خواهند بود. با این حال باید به کمپانی های تولید لوازم ورزشی حق بدهیم که فناوری های جدید را بیازمایند.

همان طور که اطلاع دارید سال گذشته کمپانی آدیداس پتانسیل استفاده از تکنولوژی مورد بحث را در محصولی با نام Futurecraft 3D به همگان نشان داد. این کفش مخصوص دویدن تقریباً به صورت کامل از مواد بازیافتی و به روش چاپ سه بعدی تولید شده بود.

adidas_winner_shoes (0)

به تازگی شرکت فوق گام را فراتر نهاده و یک جفت کفش کاملاً قابل استفاده برای ورزشکاران اسپانسرش در مسابقات ریو 2016 معرفی کرده است. همان طور که از نام این محصول یعنی «Winner Shoes» بر می آید، جایزه تنها به ورزشکارانی تعلق خواهد گرفت که در المپیک ریو به کسب مدال نائل آیند و البته از محصولات آدیداس استفاده کرده باشند.

adidas_winner_shoes (5)

لازم به ذکر است برخلاف مدل Futurecraft 3D در کفش های جدید از رویه Primeknit مشکی استفاده شده و لایه میانی آن به صورت چاپ سه بعدی تهیه گشته. همچنین بخش پشتیبان پاشنه در پشت کفش نیز با بهره گیری از فناوری پرینت 3D تولید شده که اقدامی نو به شمار می رود.

طبق اظهارات آدیداس، با ادغام بخش محافظ پاشنه و بخش میانی کفی، نیاز به استفاده از چسب و دوخت در این محصول از بین رفته. مهم تر اینکه سخنگوی کمپانی فوق می گوید کفش های «Winner Shoes» کاملاً تست شده و استحکام و عملکرد آنها مورد تأیید ورزشکاران قرار گرفته است.

adidas_winner_shoes (4)

البته هنوز هیچ اطلاعی در مورد عرضه عمومی این رده محصولات وجود ندارد، اما امیدواریم چنین کفش هایی برای مصرف کنندگان عادی در بازار حضور یابند تا همگان بتوانند قدمی در جهت پاک تر ساختن کره خاکی بردارند.

در ادامه تصاویر Winner Shoes تولیدی آدیداس را تماشا کنید:

adidas_winner_shoes (3) adidas_winner_shoes (2) adidas_winner_shoes (1)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد امین زائری
    محمد امین زائری | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    به مدال اورای ایران که هیچی نمیدن ، خاک تو سرشون که آدیداس باید بجاشون یه چیزی بده

مطالب پیشنهادی