ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بازی ایرانی «محیط بان محیط بانان» معرفی شد؛ تلاشی تحسین آمیز برای آشنایی با پاسداران طبیعت

استودیوی نیو بعد از یک دوره کمکاری طولانی، به نظر با دستی پر به صنعت بازی های ویدیویی ایران بازگشته و پس از معرفی عنوان «فاویان فنری»، حالا از بازی دیگری به «محیط بان محیط ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

استودیوی نیو بعد از یک دوره کمکاری طولانی، به نظر با دستی پر به صنعت بازی های ویدیویی ایران بازگشته و پس از معرفی عنوان «فاویان فنری»، حالا از بازی دیگری به «محیط بان محیط بانان» رونمایی به عمل آورده که آن نیز پیرو سبک پلتفرمینگ بوده و به صورت اپیزودی در دسترس دوست داران قرار گیرد.

«محیط بان محیط بانان» که دیروز و به مناسبت روز محیط بان معرفی شد، روی ارائه داستانی غنی و متاثر از اتفاقات واقعی محیط بانان ایران و جهان تمرکز دارد و به گیمرها کمک خواهد کرد تا اندکی بیشتر با جهان ناشناخته این نگهبانان راستین محیط زیست آشنا شوند.

همانطور که پیشتر اشاره شد، محیط بان محیط بانان به صورت اپیزودی و دنباله دار عرضه خواهد شد و در هر قسمت، ضمن پیشرفت در داستان، شخصیت های جدیدی نیز به بازی اضافه می شوند و می توان منتظر مراحل، قابلیت ها، ماموریت ها و پدیدار شدن مناطق جدیدی روی نقشه بود.

به گفته فرهود فرمند، پدیدآورنده و طراح بازی محیط بان محیط بانان، از آن جایی که این انسان های دلسوز با اقلیم های زیادی در سراسر دنیا سر و کار دارند، شاهد اقلیم های متنوعی در بازی نیز خواهیم بود که تنوع بسیار بیشتری نسبت به عنوان «کوهنورد» دارد و ضمناً سبب خواهد شد تا مکانیک های جدیدی مانند شنا و غواصی، تیراندازی، سوارکاری و حتی عکاسی به آن اضافه گردد. ناگفته نماند که عناصر بازی های ادونچر یا ماجرایی هم برای پیشبرد مکالمات بازی، البته در سطحی محدود، در محیط بان محیط بانان به چشم خواهد خورد.

photo_2016-08-15_17-00-10

همانطور که احتمالاً از پیش می دانید، بازی کوهنورد با موتور گیم میکر ساخته شده بود که گرچه به تسهیل روند توسعه بازی کمک شایانی کرده بود اما مشکلاتی اندک نیز مانند اشغال حافظه رم و کرش کردن بازی به همراه آورده بود. فرهود فرمند می گوید که برای ساخت محیط بان محیط بانان هم از موتور گیم میکر استودیو استفاده شده که نسبت به هشت سال پیش، بهبود قابل توجهی داشته و با بسیاری از پلتفرم های امروزی، همچون کنسول های نسل هشتمی اکس باکس وان و پلی استیشن 4، سازگاری دارد.

تا به امروز، برای کاراکتر اصلی بازی بالغ بر هشتاد حرکت و انیمیشن برنامه ریزی شده که به مرور زمان و در اپیزودهای مختلف، در دسترس گیمر قرار خواهند گرفت. ضمناً کدنویسی حرکات اولیه کاراکتر برای اپیزود نخست به پایان رسیده و در مرحله تست، بهینه سازی و سازگاری با گیم پد لمسی موبایل های هوشمند به سر می برد.

هنگامی از آقای فرمند پرسیدیم حدوداً در چه زمانی می توان منتظر بازی محیط بان محیط بانان بود، وی با خنده پاسخ داد که دیرترین زمان انتشار آن، روز محیط بان سال آینده خواهد بود. بنابراین می توان امیدوار بود که بازی حداکثر تا یک سال آینده به دست مخاطبان خواهد رسید. همچنین باید افزود که زمان انتشار بازی، متاثر از موفقیت فاویان فنری خواهد که زمان زیادی تا عرضه اش نمانده و می تواند در سرمایه گذاری روی سرعت بخشیدن به توسعه محیط بان محیط بانان اثرگذار کند.

photo_2016-08-15_16-59-52

در حال حاضر مشخص شده است که محیط بان محیط بانان برای پلتفرم های موبایل عرضه خواهد شد، اما در این بین، احتمال عرضه اش روی پلتفرم پی سی و نیز استور شهیر استیم هم وجود دارد. فرهود فرمند خاطر نشان کرده که گرچه امکان تجربه بازی کوهنورد به کمک گیم پد میسر نشد اما اگر همه چیز به خوبی پیش رود شاهد پشتیبانی از کنترلر در بازی جدید خواهیم بود.

محیط بان محیط بانان، در قالب دو نسخه مختلف و مناسب برای سنین زیر 12 سال و بالای 12 سال عرضه خواهد شد که هرکدام تم هنری و محتوای متفاوتی نسبت به دیگری دارد و برای سنین مذکور مناسب به شمار می رود.

در نهایت باید گفت که ساخت یک بازی ویدیویی براساس رخدادهای مربوط به محیط بانان، که در ایران گاه مورد بی مهری قرار می گیرند و هر از چندی شاهد خبرهای ناگوار درباره این انسان های شریف هستیم، امری ستودنی به حساب می آید و امیدواریم که محیط بان محیط بانان علاوه بر دستیابی به هدف غایی خود به عنوان یک بازی ویدیویی سرگرم کننده، نقشی اساسی در جلب توجه ها به محیط بانان و محیط زیست خطرزده ایران ایفا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    4 تا عکس ازبازی کاشکی میزاشتین

    • شایان ضیایی
      شایان ضیایی | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

      متاسفانه بازی هنوز در مراحل ابتدایی به سر می بره و نتونستیم عکسی از طرف استودیوی توسعه دهنده دریافت کنیم. با این حال استودیوی نیو وعده داده که بزودی اطلاعات و تصاویر بیشتری از بازی منتشر میشه، موفق باشید.

مطالب پیشنهادی