ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوآوی برای ارتقاء جایگاهش در بازار موبایل چین استراتژی عملیاتی خود را تغییر می دهد

همه با کمپانی هوآوی آشنا هستیم، شرکتی که در سال 2015 به تنهایی 108 میلیون دستگاه تلفن همراه به فروش رساند و سومین تولید کننده اسمارت فون در جهان لقب گرفت. در بین موبایل های ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

همه با کمپانی هوآوی آشنا هستیم، شرکتی که در سال 2015 به تنهایی 108 میلیون دستگاه تلفن همراه به فروش رساند و سومین تولید کننده اسمارت فون در جهان لقب گرفت.

در بین موبایل های این کمپانی، مدل های نکسوس 6P، میت 8 و P8 توانستند کمک شایانی به فروش فوق العاده در سطح جهان نموده و نام هوآوی را در دنیای فناوری ماندگار سازند. با این حال، ظاهراً آنها در کشور خودشان با مشکلاتی مواجه هستند و نمی توانند به جایگاه مورد نظر در بازار موبایل چین دست یابند.

در همین راستا، شرکت مورد بحث قصد دارد استراتژی فروش خود را در بازار خانگی تغییر دهد. همان طور که می دانید، چین یکی از بزرگ ترین بازارهای رو به رشد اسمارت فون را در اختیار دارد، اما در حال حاضر مصرف کنندگان این کشور به سمت موبایل های ارزان قیمت کمپانی هایی همچون Oppo و Vivo روی آورده اند.

طبق اخبار منتشر شده، طی سال گذشته فروش تلفن های همراه رده بالای هوآوی کمتر از حد انتظار بوده، زیرا رقابت دشواری در عرصه جهانی با وجود دیوایس هایی همچون گلکسی S7، گلکسی S7 Edge و گلکسی نوت 7 از سامسونگ و G5 از ال جی به وجود آمده، ضمن اینکه با معرفی محصولات جدیدی مانند سری Moto Z و اسمارت فون V20 ال جی شرایط رقابتی تر نیز خواهد شد.

اگرچه هوآوی از همکاری با گوگل و عرضه موبایل نکسوس 6P بسیار منتفع شد، اما فروش کم دیگر پرچمداران و رقابت سنگین با تولیدکنندگان چینی در محصولات میان رده، باعث شده تا این کمپانی تمرکز خود را به بازار محصولات متوسط و ارزان قیمت معطوف سازد.

لازم به ذکر است هواوی در حال حاضر برآورد فروش سال 2016 خود را از رقم اولیه 140 میلیون به 120 میلیون دستگاه تلفن همراه کاهش داده، ضمن اینکه فعلاً هدفش را بازار محصولات میان رده قرار خواهد داد، هرچند در این راه نیز کار سختی پیش روی دارد.

به احتمال زیاد این شرکت به کمپین های تبلیغاتی گسترده ای در بازار چین دست خواهد زد تا مردم کشورش را از مزایای موبایل هایش آگاه ساخته و بتواند آمار فروش خوبی را به دست آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • reza
    reza | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    اقا نفت چی اینجا بحث تکنولوژیه نه بحث ایران نظر راجب مطلب بدین نه چیزای بی ربط بنظرم فروش هوآوی امثال بیشتر میشه

  • srb90
    srb90 | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

    ولی دونستن اطلاعات تکنولوژی و اتفاقات شرکت های دیگه خالی از لطف نیست واسه امثال من اطلاعات از دنیا واسه کسایی که تو این ضمینه فعالن میتونه کمک و تجبره و راهنما باشه

  • Baarno Co
    Baarno Co | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

    طبقه معمول ما فقط اخبار کشورهای دیگر رو باید مرور کنیم ...که فلان شرکت چقدر تولید داشته ..چقدر فروش داشته ..و چقدر سود اشته..معلوم نیست ما کجای دنیا هستیم ..اگه نفت نبود به نظر شما چی میشد؟

    • srb90
      srb90 | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

      اره وقعا..
      اگه نفت نبود چشم خیلیا (داخلی و خارجی) از این مملکت برداشته میشد خیلی راحت زندگی و پیشرفت میکردیم مثل کشورای دیگه و چون پشتمون به نفت گرم نبود مجبور به تلاش بودیم

      • سعید
        سعید | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

        عزیزم به بیگانه ربطی نداره مشکل دزدان داخل هستن
        کافی سر نوشت مستعمرات افریقایی انگلستان و سایر کشور ها نگا کنی بهتری زمان این کشورها و بالاترین رشد اقتصادی زمان استعمار داشتن

        چون دزدان داخلی از هر بیگانه ای بدترن

مطالب پیشنهادی