ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای، جنسیس G90 را با بیشترین آپشن های رفاهی به بازار می فرستد

هیوندای با ارایه خودرو جنسیس در سال 2008 شانس خود را در بخش خودروهای لوکس امتحان کرد. واکنش مثبت مشتریان نسبت به این خودرو و استقبال خوب از آن باعث شد هیوندای اعتماد به نفس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

هیوندای با ارایه خودرو جنسیس در سال 2008 شانس خود را در بخش خودروهای لوکس امتحان کرد. واکنش مثبت مشتریان نسبت به این خودرو و استقبال خوب از آن باعث شد هیوندای اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده و برای وارد شدن به بازار خودروهای لوکس دورخیز کند.

نتیجه این شد که کمپانی هیوندای با تاسیس برند جنسیس در سال 2015 ورود خود به جمع سازندگان خودروهای لوکس را به طور رسمی اعلام کرد.

2017-genesis-g90-flagship-detailed-has-most-standard-kit-in-its-class_14

برند تازه تاسیس و لوکس هیوندای اهداف بزرگی را در سر دارد. G90 سدان فول سایز و لوکس ترین خودروی جنسیس در همان کلاسی قرار دارد که خودروهای نام آشنا و جا افتاده ای مثل ب ام و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس سال هاست در آن حکمرانی می کنند.

به تازگی جنسیس اطلاعاتی از نسخه 2017 این پرچمدار لوکس را که قرار است وارد خاک آمریکا شود، منتشر کرده است.

2017-genesis-g90-flagship-detailed-has-most-standard-kit-in-its-class_5

بدنه G90 بر اساس مفهوم "ظرافت عضلانی" (Athletic Elegance) شکل گرفته است. این مفهوم که در هویت ظاهری همه محصولات جنسیس متبلور خواهد شد، برای اولین بار تحت نظارت پیتر شرایر در G90 نمود پیدا کرده است.

شکل کلی بدنه این خودرو با توجه به کاپوت کشیده، فاصله محوری زیاد، قرار گرفتن چرخ ها در چهار گوشه اتاق و طراحی خاص قسمت عقب، یادآور حس قدرت و آراستگی است.

2017-genesis-g90-flagship-detailed-has-most-standard-kit-in-its-class_8

درون کابین مجلل این اتومبیل، استفاده از با کیفیت ترین مواد در دستور کار قرار گرفته؛ همچنین ارگونومی و راحتی سرنشینان نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد. تمام اجزای کابین طوری طراحی شده اند که سرنشینان در عین راحتی با کمترین تلاش نیازهای خود را برطرف کنند.

G90 Interior 2

با توجه به فاصله محوری بسیار زیاد، فضای داخلی بسیار سخاوتمندانه طراحی شده و به هیچ وجه کمبودی از این بابت احساس نخواهد شد.

 علاقه مندان به موسیقی نیز می توانند با استفاده از سیستم صوتی بسیار با کیفیت لکسیکان، از ترانه های مورد علاقه خود نهایت لذت را ببرند.

G90 Interior

در بخش پیشرانه، برای G90 که در کره با نام EQ900 شناخته می شود دو موتور در نظر گرفته شده است. گزینه اول یک نمونه 3.3 لیتری تویین توربو V6 است که توانایی تولید 365 اسب بخار قدرت را دارد، گزینه دوم هم موتوری V8 با حجم 5 لیتر می باشد که خروجی آن 420 اسب بخار عنوان شده است.

نیروی تولید شده توسط این موتورها با همکاری یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک به چرخ های عقب یا هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.

G90 Interior 3

چراغ های فول LED در جلو و عقب، ضربه گیرهای تطبیق پذیر ساخت ZF در سیستم تعلیق، سیستم صوتی پیشرفته و رینگ های 19 اینچی با قابلیت جذب صدا بخشی از تجهیزات استاندارد است که در لیست بلند G90 دیده می شود.

جنسیس حتی پا را فراتر گذاشته و با تهیه جدولی به مقایسه قابلیت های ایمنی G90 و رقبا پرداخته است؛ در این جدول 11 مورد از ویژگی هایی که G90 بصورت استاندارد و رقبا بصورت آپشن ارایه می کنند آورده شده است.

خودروهای حاضر در این لیست عبارتند از لکسوس LS460، مرسدس بنز S کلاس، ب ام و  سری 7، کادیلاک CT6 و آئودی A8.

2017-genesis-g90-flagship-detailed-has-most-standard-kit-in-its-class_16

تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت G90 در آمریکا مشخص نشده است اما می توان پیشبینی کرد که بهای آن کمتر از رقبا خواهد بود. برای مقایسه ب ام و 740i با موتور 3 لیتری توربوشارژ، 320 اسب بخار قدرت و گیربکس 8 دنده خودکار چیزی در حدود 82 هزار دلار قیمت دارد.

2017-genesis-g90-flagship-detailed-has-most-standard-kit-in-its-class_17

پرچمدار G90 بعد از سدان سایز متوسط G80 دومین خودروی برند جنسیس است که وارد بازار آمریکا خواهد شد؛ بازاری که یکی از رقابتی ترین ها در نوع خود بوده و می تواند عیار محصولات لوکس کره ای را تعیین کند.

جنسیس (بخوانید هیوندای) با نشانه گرفتن برترین خودروهای لوکس، بار دیگر عزم جدی خود را در مسیر پیشرفت نشان داده است، مسلما موفقیت در این کلاس با وجود آلمانی های سردمدار کار راحتی نخواهد بود اما رقابت با این بزرگان تجربه های زیادی را به کمپانی کره ای خواهد آموخت.

هیوندای و در اصل کره ایها با موفقیت های روز افزون خود اهمیت برنامه ریزی و استراتژی هدفمند را بصورت عینی نشان می دهند.

اگر صنعت خودروی ما هم با برنامه بود، می شد بجای ترجمه و انتشار اخبار مربوط به موفقیت هیوندای، با افتخار از پیشرفت خودروهای داخلی و عملکرد خوب آنها حداقل در سطح منطقه بنویسیم؛ چیزی که به نظر می رسد در حد یک آرزو باقی خواهند ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    نویسنده محترم. به جای آیه یأس خواندن می شه یهکم دید مثبت هم داشت. الان کشور ما شده سراسر یأس و ناامیدی که این مثل سم مهلک برای جوانهاست. دیگه شما نویسنده ها به این وضعیت دامن نزنید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی