ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش مدیرعامل تلگرام به خبر انتقال سرور هایش به داخل ایران [به‌روزرسانی شد]

روز گذشته اولین دیتاسنتر ابری بخش خصوصی ایران با ظرفیت ۲۰ هزار سرور مجازی و با سرمایه‌ گذاری ۴۰ میلیارد تومانی توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرکت افرانت افتتاح شد. قاسم‌ زاده مدیرعامل افرانت ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

روز گذشته اولین دیتاسنتر ابری بخش خصوصی ایران با ظرفیت ۲۰ هزار سرور مجازی و با سرمایه‌ گذاری ۴۰ میلیارد تومانی توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرکت افرانت افتتاح شد.

قاسم‌ زاده مدیرعامل افرانت در این مراسم از فراهم شدن مقدمات انتقال سرور های تلگرام به ایران خبر داده و گفته بود: «سرور های توزیع شده یکی از استاندارد های معمول دنیاست و اگر محدودیت‌ های تحریم نبود شرکت‌ هایی مثل گوگل از سال ها پیش سرور های خود را در ایران مستقر کرده بودند».

وی در ادامه اضافه کرده بود: «هم‌ اکنون که برای برخی شرکت‌ ها از جمله تلگرام انتقال سرور به ایران الزامی شده و تا پایان سال باید سرور خود را در ایران مستقر کنند، دولت ایران چند شرکت از جمله افرانت را برای میزبانی انتقال سرور های تلگرام به ایران تعیین کرده است».

این سخنان مدیرعامل افرانت در حالی مطرح شده اند که پاول دورف، مدیرعامل این شرکت همان روز گذشته و به فاصله ی چند ساعت از این اظهارات، روی اکانت رسمی توئیتر خود در پاسخ به سؤالات کاربران، در مقابل این خبر دو واکنش واضح از خود نشان داده است: اول اینکه: «اصلاً نمی دانیم افرانت چیست» و دوم اینکه «نمی دانیم این اخبار از کجا می آیند».

durov 2 durov

به این ترتیب به نظر می رسد اظهارات مدیرعامل افرانت و مقامات ایران صرفاً یکسویه بوده اند و لا اقل تا این لحظه از سوی مدیرعامل تلگرام تأیید نمی شوند.

به روز رسانی:

طی پیگیری های دیجیاتو از مدیرعامل افرانت و بر اساس توئیت های خود ایشان، دکتر قاسم زاده اظهار داشت که صحبت از انتقال سرور های تلگرام به دیتاسنتر افرانت صرفاً جنبه ی مثال داشته است. ایشان در شفاف سازی سخنان خود اذعان داشته اند هدف از نام بردن شرکت هایی مثل تلگرام، آمازون و یا گوگل، ارائه ی مثال از شرکت هایی بوده است که می توانند در آینده مشتریان دیتاسنتر های ابری افرانت باشند و سرور های خود را به داخل کشور منتقل کنند.

426221131_23668

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • chorKHUF A
    chorKHUF A | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵

    من میگم تلگرام در آینده نچندان دور تو ایران فیلتر میشه?

  • مجید
    مجید | ۱ شهریور ۱۳۹۵

    به این میگند: ماس مــــــــــــــالییشن... :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی