ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلک بری و ارائه اولین آپدیت برای رفع آسیب پذیری Quadrooter در اندروید

Quadrooter آسیب پذیری جدیدی به شمار می رود که میلیون ها اسمارت فون اندرویدی مجهز به چیپست های اسنپدراگون کوالکام را تحت تاثیر قرار داده و در صدر خبرها قرار گرفته است. بعد از کشف ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

Quadrooter آسیب پذیری جدیدی به شمار می رود که میلیون ها اسمارت فون اندرویدی مجهز به چیپست های اسنپدراگون کوالکام را تحت تاثیر قرار داده و در صدر خبرها قرار گرفته است. بعد از کشف این آسیب پذیری از سوی کمپانی «چِک پوینت»، گوگل و کوالکام روند پچ کردن مشکل مورد نظر را آغاز کردند و حالا بلک بری هم در تلاش است به عنوان اولین کمپانی تولیدکننده موبایل های هوشمند، از دستگاه های مشتریان خود محافظت کند.

بنابر اعلامیه رسمی این کمپانی کانادایی، افرادی که موبایل های هوشمند Priv یا DTEK50 را از فروشگاه آنلاین بلک بری خریداری کرده اند، بزودی آپدیت امنیتی جدیدی دریافت می کنند که هر چهار آسیب پذیری مربوط به Quadrooter را برطرف خواهد کرد. اگرچه سه عدد از 4 آسیب پذیری مورد بحث در به روزرسانی امنیتی گوگل در ماه آگوست برطرف شده بودند اما بلک بری می خواهد به مشتریانش اطمینان دهد که دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با هیچ یک از بخش های Quadrooter نیست.

به گفته بلک بری، پچ جدید از امروز به دست دارندگان دیوایس های Priv و DTEK50 خواهد رسید و موبایل هایی که از طریق سایر اپراتورهای مخابراتی ارائه شده اند هم این آپدیت را تا اواخر هفته جاری دریافت خواهند کرد.

با این همه، سایر موبایل های بلک بری کماکان از این آسیب پذیری رنج می برند اما جای نگرانی زیادی وجود ندارد چرا که گوگل و دیگر تولیدکنندگان موبایل های هوشمند، از جمله سونی، سخت در تلاش هستند تا با ارائه پچ هایی، مشکل Quadrooter را از بین ببرند. ناگفته نماند که تا آن زمان، اطمینان حاصل کنید که تمام اپلیکیشن های خود را از استور گوگل پلی دریافت می کنید و در این صورت، خطری موبایل تان را تهدید نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی