ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اختلاف نظر بر سر زمان اعمال برخی محدودیت ها در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه

عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از برخی «اختلاف نظر» ها بر سر بعضی محدودیت ها و زمان اعمال آنها با وزارت ارتباطات سخن به میان آورده است. خرم آبادی در خصوص نقش ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از برخی «اختلاف نظر» ها بر سر بعضی محدودیت ها و زمان اعمال آنها با وزارت ارتباطات سخن به میان آورده است.

خرم آبادی در خصوص نقش شخص وزیر ارتباطات در فرایند فیلترینگ گفته است: «وزیر ارتباطات صرفاً یک عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و نمی تواند به تنهایی در رابطه با فیلترینگ ها تصمیم بگیرد. تصمیم در رابطه با محدود کردن یا نکردن شبکه ها و سایت های داخلی و خارجی با کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است».

مشاور دادستان کل کشور در ادامه افزوده است: «ریاست این کارگروه بر عهده ی دادستانی کل کشور است و وزارت ارتباطات به عنوان عضو، موظف به اجرای دستورات است. هیچ تصمیمی که به تنهایی از سوی وزارت ارتباطات اخذ شود، قابلیت اجرایی شدن ندارد».

خرم آبادی در خصوص موافقت یا مخالفت وزارت ارتباطات با فیلترینگ اظهار داشته: «از مخالفت با فعل فیلترینگ خبری ندارم؛ البته نباید این گونه باشد.تا امروز همه ی دستورات را وزارت ارتباطات اجرا کرده است و قانوناً هم نمی تواند با دستورات مخالفت کند».

وی در خصوص اختلاف نظر ها با وزارت ارتباطات تصریح کرده است: «اختلافاتی در مورد زمان اعمال برخی محدودیت ها برای شبکه های خارجی وجود دارد. همه بر سر اینکه دیتای کشور باید در شبکه ی ملی اطلاعات تبادل شود هم نظر هستیم. نظر ما بر این است که هرچه سریعتر باید زمینه را برای فعالیت شبکه های اجتماعی داخلی فراهم کنیم و از شبکه های خارجی که فرهنگ و اقتصاد ما را با تهدید مواجه کرده است، دل بکنیم».

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به دغدغه های خانواده ها در راستای سامان دهی فضای مجازی اشاره و تصریح کرده: «ساماندهی فضای مجازی علاوه بر اینکه دغدغه ی جدی مقام معظم رهبری است، جزو خواسته های عامه ی مردم هم محسوب می شود، چرا که خانواده های زیادی نگران سلامت جسمی و روانی و فکری جوانان هستند».

دادستان کل کشور افزوده است: «البته کار سامان دهی فضای مجازی مشکل و زمان بر است و نیاز به زیرساخت های فنی و نرم افزار ها و سخت افزار های فنی وجود دارد که وزارت ارتباطات به دنبال این امر است و ما هم به آنها کمک خواهیم کرد که هرچه زودتر شاهد ساماندهی این فضا باشیم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • amin
    amin | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    هروز فیلترو پارازیتو تحریم کردن مردم ,پس چرا خود مسيولین هم ماهواره دارن هم فیس بوک,توئیتر و ...,مسخره بازیشو دراوردن

  • محمدرضا حیدری آذر
    محمدرضا حیدری آذر | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    همه ی ما میدونیم که تماشای شبکه های ماهواره در ضعف صدا وسیما برای جذب مردم ریشه داره.تازمانی که هی داستان یه دختر و حوادث بعد از ازدواجش موضوع اکثر فیلماست(ستایش،کیمیا،تنهایی لیلا،پس از باران،مدینه،پریاو...)وتازمانی که اخبار یکطرفه است وتازمانی که سانسور شدیده همین وضعه.از طرف شبکه های اجتماعی هم مردم به شبکه های اجتماعی داخلی کندسرعت اعتماد ندارن حتی حاضرن درصورت فیلتر تلگرام و واتس آپ از وایبر که وسیله جاسوسی اسرائیله استفاده بکنن اما طرف داخلیا نیان.این مشکل با فیلترینگ حل نمیشه با ریشه یابی مشکلات و اصلاحشون حل میشه

  • pourya_p
    pourya_p | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    یهو بگو میخوایم ارتباطمون با دنیا قطع شه دیگه . شما دغدغت چیزه دیگس الکی به خانواده ها ربط نده

  • Ali
    Ali | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    کار رو باید به کاردان سپرد ?
    اخه کسی که حقوق خونده چطور نظر کارشناسی در مورد فضای مجازی میده؟!
    حرف وزیر ارتباطات هم دیگه قبول ندارن ?

    • '-_mohammad_-'
      '-_mohammad_-' | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

      آخه یعنی چی الان تلگرام و اینستاگرام و ویچت و وایبر و کلی شبکه اجتماعی فیلتر نیستن بعد فیسبوک و یوتیوب فیلترن آخه یعنی چی؟؟ اون موقع ها که اصلا نمیدونستیم شبکه اجتماعی چیه اینا اومدن هر چی میومد فیلتر میکردن این دو سایت هم فیلتر کردن بعد حالا که مردم به روز شدن و اطلاع دارن اصلا براشون مهم نیست همونجور گذاشتن باشه خب بردارین فیلترشو دیگه...حداقل یوتیوب رو فیلترش رو بردارین آخه اصلا نمیذاره که فیلم های با محتوای نامناسب آپلود شه.. بردارین فیلترو دیگه چه وضعشه یه کم به روز شین??

مطالب پیشنهادی