ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آتش گرفتن نکسوس گوگل
تکنولوژی

انتشار گزارشی مبنی بر انفجار نکسوس 6P در هنگام شارژ شدن

به نظر می رسد سریال انفجار ناگهانی تلفن های هوشمند قرار نیست به این زودی ها پایان بیابد. پیش از این اخبار متعددی در خصوص منفجر شدن آیفون های اپل یا موبایل های سامسونگ منتشر شده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

به نظر می رسد سریال انفجار ناگهانی تلفن های هوشمند قرار نیست به این زودی ها پایان بیابد. پیش از این اخبار متعددی در خصوص منفجر شدن آیفون های اپل یا موبایل های سامسونگ منتشر شده بود. اما اکنون خبر انفجار یک موبایل از سری نکسوس گوگل کاملاً جدید و بدون سابقه است. به نظر می رسد یکی از کاربران وبسایت ردیت (Reddit) با چنین مسئله ای مواجه شده و موبایل نکسوس 6P او در هنگام شب منفجر شده است.

می توان در حال شارژ بودن دستگاه ها در هنگام وقوع حادثه را وجه تشابه اکثر گزارش های مربوط به انفجار یا آتش گرفتن تلفن های هوشمند دانست. صاحب این موبایل نکسوس، در شرح این حادثه گفته است:

«در ساعت ۳ بعد از نیمه شب با صدای بلندی از خواب بیدار شدم و ابری از دود در بالای سرم می چرخید و موبایلم داشت با شعله ای قرمز می سوخت. من از نوامبر 2015 تا به امروز همیشه موبایل خود را با شارژر و کابل USB-C اصلی موجود در جعبه شارژ کرده ام، اما حالا تلفن و کابل کاملاً سوخته اند.»

هنوز گوگل واکنشی رسمی به این اتفاق نشان نداده و تحقیقی در مورد علت حادثه انجام نشده است، اما در حوادث قبلی به طور معمول استفاده از کابل غیر اصلی عامل داغ شدن بیش از حد و انفجار موبایل های مختلف اعلام شده بود.

خوشبختانه صاحب نکسوس 6P مورد نظر جز خراشی سطحی، آسیبی ندیده و شعبه کانادایی گوگل قرار است تا مشخص شدن وضعیت، موبایلی جایگزین را در اختیار این فرد قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Iman Rahaee
    Iman Rahaee | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    دوستان تا جايي كه ميتونيد بلافاصله بعد از كارهاي سنگين گوشيتون رو به شارژ وصل نكرده يا توي رخت خواب نزاريد.
    خودم يبار بعد از اينكه حسابي گوشي رو داغ كردم زدمش به شارژ و گذاشتمش زير بالشت و خوابيدم صبح ديدم بوي سوختن پارچه مياد وقتي نگاه كردم ديدم گوشيم اونقدر داغ شده كه بالشت بوي لباس اتو شده ميداد و گوشي رو نميشد تو دست گرفت و حتي روشن نميشد.
    بعد از چن دقيقه كه خنك تر شد اون ارور حرارت رو نمايش داد و بعد از اون هم فلش دوربين ارور حرارت داد و بعدش هم خنك شد.
    ديوايس هم ايفون فايو اس هست كه كابل شارژش خرابه ولي خودم فك نميكنم از كابل باشه چون فقط همون دفعه اين اتفاق افتاد.
    اونقدر حرارتش رفته بود بالا كه نميشد گوشي رو تو دست نگه داشت.
    احتمالا اگه دير متوجه ميشدم منم يكي از قرباني ها بودم.

    دوستان به هيچ عنوان شب گوشي رو نزديك خودتون نزاريد.
    دوستانه بهتون ميگم.
    ربطي به هيچ شركتي نداره و فقط اين امار ها بخاطر محبوبيت يا در حال پيشرفت بودن برند هاست كه مورد توجه قرار ميگيره.
    هممون ميدونيم كه اسمارت فون ها از قطعات الكترونيكي زياد و بسيار ظريفي ساخته ميشن و ممكنه بعد از مدتي ايراد پيدا كنن و اين قطعه ها برند نميشناسن و يكدفعه براشون مشكلاتي پيش مياد كه از كنترل خارجه.
    در اين موارد نه گوگل و نه سامسونگ و نه هواوي و نه اپل و نه هيچ شركتي مقصر نيست چون اين شركت ها انصافا كارشون رو به خوبي انجام ميدن و خطا هاي انساني كه يكيش همون بردن گوشي به رخت خواب هست يا نوسانات برق دليل نميشه كه بخوايم يه برند رو تخريب كنيم.
    ما فقط بايد احتياط كنيم تا از خسارات مالي و مخصوصا جاني جلوگيري كنيم.
    و اينكه در اين خبر ها ميبينيم مثلا سامسونگ هزينه هاشون رو قبول ميكنه به دليل پذيرفتن اشتباه نيست و فقط يك حركت انساني محسوب ميشه كه گاها يك تبليغ به حساب مياد وگرنه همه ما خوب ميدونيم كه در اين موارد شركت ها تا حدزيادي بي تقصير هستند.

    من به عنوان يك هم وطن يا يك دوست يا هر كس كه خودتون صلاح ميدونيد ازتون خواهش ميكنم مراقب خودتون باشيد و تا جاي ممكن گوشي درحال شارژ رو نزديك خودتون قرار ندين تا اتفاقي پيش نياد.

  • Davood baghery
    Davood baghery | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    پیش از این اخبار متعددی در خصوص منفجر شدن آیفون های اپل یا موبایل های سامسونگ منتشر شده بود
    «»خب نامردا این همه گوشی منفجر شده ولی الان یه گوشی هواوی منفجر شده همتون میگین چینی چینی یخورده خجالت بکشین ، هنوز افکار نادرست قدیمی رو قبول دارین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی