ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین لپ تاپ های گیمینگ مجهز به پردازنده های گرافیکی قدرتمند کلاس دسکتاپ Nvidia معرفی شدند

همان طور که اطلاع یافتید، انویدیا ساعتی پیش از گرافیک های سری GTX 1000 مخصوص لپ تاپ رونمایی کرد، اما ظاهراً کمپانی های تولید کننده PC های گیمینگ خیلی زودتر دست به کار شده اند و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

همان طور که اطلاع یافتید، انویدیا ساعتی پیش از گرافیک های سری GTX 1000 مخصوص لپ تاپ رونمایی کرد، اما ظاهراً کمپانی های تولید کننده PC های گیمینگ خیلی زودتر دست به کار شده اند و امروز، دو شرکت MSI و Origin PC اولین نوت بوک های مجهز به این گرافیک های کلاس دسکتاپ را روانه بازار کردند.

مهم ترین نکته در مورد لپ تاپ های MSI، بزرگ نبودن آنهاست. حتی دستگاه های استانداردی چون سری های GS و GE از کمپانی فوق نیز به چیپ GTX 1060M مجهز شده و از قدرت پردازش گرافیکی عظیم در کنار قابلیت تجربه واقعیت مجازی برخوردار هستند.

البته برای بهره مندی از سری های بالاتر GTX 1070M و GTX 1080M در لپ تاپ های MSI باید سراغ سری GT بروید، که اندکی بزرگ تر از محصولات استاندارد بازار به شمار می روند و اگر چه هم اینک می توانید آنها را سفارش دهید، بهتر است ابتدا به مشخصات و مهم تر از آن، قیمت این لپ تاپ ها نگاهی بیندازید.

msi_gtx1000m_series_gaming_laptop_2

آغازگر این سری، لپ تاپ 14 اینچی GS43VR Phantom Pro با صفحه نمایش تمام اچ دی، گرافیک GTX 1060M، پردازنده 2.6 گیگاهرتزی از سری Core i7 به همراه 16 گیگابایت رَم و 1 ترابایت هارد دیسک است. این دستگاه قدرتمند با قیمت 1599 دلار عرضه می شود.

در انتهای این طیف محصولات نیز شاهد حضور GT83VR Titan SLI هستیم. این نوت بوک با نمایشگر 18 اینچی، به دو کارت گرافیک GTX 1080M در آرایش SLI مجهز است، ضمن اینکه پردازنده Core i7 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز و 64 گیگابایت رَم در آن تعبیه شده. ذخیره سازی اطلاعات در این محصول روی دو SSD با ظرفیت 512 گیگابایت و یک هارد دیسک 1 ترابایتی صورت می گیرد، و البته قیمت این دستگاه به رقم 5099 دلار می رسد.

OriginPC_gtx1000m_series_gaming_laptop

کمپانی بعدی یعنی Origin PC بیشتر به آپدیت لپ تاپ های قبلی اش با سخت افزار جدید مشغول بوده و از چیپ GTX 1070M در سری 15 اینچی EON115-X بهره گرفته. ضمن اینکه مدل EON-17X از GTX 1080M برخوردار است و مدل پیشرفته تر یعنی EON17-SLX نیز به دو کارت گرافیک GTX-1080M مجهز شده.

قابلیت سفارشی سازی تمامی این مدل ها با صفحه نمایش 4K و 64 گیگابایت رَم، دو عدد SSD با ظرفیت 1 ترابایت و پردازنده کلاس دسکتاپ Core i7 با فرکانس 4 گیگاهرتز وجود دارد. البته هیچکدام از دستگاه های تولیدی Origin PC را نمی توان لپ تاپ های کوچکی با ابعاد استاندارد و قابل حمل به شمار آورد.

در نهایت لازم به ذکر است که این دو شرکت، تنها کمپانی های حاضر در عرصه گیمینگ نیستند. نام های بزرگی همچون ایسوس، اچ پی، لنوو، ریزر و ایسر نیز به زودی سری لپ تاپ های مجهز به گرافیک های قدرتمند انویدیا را معرفی خواهند نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Apple_Samsung
    Apple_Samsung | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    gs63 فوق العاده هست با ضحامت 1.7 سانتی متر و وزن 1.9 کیلوگرم
    پردازنده 6700hq و گرافیک 1060
    قدرت خیلی زیاد رو درون بدنه نازک و سبک قرار داده
    یه نکته ای که هست اینه که من فک میکنم گرافیک های لپتاپ پاسکال m نداره دیگه نمیدونم چرا engadget این طوری نوشته

  • hossein
    hossein | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    با 20 میلیون یه کیس گولاخ میشه جمع کرد صبح برات نونم بگیره

    • Apple_Samsung
      Apple_Samsung | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

      تو زمینه گیمینگ تو کیس هم نهایتش 1080 sli هست چه 10 تومن چه 100 تومن که تو این لپتاپ هم همون قرار داده شده تفریبا همون قدرت هست با قابلیت جابجایی

  • mehrdad
    mehrdad | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    20 میلیون بدی بابت لپ تاپ ؟
    بیخیال بابا
    همون ایکس باکس وان بخر حالشو ببر

  • مهدیار
    مهدیار | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    این دیگه لپتاپ نیست یه غوله ?

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    5000دلار? میشه 20 میلیون

مطالب پیشنهادی