ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا با استخدام دوباره یکی از مهره های کلیدی اش، در پی خیزش دیگری است

«پکا رانتالا» (Pekka Rantala)، مدیرعامل سابق کمپانی Rovio، سازنده سری بازی محبوب و پرفروش Angry Birds اخیراً به واحد تجارت موبایل نوکیا پیوسته تا شاید بتواند آن را از وضعیت ناخوشایند فعلی نجات دهد. رانتالا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

«پکا رانتالا» (Pekka Rantala)، مدیرعامل سابق کمپانی Rovio، سازنده سری بازی محبوب و پرفروش Angry Birds اخیراً به واحد تجارت موبایل نوکیا پیوسته تا شاید بتواند آن را از وضعیت ناخوشایند فعلی نجات دهد. رانتالا پیش از آنکه سکان هدایت Rovio را برعهده گیرد، نزدیک به 17 سال طی دوران اوج نوکیا در این کمپانی فعالیت می کرد؛ به همین جهت استخدام مجدد او بسیار منطقی به نظر می رسد.

رانتالا در حالی از کمپانی Rovio جدا شد که یک سال بسیار ضعیف را پشت سر گذاشته بود. اما با درنظرگیری این مسئله که وی بیش از یک دهه و نیم در نوکیا فعالیت کرده است، مطمئناً یکی از بهترین گزینه های ممکن برای سمت مدیریت تبلیغات کمپانی فنلاندی به شمار می رود.

رانتالا به عنوان مدیر تبلیغات جدید فنلاندی ها، وظیفه ای دشوار برعهده دارد و باید مردم را متقاعد به خرید موبایل های اندرویدی نوکیا کند. وی برای تحقق این مهم به «آرتو نوملا» (Arto Nummela) خواهد پیوست که در حال حاضر به عنوان مدیر عامل HMD Global فعالیت می کند. در مقام توضیح باید گفت HMD یک کمپانی فنلاندی است که توسط مدیران سابق نوکیا و مایکروسافت تشکیل شده و اوایل سال جاری میلادی، حقوق برند نوکیا را خریداری کرد.

nokia-hq-romanian-news-blog

موبایل های تحت برند نوکیا که با راهنمایی HMD توسعه می یابند، توسط فاکسکان ساخته و عرضه خواهند شد که اگر به یاد داشته باشید، اوایل سال جاری میلادی نوکیا را از مایکروسافت خریداری کرد.

هنوز نمی توان به قطع گفت نوکیا شانسی برای موفقیت دارد و می تواند با تیم مدیریتی کاملاً متفاوتش یکبار دیگر به دوران اوج خود بازگردد یا خیر. اما شکی نیست که بسیاری از مردم همچنان به برند نوکیا علاقه داشته و از بازگشت شکوهمندانه آن استقبال خواهند کرد.

رانتالا نیز در مصاحبه اخیر خود با وب سایت CNET گفته است: «من عاشق نوکیا هستم، عاشق معنایی که کار آن دارد و دوست دارم خیزش مجددش را ببینم.» و بدون شک، سیستم عامل اندروید اهالی مانتین ویو بهترین گزینه روی میز فنلاندی ها برای دستیابی به این هدف جاه طلبانه به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدیار
    مهدیار | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    با این سنش انگری برد پوشیده ?

  • milad
    milad | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    یعنی نوکیا یک تیکه سنگ هم بسازه من میخرم???

مطالب پیشنهادی