ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمترین کرش و سریع ترین به روز رسانی ها را در کدام دستگاه های اندرویدی شاهد هستیم؟

چقدر خوب می شد اگر می توانستیم بفهمیم کدام تولیدکننده های دستگاه های اندرویدی مثلاً از لحاظ مسائلی مثل کرش کردن دستگاه، سرعت به روز رسانی و غیره بهترین سابقه را دارند. باید گفت گزارش ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

چقدر خوب می شد اگر می توانستیم بفهمیم کدام تولیدکننده های دستگاه های اندرویدی مثلاً از لحاظ مسائلی مثل کرش کردن دستگاه، سرعت به روز رسانی و غیره بهترین سابقه را دارند.

باید گفت گزارش تازه ای از سوی Apteligent منتشر شده است که سازندگان این دستگاه ها را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه و سپس از داده های به دست آمده برای تعیین بهترین تولیدکننده ی دستگاه های اندرویدی استفاده می کند.

بر اساس گزارش مذکور و تقریباً همانگونه که انتظار می رفت، موتورولا سریع ترین تولیدکننده ی دستگاه های اندرویدی از لحاظ به روز رسانی است. با این وجود با راهنمایی های لنوو به نظر می رسد این جایگاه در معرض خطر قرار گرفته و ممکن است به زودی اوضاع تغییر کند. به تازگی، سامسونگ روز به روز بر سرعت به روز رسانی های خود افزوده و در پایان ماه ژوئن حداقل در ایالات متحده موتورولا را پشت سر گذاشته است. البته هنوز در کشور هایی مثل هند، موتورولا پیش از دیگران تلفن های هوشمند خود را به روز رسانی می کند.

گفتنی است این رده بندی دستگاه های Nexus را شامل نمی شوند؛ چرا که سریع تر بودن به روز رسانی آنها به نسبت دستگاه های دیگر واضح است.

اما از جمله آمار جالب دیگری که در این گزارش آمده این است که تلفن های هوشمند سونی کمترین میزان کرش کردن را در میان دستگاه های اندرویدی داشته اند و پس از آن موتورولا در رده ی دوم قرار می گیرد. به عبارت دیگر دستگاه های هر دوی این شرکت ها عملکرد روان و بدون مشکلی دارند.

گزارش یاد شده به تعدد انواع دستگاه های اندرویدی در کشور های مختلف نیز نگاهی انداخته است. یافته های این پژوهش نشان می دهند روسیه بیشترین میزان چنددستگی دستگاه های اندرویدی را در جهان داراست. این یعنی ۹۰ درصد از جمعیت کاربران دستگاه های اندرویدی در این کشور از ۲۳۰ مدل دستگاه مختلف استفاده می کنند که در این میان بیشترین استفاده را Zenfone 2 ایسوس به خود اختصاص داده است.

در این زمینه اوکراین در رده ی دوم قرار می گیرد، جمهوری چک در رده ی سوم و چین رده ی چهارم.

با این تفاسیر چه موبایلی بهتر از بقیه است؟ بر اساس توصیه های Apteligent دستگاه های آینده ی Nexus باید بهترین تجربه را برای کاربر فراهم کنند، اما تا اینجا، تلفن های هوشمند موتورولا گزینه ی خوبی به نظر می رسند.

گزارش یاد شده با این نتیجه گیری به پایان می رسد که گوگل سعی دارد با ارجاع به روز رسانی اپلیکیشن ها و خدماتش به فروشگاه گوگل پلی به جای باندل کردن آنها در اندروید، چنددستگی موجود در نسخه های متعدد این سیستم عامل را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • heydar hejazi
    heydar hejazi | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    دیجیاتو چرا نظر این قسمت منو تایید نمیکنی؟؟این دهمین باره که تو یه ماه نظرات من تایید نمیشن???

  • سامان جعفری
    سامان جعفری | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    قطعا اول نکسوس و بعد گوشیای الجی ... فوق العاده روون و بدون لگ و باگ هست دستگاه هاش و مداوم اپدیت های امنیتی و رفع مشکلات از سوی کمپانی برای گوشیاش میاد ک کمتر شرکتی اینکارارو میکنه ٬ بدترین میشه گفت سامسونگه ک رابطش پر از مشکل و لگه و روز به روز بجای بهترشدن بدتر میشه !

    • '-_mohammad_-'
      '-_mohammad_-' | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

      بدترین ال جی هست و طبق آمار کمترین طرفدار رو حداقل تو ایران داره...بعدشم طبق آمار سامسونگ آپدیت های امنیتی رو حداقل یک الی دو هفته زود تر از ال جی ارائه میده و خودم هم که سامسونگ دارم تا حالا گوشیم هنگ نکرده ولی گوشی ال جی G5 داداشم زیاد پیش اومده هنگ کنه....پس لطفا از سر مارکی که خودتون دارین نظر ندین

  • امیرمحمد
    امیرمحمد | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    سونی رونه؟؟؟
    والا هرجا میریم میگن سونی هنگ میکنه و رو اعصابه
    شما میگی رونه من خیلی تعحب کردم

    • احمدرضا عبدی
      احمدرضا عبدی | ۶ دی ۱۳۹۵

      هیچ وقت به حرف فروشنده ها اعتماد نکن

  • salari
    salari | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    الان اگه سامسونگ بود تیتر این بود که تحقیقات نشان میدهند که گوشی های سامسونگ کمترین کرش را در اندرویدی ها دارند
    اما الان اسم سونی هست و دیجیاتو هم با سونی لج هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی