ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل رسما اپلیکیشن Duo را برای پلتفرم های iOS و اندروید منتشر کرد

بالاخره انتظارات به پایان رسید و امروز می توانیم اپلیکیشن مکالمات ویدئویی Duo گوگل را در iOS و اندروید تجربه کنیم. Duo را می توان در حال حاضر از اپ استور و گوگل پلی دانلود ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

بالاخره انتظارات به پایان رسید و امروز می توانیم اپلیکیشن مکالمات ویدئویی Duo گوگل را در iOS و اندروید تجربه کنیم. Duo را می توان در حال حاضر از اپ استور و گوگل پلی دانلود کرد، اما ممکن است دسترسی به آن در برخی کشورها هنوز امکان پذیر نباشد. با این حال طبق اعلام گوگل تا چند روز آینده، کلیه کاربران از سراسر دنیا می توانند Duo را به راحتی از اپ استور و گوگل پلی دانلود کنند.

Duo اپلیکیشنی است که صرفا برای موبایل طراحی شده، و به لطف تکنولوژی (Web Real-Time Communication (WebRTC شاهد سرعت بسیار بالای آن در برقراری مکالمات ویدئویی بوده و گوگل نیز وعده داده که در آن به ندرت شاهد قطع تماس خواهید بود.

برای آغاز استفاده از Duo، تمام چیزی که نیاز دارید یک شماره تلفن است. احتیاجی به ساخت یک حساب کاربری جداگانه نیست، و حتی به حساب کاربری گوگل تان هم نیاز ندارید. به گفته تیم سازنده، Duo در هیچ جا از حساب کاربری گوگل شما استفاده نمی کند.

هدف تیم توسعه دهنده Duo این بوده که با آن برقراری تماس های ویدئویی را به ساده ترین کار ممکن بدل کند. به همین خاطر است که اپلیکیشن به ساخت حساب کاربری نیازی ندارد و فقط وابسته به شماره تلفن شماست. رابط کاربری اپلیکیشن نیز بسیار ساده و به دور از هر گونه پیچیدگی است.

Duo طوری طراحی شده که شما را با بیشترین سرعت ممکن وارد مکالمات ویدئویی کند. برای پاسخ دادن به تماس یا برقراری تماس با شخصی دیگر، فقط و فقط یک لمس صفحه کافیست.

duo_trio-w600

یکی از قابلیت های جالب Duo این است که وقتی از پنجره تماس خارج می شوید، ویدئو بلافاصله متوقف می شود. ساده تر بگوییم، وقتی شما نتوانید خودتان را ببینید طرف مقابل هم قادر به این کار نیست.

اما Duo از منظر سرعت برقراری تماس ها نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد. برای حفظ ارتباط میان شما و مخاطب، Duo کیفیت تماس را بسته به وضعیت اینترنت تغییر می دهد. به معنای دقیق تر، هر چه پهنای باندتان محدودتر باشد Duo به همان میزان از رزولوشن ویدئو کاسته تا خللی در تماس شما ایجاد نشود.

البته در تنظیمات اپ گزینه ای تحت عنوان limit mobile data usage وجود دارد که می توانید آن را به طور دستی فعال یا غیر فعال کنید. جالب است بدانید اگر وضعیت اینترنت خیلی وخیم باشد، Duo ارتباط شما را قطع نمی کند، بلکه مکالمه را در حالت صوتی ادامه خواهد داد.

قابلیت Handing Off اپ Duo نیز فوق العاده است. با اتکای به آن، اپلیکیشن می تواند بدون قطع کردن مکالمه شما از اینترنت دیتا به وای فای سوئیچ کند. بنابراین زمانی که مشغول مکالمه در حالت اتصال به وای فای بوده اما از محدوده آن خارج می شوید، Duo به سرعت به اینترنت دیتا سوئیچ می کند تا بتوانید به مکالمه تان ادامه بدهید.

اما یکی از متمایز ترین ویژگی های Duo را باید قابلیت Knock Knock بدانیم. اگر بخواهیم آن را خیلی خلاصه وار توصیف کنیم، Knock Knock یک پیش نمایش ویدئویی از چهره فردی است که قصد برقراری تماس با او را دارید. به طور دقیق تر، وقتی که به یکی از مخاطبین خود در Duo زنگ می زنید، پیش از آن که به تماس پاسخ بدهد قادرید چند ثانیه تصویر او را ببینید.

google-duo-vpavic-verge-4.0-w600

البته شایان ذکر است که این قابلیت فقط برای مخاطبین عمل کرده و افراد غریبه قادر به دیدن پیش نمایش ویدئویی از شما نخواهند بود. تیم Duo هدف از ارائه این قابلیت را برداشتن موانع برای شروع یک تماس عنوان کرده اند. با مشاهده پیش نمایش ویدئویی از مخاطبی که قصد مکالمه با او را دارید، می توانید از وضعیت آن ها و این که تمایلی به گفتگو دارند یا خیر مطلع شوید.

در این صورت اگر شرایط او را مناسب نبینید، می توانید تماس را قطع کرده تا دیگر با پاسخ تند "چرا با من تماس می گیری؟" مواجه نشوید. این قابلیت در عمل نمی بایست در نسخه های iOS و اندروید Duo تفاوتی داشته باشد، اما در حقیقت این گونه نیست. پیش نمایش های ویدئویی در لاک اسکرین اندروید به نمایش در می آیند، اما در iOS حتما باید درون اپلیکیشن باشید.

این موضوع به این خاطر است که اندروید API ای دارد که به اپلیکیشن امکان حضور در لاک اسکرین را می دهد، اما iOS از شرایط مشابهی برخوردار نیست و فقط به نمایش یک نوتیفیکیشن ساده در لاک اسکرین بسنده می کند.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که کلیه مکالمات Duo در حالت پیش فرض، رمزنگاری شده هستند. به خاطر اینکه تماس ها در سرورهای گوگل برقرار شده و متکی به تکنولوژی P2P هستند، رمزنگاری شدن آن ها شرطی ضروریست تا شبکه های دیگر نتوانند به مکالمات شما نفوذ کنند.

همان گونه که در مقدمه مطلب هم اشاره کردیم، Duo از تکنولوژی WebRTC گوگل برای افزایش سرعت و کیفیت مکالمات ویدئویی بهره می برد. همچنین با اتکا بر پروتکل (Quick UDP Internet Connections (QUIC گوگل می تواند تأخیر در برقراری تماس ها را به حداقل میزان ممکن خود برساند.

وبسایت منبع در مصاحبه با گوگل، از امکان ارائه مکالمات گروهی در Duo و ساخت نسخه دسکتاپ برای آن پرسیده است. اما پاسخ گوگل به دو مورد یادشده منفی بوده، هر چند که تیم سازنده اپ مشتاقانه از بازخوردهای کاربران برای اضافه کردن قابلیت های جدید استقبال می کند.

با توجه به توضیحات ارائه شده، Duo هنوز نمی تواند جایگزین کاملی برای اپلیکیشن تماس ویدئویی پیش فرض شما باشد. اما برای مکالمات دو نفره، گزینه بسیار ارزشمندی است. نسخه های iOS و اندروید این اپلیکیشن را می توانید از لینک های زیر دانلود کنید.

Google Duo

Google Duo

سازنده: .Google Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • امینnew
    امینnew | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    ایران اپس هم میتونید دانلود کنید

  • mohamad_mirahmadi
    mohamad_mirahmadi | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    امروز وصل شد من فکر میکردم برای ایران فیلتر هست ولی الان وصل شد دوستامو دعوت کردم نصب کنن ببینم کیفیتش چه جوریه :samsung:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی