ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

5 اتفاقی که دوست داریم در گیمزکام 2016 رخ دهد

تنها یک روز تا آغاز بزرگترین نمایشگاه بازی های ویدیویی اروپا Gamescom باقی مانده و در حالی که سالن بزرگ شهر کلن آلمان در حال آماده سازی نهایی برای برگزاری نه فقط بزرگترین بستر گیمینگ ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

تنها یک روز تا آغاز بزرگترین نمایشگاه بازی های ویدیویی اروپا Gamescom باقی مانده و در حالی که سالن بزرگ شهر کلن آلمان در حال آماده سازی نهایی برای برگزاری نه فقط بزرگترین بستر گیمینگ اروپا، بلکه وسیع ترین نمایشگاه جهان است، ما نیز خودمان را برای چند اتفاق ویژه و رویایی آماده می کنیم.

البته این رویاها احتمالا کمی فراتر از انتظارات واقعی خواهد بود و دور از ذهن به نظر می رسند. چرا که مثلا اکس باکس در این نمایشگاه حضور خواهد داشت، اما مایکروسافت کنفرانس رسانه ای برگزار نمی کند. به این معنا که خبر و تحلیلات جدیدی پیرامون پروژه اسکورپیو وجود نخواهد داشت که البته با توجه به تاریخ عرضه تعطیلات سال 2017 منطقی به نظر می رسد.

سونی نیز دقیقا رویه ای مشابه را پیش گرفته و هیچ کنفرانس یا پرده برداری خاصی در برنامه ندارد. این مسئله هیجان نمایش اختصاصی سونی در تاریخ 7 سپتامبر (17 شهریور) را دوچندان کرده و احتمال رونمایی رسمی از پلی استیشن 4 نئو را نیز بالاتر می برد. علاوه بر این به هیچ وجه نباید انتظار شنیدن خبرهایی از کنسول مرموز نینتندو NX داشته باشید.

با وجود عدم فعالیت رسانه ای سه غول بزرگ صنعت گیم نباید نمایشگاه گیمزکام امسال را دست کم گرفته و انتظار هیچ اتفاق خاصی را از آن نداشته باشیم. موارد بسیار متعددی وجود دارند که در سر می پرورانیم و دوست داریم در گیمزکام 2016 رخ دهند. 5 رویای بزرگ ما برای مراسم شهر کلن عبارتند از:

شرکت باندای نامکو از فرنچایز جدید خود رونمایی کند

ReadyStanceArt_sample-650-80-w600

با برند هایی چون ایس کامبت، سول کالیبر، ریج ریسر، تکن و بازی های انیمه-محور متعدد، باندای نامکو عناوین زیادی را در کارنامه موفق خود دارد. همچون یک درگیری ناب باس-فایت در دارک سولز، این شرکت ژاپنی واهمه ای از ورود به دنیای ناشناخته و ثبت فرنچایزی جدید ندارد.

در حالی که این کمپانی قصد نمایش عناوین نام آشنای زیادی چون تکن 7 و Dragon Ball Z Xenoverse 2 را دارد، مدیران باندای نامکو اخیرا از معرفی و رونمایی فرنچایز اختصاصی کاملا جدیدی سخن به میان آورده اند.

با اینکه اطلاعات کمی در این باره وجود دارد، منابع و شایعاتی مبتنی بر رونمایی این بازی در نمایشگاه گیمزکام 2016 وجود دارد. علاوه بر این گویا فرنچایز جدید ژاپنی ها بازار غرب و امریکایی را هدف قرار داده است. شاید یک دنباله معنوی برای عنوان موفق و دست کم گرفته شده ی  Enslaved Odyssey to the West در کار است؟ یا پروژه ای کاملا نوآورانه از استودیو FromSoftware بعد از تکمیل سه گانه دارک سولز؟ تنها زمان همه چیز را مشخص می کند.

بلیزارد برنامه بزرگی برای هواداران دارد

7855257_picture1-w600

اهالی کار کشته و با تجربه استودیو بلیزارد که تا کنون عناوین محبوبی چون World of Warcraft و Diablo را در اختیار بازیکنان قرار داده اند، همواره برنامه های ویژه و پرباری برای نمایشگاه گیمزکام داشته اند؛ و امسال نیز از این قضیه مستثنا نیست.

در کنار نمایش های زنده و مراسم ویژه گسترده در گیمزکام 2016، بلیزارد از بسته الحاقی جدید WoW با نام Legion و تورنمنت جدید Heroes of the Storm رونمایی خواهد کرد. علاوه بر این بر اساس اطلاعیه رسمی وب سایت این شرکت، تریلر انیمیشن کوتاه آخرین باستیون از بازی محبوب Overwatch نیز به نمایش در خواهد آمد.

با توجه به شرایط کنونی بلیزارد، مثل معرفی کامل لجیون، انتشار هفته گذشته ی ماجراجویی جدید Heathstone و خوشحالی از کسب رکورد 15 میلیون بازیکن فعال در اورواچ، احتمال می رود بلیزارد حداقل از یک مورد کاملا جدید برای فرنچایزهای نام آشنای خود پرده برداری کند.

بر اساس اخبار وب سایت US Gamer، شایعاتی درباره انتشار نسخه HD و بازسازی شده عنوان استراتژیک و موفق اولین Star Craft به گوش می رسد. با توجه به اینکه تقریبا 6 هفته تا برگزاری رویداد اختصاصی BlizzCon باقی مانده، پرده برداری از اتفاقی مهم و دوست داشتنی (برای ایجاد هیجان و شور بیشتر در نمایشگاه اختصاصی) دور از انتظار نیست.

پروژه Nosulus Rift حقیقت داشته باشد

Nosulus_Rift-650-80-w600

دومین تجربه بازی مفرح South Park بعد از نسخه اول که در سال 2014 منتشر شده بود، به طریقی قصد دارد از واقعیت مجازی استفاده کند که هیچ عنوان دیگری توانایی اش را ندارد.

هفته گذشته شرکت یوبیسافت، صاحب امتیاز بازی های پارک جنوبی، از گجت جدیدی با نام Nosulus Rift با عبارت «مرحله جدیدی از واقعیت مجازی» پرده برداری کرد. این دستگاه که نامش را از Oculus Rift مشهور دزدیده، امکان استشمام بوهای داخل بازی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

این هدست (؟) دقیقا مشابه با آکیلس ریفت روی صورت و بینی مخاطب قرار گرفته و به نسبت وقایع داخل بازی رایحه های ماجراجویی بازیکن را تولید کرده و به سیستم بویایی شما می رساند.

در ابتدا به نظر می رسید این گجت شوخی جدیدی از Matt Stone (مت استون) و Trey Parker (تری پارکر) بوده که رویاهای خود را برای آینده دنیای واقعیت مجازی دنبال می کرده اند. اما یوبیسافت در وب سایت رسمی خود از مدل و طراحی نوزیلس ریفت پرده برداری کرده و اذعان داشت مردم در نمایشگاه گیمزکام 2016 می توانند شخصا از آن استفاده کنند. امیدواریم این دستگاه همانطوری باشد که تصور می کنیم.

تاریخ عرضه کنترلر آکیلس مشخص شود

oculus touch hand-650-80-w600

واقعیت مجازی برای بازی های ویدیویی در سال 2016 اتفاقی اجتناب ناپذیر است. کافی است پای به محیط نمایشگاه هایی مثل E3 و گیمزکام گذاشته تا در گوشه و کنار هر بخش و غرفه شاهد حضور یک هدست واقعیت مجازی روی صورت مردم باشید. خصوصا آکیلس ریفت قدرتمند و خاص.

در حالی که هدست آکیلس چند ماه قبل به طور رسمی برای فروش عمومی عرضه شد، کنترلر اختصاصی ریفت برای همراهی با هدست واقعیت مجازی همچنان رنگ بازار به خود ندیده و اخبار آن نیز مبهم باقی مانده است. در ابتدا قرار بود این کنترلر خواستنی نیمه اول سال 2016 و تقریبا همزمان با عرضه عمومی هدست منتشر شود، اما بر اساس گفته های سازندگان به توسعه بیشتری احتیاج داشته و تاریخ عرضه به نیمه دوم سال 2016 موکول شد.

کنترلر ریفت در نمایشگاه E3 گذشته قابل استفاده بود و انتظار می رود به محض عرضه از 30 بازی مختلف پشتیبانی کند. در نتیجه به نظر می رسد آکیلس به شدت در حال کار روی این کنترلر به سر می برد و دوست داریم پالمر لاکی و همکارانش در نمایشگاه گیمزکام امسال اطلاعات بیشتری از جمله تاریخ انتشار را در اختیارمان قرار دهند. تعطیلات کریسمس سال جاری را می توان یکی از بهترین زمان ها برای عرضه کنترلر دانست.

راک استار با معرفی نسخه دوم Red Dead Redemption همه را شگفت زده کند

RedDeadRedemption-650-80-w600

شرکت Take Two Interactive که بیشتر محصولاتش را تحت عنوان ناشر راک استار گیمز می شناسیم، برخلاف E3 در نمایشگاه گیمزکام 2016 حضور به عمل خواهد رساند. هرچند این اتفاق قسمت هیجان انگیز ماجرا نیست.

بر اساس اخبار وب سایت معتبر گیم اسپات، راک استار این روز ها به شدت در حال کار روی پروژه ای بزرگ برای انتشار در آینده بوده که قصد دارد به زودی از آن پرده برداری کند. این خبر هیاهوی زیادی در سطح اینترنت و فضای مجازی برپا کرد و بسیاری از هواداران معتقدند دنباله عنوان موفق و محبوب Red Dead Redemption در دست توسعه است؛ خصوصا زمانی که انتشار اخیر نسخه اکس باکس وان قسمت 2010 بازی احتمالات را تقویت کرد.

اگرچه تقریبا بعید به نظر می رسد استودیو Take Two انتشار بازی مورد توجه مافیا 3 را با رونمایی از نسخه بعدی RDR تحت شعاع قرار دهد، اما با این حال خواستنی ترین رویای مردم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    اگر نسخه‌ی جدیدی از سری Red dead معرفی بشه، نسخه‌ی سوم از این سری بازی‌هاست‌، قبل از RDR توی نسل شیش اولین نسخه از این سری با نام Red dead revolver عرضه شده بود

  • ایلیا اقامجیدی
    ایلیا اقامجیدی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    پس واچ داگز 2 چی

مطالب پیشنهادی