ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل سرمایه گذاری در چین را افزایش می دهد؛ نخستین قدم راه اندازی یک مرکز R&D خواهد بود

تیم کوک مدیرعامل اپل روز گذشته برای دومین بار در سال جاری به چین سفر کرد و در جریان آن با مقامات دولتی این کشور ملاقات نمود و با آنها در مورد فرصت های آتی برای سرمایه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

تیم کوک مدیرعامل اپل روز گذشته برای دومین بار در سال جاری به چین سفر کرد و در جریان آن با مقامات دولتی این کشور ملاقات نمود و با آنها در مورد فرصت های آتی برای سرمایه گذاری صحبت کرد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، تلویزیون مرکزی چین در این باره اعلام داشته، تیم کوک با جانگ گائو لی معاون اول نخست وزیر کشور یاد شده ملاقاتی داشته و وعده داده که نخستین مرکز توسعه و تحقیق این شرکت را تا اواخر امسال در سرزمین اژدهای سرخ راه اندازی می نماید.

البته هنوز مشخص نیست که این مرکز در کجا قرار خواهد داشت یا اینکه وسعت آن چقدر است و چه بودجه ای صرف ساختش می شود، با این همه، اقدام تیم کوک را می توان تلاشی دیگر از سوی اپل برای محکم کردن جای پایش در بنگاه های تحقیقاتی این کشور آسیایی قلمداد نمود.

اوایل امسال نیز این شرکت اعلام کرد که سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری را روی اپلیکیشن Didi Chuxing (که به کرایه خودرو اختصاص دارد) انجام می دهد. مدیرعامل  اپل در رابطه با این تصمیم هم اعلام داشت که آن را «بنابر برخی دلایل استراتژیک از جمله درک بهتر برخی بخش های بازار چین» اتخاذ کرده است.

اضافه نماییم که بازار این کشور علیرغم آنکه اصلی ترین منبع رشد اپل در دو سال گذشته بوده، چالش های زیادی را پیش روی مدیران آن قرار داده است. امسال فیلم های آیتونز و iBookstore طبق تصمیم مقامات دولتی چین فیلتر شدند و همین امر سفر نخست کوک به این کشور را رقم زد. وی در جریان جدیدترین فراخوان سرمایه گذاران اپل اعلام داشت: ما در مورد فرصت های دراز مدت خود در چین بسیار خوش بین هستیم و همچنان به سرمایه گذاری در آن ادامه می دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    لعنتی

مطالب پیشنهادی