ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از Project Elucid رونمایی کرد؛ ابزاری که RealSense را به دنیای رباتیک می آورد

اینتل هر روز خانواده محصولات مبتنی بر فناوری RealSense را گسترده تر می کند. امروز در کنفرانس IDF 2016 که کنفرانس سالانه توسعه دهندگان این کمپانی به شمار می رود، از محصولات جدیدی رونمایی شد که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

اینتل هر روز خانواده محصولات مبتنی بر فناوری RealSense را گسترده تر می کند. امروز در کنفرانس IDF 2016 که کنفرانس سالانه توسعه دهندگان این کمپانی به شمار می رود، از محصولات جدیدی رونمایی شد که یکی از آنها Elucid است.

این محصول در نگاه اول به یک وسیله جانبی مانند وب کم های قدیمی شباهت دارد، اما در واقع با یک PC کامل روبرو هستیم که به فناوری «محاسبات ادراکی» اینتل یا اصطلاحاً RealSense تجهیز گشته، و به گفته «برایان کرانیچ» قصد دارد «حسگرهای مختلف را به دنیای رباتیک» وارد نماید.

intel_project_elucid_realsense_robot_1

در Elucid شاهد سیستم عامل لینوکس در کنار ROS (سیستم عامل ربات) هستیم. این OS حاوی ابزارهای توسعه و کتابخانه های ویژه ای است که امروزه در ساخت بسیاری از ربات ها به کار گرفته می شود.

در قلب این PC پردازنده Atom اینتل جای گرفته و دوربین RealSense، حسگرهای مختلف حرکتی، قابلیت های ارتباط متنوع و باتری جداشدنی نیز داخل آن تعبیه شده. در واقع این محصول می تواند بسیاری از قابلیت های مورد نیاز برای ساخت یک ربات را در قالب جعبه ای کوچک و یکپارچه فراهم آورد.

intel_project_elucid_realsense_robot_0

در همین رابطه «کرانیچ» می گوید: «ما معتقدیم Elucid برای توسعه دهندگان بهترین گزینه خواهد بود، زیرا با استفاده از آن قادرند RealSense، حسگرهای حرکتی و نرم افزارهای مختلف را به کار گیرند.»

گفتنی است Project Elucid در سه ماهه اول سال 2017 در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت، ضمن اینکه در ساخت آن از نسل کنونی دوربین های RealSense اینتل استفاده شده، و خبری از سری 400 که به تازگی معرفی شده در این دستگاه نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی