ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل برای اینترنت اشیاء چیپ های 10 نانومتری مبتنی بر معماری ARM می سازد

روز گذشته اینتل رسما اعلام کرد که رقابت در بازار چیپست های موبایل را به حریفان خود واگذار کرده و همزمان از عقد قراردادی خبر داد که به آن امکان می دهد چیپست های مبتنی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

روز گذشته اینتل رسما اعلام کرد که رقابت در بازار چیپست های موبایل را به حریفان خود واگذار کرده و همزمان از عقد قراردادی خبر داد که به آن امکان می دهد چیپست های مبتنی بر معماری ARM را برای دستگاه های موبایل و دنیای اینترنت اشیاء تولید کند.

کمپانی یاد شدهد قطعا اصلی ترین وزنه در بازار محصولات دسکتاپی بوده و هنوز هم که هنوز است همین جایگاه را در اختیار دارد (با اوج گرفتن بازار کروم بوک ها، از اقبال لپ تاپ ها هم کاسته می شود) اما هیچگاه بخت با این شرکت در بازار محصولات موبایلی یار نبوده است. در برهه ای این کمپانی همه تلاش خود را به خدمت گرفت تا چیپست های X86 خود را به تلفن های همراه بیاورد و با وجود آنکه برخی محصولات بهره مند از این نوع معماری عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند، در ادامه روشن گشت که انواع مبتنی بر معماری ARM از جمله مواردی که توسط شرکت هایی نظیر کوآلکام، سامسونگ و مدیاتک تولید می شوند بهتر توانسته اند بازار را تحت سلطه خود در بیاورند.

روز گذشته نیز این شرکت قراردادی را با ARM به امضا رساند که به موجب آن می تواند از فرایندهای تولیدی خود برای ساخت چیپست های بهره مند از فناوری ARM استفاده نماید. ترکیب این تکنولوژی ها بدان معناست که در آینده احتمالا باید منتظر عرضه چیپ های بسیار کوچک برای دستگاه های موبایل و البته محصولات اینترنت اشیاء باشیم؛ محصولاتی که همزمان با قدرت بالایشان از نظر میزان مصرف انرژی هم مقرون به صرفه هستند.

طبق اعلام اینتل ال جی از جمله نخستین شرکت هایی است که از پلتفرم طراحی ده نانومتری تاسیسات Custom Foundry آن بهره می گیرد. انتظار می رود که با این قرارداد مسیر برای همکاری این کمپانی ساکن سانتا کلارا و دیگر نام های بزرگ صنعت موبایل از جمله اپل و سامسونگ نیز هموار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی