ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا یک پورتال عمومی برای دسترسی به نتایج تحقیقاتش راه اندازی کرد

اگر تا به امروز علاقمند بودید که به گنجینه عظیمی از نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط ناسا دست پیدا کنید اما راه و روش کار را نمی دانستید لازم است به اطلاع تان برسانیم که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

اگر تا به امروز علاقمند بودید که به گنجینه عظیمی از نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط ناسا دست پیدا کنید اما راه و روش کار را نمی دانستید لازم است به اطلاع تان برسانیم که این نهاد راهکار مطلوب برای این منظور را ارائه نموده.

سازمان ملی فضانوردی آمریکا به تازگی یک پورتال عمومی را راه اندازی کرده و امیدوار است از این طریق دسترسی راحت تر کاربران به نتایج تحقیقات خود را فراهم نماید.

این پورتال PubSace نام دارد و در اصل نوعی آرشیو قابل جستجو از مقالات علمی ارائه شده براساس تحقیقات مختلفی است که با بودجه ناسا انجام شده اند و حالا علاقمندان می توانند به صورت کاملا رایگان در فضای وب به آنها دسترسی پیدا کنند. البته لازم است اضافه کنیم دسترسی و دانلود داده های این پورتال ظرف تنها یک سال از زمان انتشار آنها میسر خواهد بود.

روشن است که ناسا در نظر دارد با این کار انتشار نتایج پژوهش های علمی خود را بهبود بخشیده و از این طریق به ترویج دانش در زمینه علوم کمک کند. به بیان دیگر، اگر عموم مردم به تحقیقات صورت گرفته توسط ناسا دسترسی پیدا کنند آنگاه می توان اطمینان حاصل کرد که در آینده پژوهش های بیشتری پیرامون آن موضوعات صورت بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی