ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی هولولنز توسط تمام رایانه های شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ از سال آینده

از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تحت عنوان پدیده های مهم علم رایانش جدید یاد می شود، اما این فناوری ها هنوز که هنوز است به خاطر توان رایانشی مورد نیاز و در نتیجه لزوم ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تحت عنوان پدیده های مهم علم رایانش جدید یاد می شود، اما این فناوری ها هنوز که هنوز است به خاطر توان رایانشی مورد نیاز و در نتیجه لزوم به کار گیری تلفن هوشمند یا رایانه ی شخصی برای اجرا، آنقدرها که باید و شاید فراگیر نشده اند.

روز گذشته طی کنفرانس سالانه ی توسعه دهندگان اینتل، رئیس بخش ویندوز شرکت مایکروسافت یعنی Terry Myerson از همکاری با این تولیدکننده ی چیپ های رایانه ای خبر داد. با این همکاری تمام رایانه های شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ که از این به بعد تولید می شوند قادر به پشتیبانی از اپلیکیشن های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهند بود.

verge-2016-08-16_11-59-27.0

مایرسون در اشاره به همان سیستم عاملی که روی هدست های هولولنز مایکروسافت در حال اجراست گفت: «سال آینده تمام رایانه های شخصی مجهز به ویندوز ۱۰، توانایی پشتیبانی از پلتفرم هولوگرافیک را نیز خواهند داشت». به گفته ی مایرسون، رایانه های شخصی به همراه یک هدست کار خواهند کرد و تمام اپلیکیشن های پلتفرم هولوگرافیک ویندوز را اجرا خواهند کرد. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد نه تنها با اپلیکیشن های سه بعدی، بلکه با اپلیکیشن های دو بعدی نیز تعامل داشته باشند.

مایکروسافت بهره گیری از این اپلیکیشن ها را با آپدیتی نرم افزاری و از طریق پلتفرم یکپارچه ی اپلیکیشن های ویندوز امکانپذیر خواهد کرد.

واقعیت تلفیقی یا Mixed Reality یکی از موضوعات محوری بخش آغازین سخنرانی اینتل بود. برایان کرانیچ مدیرعامل این شرکت در اشاره به مرجع طراحی تجربه ی نسل آینده ی واقعیت مجازی با عنوان Project Alloy (با معنای تحت اللفظی پروژه ی آلیاژ)  گفت: «ما باور داریم پروژه ی Alloy و دستاورد های آن چشمگیر است و فرصت ترکیب دنیای واقعی و مجازی را در اختیار کاربر قرار می دهد».

در ادامه می توانید نگاهی داشته باشید بر دموی پوسته ی هولوگرافیک ویندوز ۱۰:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Benyamin Alami
    Benyamin Alami | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    "از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تحت عنوان پدیده های مهم علم رایانش جدید یاد می شود، اما این فناوری ها هنوز که هنوز است به خاطر توان رایانشی مورد نیاز و در نتیجه لزوم به کار گیری تلفن هوشمند یا رایانه ی شخصی برای اجرا، آنقدرها که باید و شاید فراگیر نشده اند."واقعا عجیبه! اما نکته قابل تاملی که هست کاربرای روسی و چینی و ایرانی زیاد ویندوز هستند که هیچ کدوم از نسخه اصلش استفاده نمیکنند و همین موجب پایین اومدن این آمار میشه.

مطالب پیشنهادی