ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمالاً اولین پروژه تجاری هایپرلوپ وان در دبی احداث می شود

همان طور که می دانید، کمپانی «هایپرلوپ وان» هنوز با مشکلاتی در تکمیل سازه تست و برگزاری آزمون نهایی روبروست، اما ظاهراً یکی از مکان های بالقوه برای ساخت اولین مسیر تجاری را یافته است. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

همان طور که می دانید، کمپانی «هایپرلوپ وان» هنوز با مشکلاتی در تکمیل سازه تست و برگزاری آزمون نهایی روبروست، اما ظاهراً یکی از مکان های بالقوه برای ساخت اولین مسیر تجاری را یافته است. طبق اخبار موجود، این کمپانی با «DP World» که یکی از بزرگ ترین عامل های بنادر دبی به شمار می رود، وارد مذاکره شده تا پروژه ای را در بندر جبل علی آغاز نماید.

در واقع، آنها مطالعات امکان سنجی برای ساخت تونل های هایپرلوپ را آغاز کردند تا بتوانند از این سیستم حمل و نقل پرسرعت برای انتقال مستقیم محموله ها از روی کشتی به انبارهای دورتر از بندر استفاده نمایند. با اجرایی شدن این پروژه، فضای زیادی در محل لنگرگاه آزاد خواهد شد که می تواند برای کاربردهای سودآور دیگری مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس این شرکت آقای «راب لوید» می گوید شهر ثروتمند دبی «زیرساخت کافی، همراهی مسئولین و سرمایه مناسب» برای به نتیجه رساندن چنین پروژه ای را در اختیار دارد.

لازم به ذکر است مسیر هایپرلوپ، شبکه ای از تونل های متصل به یکدیگر است که محموله های باری یا وسایل حمل و نقل انسانی در آنها جابجا می شوند. این وسایل اندکی بالاتر از سطح زمین قرار رفته و به خاطر شرایط خلاء می توانند به سرعت 750 مایل در ساعت (حدود 1200 کیلومتر در ساعت) دست یابند.

Dubai_hyperloop_cargo_ship_1

لازم به ذکر است در صورتی که پروژه یاد شده سودمند ارزیابی شود، شبکه ی تونلی به گونه ای احداث می گردد که نیمی از آن زیر آب و مابقی در ارتفاع مناسب از سطح زمین قرار گیرد. همچنین طرح فوق تنها شبکه هایپرلوپ در دبی نخواهد بود، زیرا ظاهراً ساخت مسیر دیگری برای انتقال مسافرین به شهر «فجیره» در بخش دیگر این کشور نیز در دست بررسی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    افرین به کشور امارات و همسایه های عربمون

مطالب پیشنهادی