ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از Project Alloy پرده برداشت: هدست بی سیم واقعیت مجازی و افزوده

اینتل ساعاتی پیش از «پروژه آلیاژ» (Project Alloy) پرده برداشت که محصول آن، یک هدست واقعیت مجازی مجهز به سنسورهای دوگانه RealSense برای پایش محیط اطراف کاربر است. حاصل پروژه Alloy، یک هدست فاقد سیم است ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

اینتل ساعاتی پیش از «پروژه آلیاژ» (Project Alloy) پرده برداشت که محصول آن، یک هدست واقعیت مجازی مجهز به سنسورهای دوگانه RealSense برای پایش محیط اطراف کاربر است. حاصل پروژه Alloy، یک هدست فاقد سیم است و می تواند هر آنچه شما در دنیای مجازی نیاز دارید را به شکلی یکجا برای تان به ارمغان آورد.

به این معنا که هدست می تواند بخشی قدرت رایانشی مورد نیاز خود را تامین کرده و چیپ های پردازشی، دوربین های سه بعدی در کنار سنسورها و باتری درون آن جای گرفته اند.

SSP_227_575px-w600

مدیر عامل اینتل، آقای «برایان کرانیچ» (Brian Krzanich) در رویدادی که شرکت متبوعش امروز برگزار کرد، عنوان نمود که Alloy توانایی به ارمغان آوردن «واقعیت تلفیقی» را نیز داراست. به این صورت که تصاویر از جهان واقعی در محیط مجازی قابل مشاهده هستند.

SSP_234_575px-w600

در جریان رویداد، شخصی که نمونه اولیه این هدست را بر سر داشت یک برگه اسکناس در دست گرفته بود و سپس آن را در برابر خود در دنیای واقعیت مجازی، همچون وسیله ای برای تراش جسمی می دید و مشغول تراشیدن یک بلاک مجازی شد.

مدیر عامل اینتل باور دارد که چنین دستگاهی می تواند آینده و وعده ای کامل از «واقعیت تلفیقی» باشد: «باور داریم که Alloy از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و می تواند موقعیتی را ایجاد نماید که کاربر قادر به ترکیب واقعیت مجازی با جهان فیزیکی اطراف خود شود.»

باید اشاره داشت که اگرچه این هدست بی سیم است، اما چنین موضوعی به معنای بی نیازی کامل آن از یک کامپیوتر قدرتمند نیست و هدست واقعیت مجازی اینتل همچنان نیاز دارد تا برخی پردازش ها روی یک سیستم قدرتمند انجام شده و به شکل بی سیم به آن منتقل شوند.

P1010056-w600

در این میان سنسورهای RealSense بکار رفته در پروژه الوی، به گونه ای هستند که می توانند انگشتان کاربر را نیز تشخیص دهند و بر همین اساس، شخص بهره گیرنده از هدست اینتل می تواند دست خود را نیز در واقعیت مجازی و افزوده مشاهده نماید و هدست هم به خوبی حرکات دست را پایش و درک می کند.

alloy-intel-w600

اینتل از سوی دیگر خبر می دهد که یک چیپست مجتمع در هدست مورد اشاره به کار گرفته شده اما هیچ اشاره این به توان پردازشی و نوع آن نمی کند.  شرکت مورد اشاره می خواهد با هدست خود، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به شکل یکجا در اختیار کاربر قرار دهد و در هنگام معرفی آن نیز زیاد از نام «واقعیت تلفیقی» استفاده می کرد. این در واقع همان رویکردی است که مایکروسافت با «هولولنز» در پیش گرفته. جالب است که حتی مسئول توسعه ویندوز در مایکروسافت، آقای «تری میرسون» نیز در این رویداد حضور به هم رساند و در مورد افزوده شدن پشتیبانی از هولولنز توسط کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ و چیپ های اینتل گفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی