ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ریز کامپیوتر لینکوسی امگا 2
تکنولوژی

با امگا 2 آشنا شوید؛ ریزکامپیوتری برای اینترنت اشیا

روند توسعه تکنولوژی به سمتی می رود که همه چیز در اطراف ما می بایست روزی هوشمند شوند، و لازمه این هوشمندسازی اتصال دائمی به اینترنت است. گروهی از توسعه دهندگان رایانه بسیار کوچکی را ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

روند توسعه تکنولوژی به سمتی می رود که همه چیز در اطراف ما می بایست روزی هوشمند شوند، و لازمه این هوشمندسازی اتصال دائمی به اینترنت است. گروهی از توسعه دهندگان رایانه بسیار کوچکی را با نام امگا ۲ (Omega2) برای پلتفرم اینترنت اشیا توسعه داده اند که با جثه بسیار کوچک و قیمت 5 دلاری خود می تواند از طریق وای فای به ابزارهای دیگر متصل شود.

این ریزکامپیوتر لینوکسی تنها یک چهارم یک «Raspberry Pi» فضا اشغال می کند و کارایی اش چندان کمتر از آن نیست. امگا ۲ با داشتن حافظه داخلی و آنتن وای فای روی برد اصلی خود، می تواند اپلیکیشن های متنوعی را اجرا و برای انجام کارهای مختلف برنامه ریزی شود.

برای اجرای نرم افزارهای لینوکسی روی این رایانه کوچک هیچ محدودیتی جز قدرت پردازش آن وجود ندارد و از طریق سرویس ابری می توان آن را از راه دور نیز کنترل یا برنامه ریزی کرد. به عبارتی، تا زمانی که پوشش وای فای در دسترس باشد، می توان امگا 2 را به انجام هر کاری که مایل باشید وادار سازید.

با وجود پورت اتصال تعبیه شده روی برد ریزرایانه مورد بحث، می توان قطعات سخت افزاری جدیدی از جمله اتصال بلوتوث یا GPS را برای هم به آن اضافه کرد.

تمام آن چه روی برد اصلی امگا 2 یافت می شود شامل یک پردازنده 580 مگاهرتزی، 64 مگابایت رم، 16 مگابایت حافظه داخلی و یک پورت 2.0 USB است. نسخه پلاس آن هم با پردازنده مشابه، از 128 مگابایت رم و 32 مگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهد بود. ضمن این که در نسخه پلاس ظرفیت حافظه داخلی از طریق درگاه microSD هم قابل افزایش است.

کمپین جذب سرمایه ی این رایانه بسیار کوچک با هدفی 15 هزار دلاری در وبسایت کیک استارتر راه اندازی شده و تا به حال 373 هزار دلار سرمایه از طرف حامیان خود دریافت نموده است. بر طبق وعده سازندگان، خریداران امگا 2 سفارش خود را حوالی ماه نوامبر دریافت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    دیجی جون, وقتی از طریق اپلیکیشن تو قسمت نظرات میام به بعضی نظرات یا مثبت دادم یا منفی در صورتی که من همیچین کاری نکردم. این مشکل را برطرف کن لطفا

  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    رسپبری خیلی بهتر و حرفه ای تره, اما این به دلیل کوچک بودن میتون کاربرد های بیشتر و بهتری داشته باشه

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    این که سخت افزار قابل توجهی نداره! این رو نباید با رسپبری پای مقایسه کرد... این صرفا میتونه با مدل های قوی آردوینو مقایسه بشه!

  • علیرضا بدری
    علیرضا بدری | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    رسپ بری پای او اورنج پای به صرفه ترن
    مثلا با اینکه اورنج پای نانو هفت دلاره ولی رم پونصد او دوازده داره
    تازه درگاه اچ دی ام آی و لن بلوتوث داخلی و وای فای سی پی یو چهار هسته ای و خیلی مزیت های دیگه داره
    این فقط کوچیکه

مطالب پیشنهادی