ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساماندهی شارژرهای USB با مجوز و لوگوی اختصاصی «USB-IF» آغاز می شود

همان طور که می دانید، طی چند ماه گذشته «بنسون لئونگ» از گوگل به تنهایی جنگی را علیه لوازم جانبی غیر استاندارد USB به راه انداخت. ظاهراً او در ادامه این مبارزه دیگر تنها نخواهد بود ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

همان طور که می دانید، طی چند ماه گذشته «بنسون لئونگ» از گوگل به تنهایی جنگی را علیه لوازم جانبی غیر استاندارد USB به راه انداخت. ظاهراً او در ادامه این مبارزه دیگر تنها نخواهد بود و «انجمن مجریان یو اس بی» یا همان USB-IF او را حمایت خواهند کرد.

طبق اخبار منتشر شده، USB-IF نوعی برنامه اعطای مجوز با لوگوی اختصاصی را آغاز کرده، به گونه ای که اگر لوگوی ویژه آنها را روی لوازم جانبی ببینید، می توانید مطمئن باشید با استانداردها و ویژگی های مورد نظر مطابقت داشته و آسیبی به دیوایس های شما وارد نخواهد آورد.

لازم به ذکر است USB-IF سازمانی حمایتی است که استفاده از استانداردهای جدید USB را ترویج می دهد. با توجه به سردرگمی های به وجود آمده برای فناوری های شارژ سریع و نسل جدید USB-C، نیاز به توضیحات و استانداردهای کافی در این زمینه احساس می شد.

usbif_certificate_usb_typec_charger_1

در همین راستا، تولیدکنندگان می توانند تجهیزات شارژ خود را برای تست بر اساس توان USB و مشخصات Type-C به سازمان مربوطه ارسال کنند. وسایلی که آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند، اجازه نصب لوگوی مربوطه با درج حداکثر توان قابل ارائه را دریافت می کنند.

گفتنی است در حال حاضر اطلاعات بیشتری در زمینه این برنامه وجود ندارد، و سازندگان ابزارهای USB باید برای کسب اطلاعات بیشتر با انجمن یاد شده تماس حاصل کنند. احتمالاً شرکت در این برنامه هزینه ای در بر خواهد داشت، اما پرداخت این هزینه به سود شرکت های تولیدی خواهد بود، زیرا مصرف کنندگان به لوازمی با لوگوی معتبر USB بیشتر اطمینان می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

    حتی خود گوگل هم از یو اس بی تایپ سی های استانداردی استفاده نمیکنه. اول به خاطر اینکه از استاندارد USB 2 ساخته شدن و بعدش بخاطر اینکه فقط شارژرهای خودشون میتونن قابلیت شارژ سریع رو داشته باشن و با هیچ شارژر سریع دیگه ای سازگار نیستن!

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

      منظورم در گوشی های نکسوس جدیدش بود...

  • Sepehr Estaki
    Sepehr Estaki | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

    خب لوگو رو که همه میتونن بزنن، مثل برند که هر کی هر چی میخواد مثلا میزنه رو لباس

مطالب پیشنهادی