ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم اپل و سامسونگ از بازار موبایل چین باز هم کاهش یافت

عرضه اسمارت فون در کشور چین در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.9 درصد رشد داشته و به 149 میلیون دستگاه رسیده. جالب اینکه افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

عرضه اسمارت فون در کشور چین در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.9 درصد رشد داشته و به 149 میلیون دستگاه رسیده. جالب اینکه افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان مطرحی همچون سامسونگ و اپل نبوده، بلکه موبایل های پایین رده و مدل های 4G میان رده بیشترین توجه بازار را به خود اختصاص داده اند.

در این میان، سه اپراتور اصلی مخابراتی چین یعنی چاینا موبایل، چاینا یونیکام و چاینا تلکام، هر سه به نیاز مشتریان پاسخ داده و اسمارت فون های نسبتاً ارزان قیمت را با شرایط ویژه و مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

این وضعیت در بازار چین، باعث شده کانال های توزیع خرده فروشی با ازدحام کالا مواجه شوند، زیرا تولیدکنندگان بیشتر از نیاز بازار و خرید مشتریان، تلفن همراه به بازار عرضه کرده اند. در نتیجه، تحلیلگران معتقدند در سه ماهه آخر سال جاری میلادی «اصلاح موجودی» صورت می گیرد، و توزیع موبایل از طریق خرده فروشی ها کاهش خواهد یافت.

تحقیقات انجام شده از سوی Digitimes نشان می دهد هوآوی بزرگ ترین تولیدکننده تلفن همراه در چین بوده و 14% سهم بازار از ماه آوریل تا ژوئن را به خود اختصاص داده. همچنین 12.7 درصد از این بازار در اختیار Oppo قرار دارد و پس از آن Vivo و شیائومی به ترتیب با 11.2 و 10.4 درصد در رده های بعدی قرار دارند. گفتنی است اپل در این بازار جایگاه پنجم را در دست دارد.

لازم به ذکر است که به دلیل کاهش سهم اپل در بازار موبایل چین از 12 درصد در سه ماهه اول سال 2015 به زیر 10 درصد در سال جاری، این شرکت قصد دارد جایگاهش در کشور پرجمعیت بعدی یعنی هند را تقویت کند تا فروش آیفون را در سطح مورد انتظار نگه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان جعفری
    سامان جعفری | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

    چینی ها عقلشون از کشورهای دیگه بیشتره و دنبتل برند نمیرن و پول اضافی بابت برندهایی مثل سامسونگ یا اپل نمیدن وقتی بهتر از اینا دارن مثل شیایومی ، اوپو و غیره

مطالب پیشنهادی