ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم تازه اینتل به نام «Joule » امکان دیدن و درک جهان را به گجت ها می دهد

چندی پیش در خبرها خواندید که اینتل با عقد قرارداد همکاری تازه ای با ARM قصد دارد چیپست های تازه ای را با بهره گیری از فرایندهای تولید ده نانومتری و البته معماری ARM بسازد. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

چندی پیش در خبرها خواندید که اینتل با عقد قرارداد همکاری تازه ای با ARM قصد دارد چیپست های تازه ای را با بهره گیری از فرایندهای تولید ده نانومتری و البته معماری ARM بسازد.

اما خبرها در مورد این شرکت به این مورد ختم نمی شوند چراکه روز گذشته، کمپانی مورد بحث از یک ماژول چیپ تازه به نام Joule پرده برداشت؛ بورد بسیار کوچک و ظریفی که برای توسعه دهندگان طراحی شده و بناست که تکنولوژی دید کامپیوتری را به گجت های ارزان و ساده بیاورد.

این بورد علاوه بر فناوری یاد شده، حسگرهای پیشرفته ای را هم در خود جای داده که از فناوری RealSense آن استفاده می کنند و به همین خاطر، گزینه ای ایده آل برای نرم افزار پهپادها، ربات ها و دیگر گجت هاست و قابلیت دیدن، تحلیل و جمع آوری دیتا پیرامون جهان واقعی را به آنها می بخشند.

گفتنی است که شرکت ساکن سانتا کلارا اعلام کرده بورد معرفی شده به واسطه بهره مندی از همین دید و همچنین قابلیت جمع آوری داده احتمالا در آینده برای اتوماسیون یا همان خودکار سازی فرایندها مورد استفاده قرار می گیرد.

اضافه نماییم که اینتل روز گذشته میزبان فوروم توسعه دهندگان خود در سانفرانسیسکو بود و در جریان آن یکی از شرکت های حاضر به نام PivotHead که در زمینه پوشیدنی ها فعالیت دارد دمویی از یک عینک صنعتی بهره مند از Joule را به حاضران ارائه نمود.

چون کلیه فرایندهای محاسباتی در داخل Joule اتفاق می افتد، عینک یاد شده قادر است محاسبات خود را به صورت در لحظه و آنی از یک صحنه [پیش روی کاربر] ارائه دهد. در دموی PivotHead، گجت به نمایش در آمده کار تایید ولت روی قطعه ای از یک هواپیما را انجام داد. گفتنی است که بورد معرفی شده توسط اینتل قادر است تمامی فرایندهای پردازشی را به صورت مستقل انجام دهد و به همین خاطر نیاز به هیچگونه سیم کشی، ارتباط وای فای یا بلوتوث ندارد و گزینه ای ایده آل برای استفاده در محیط های فاقد دسترسی به امکانات یاد شده است.

intel-joule-1-2x1-720x360.0

کیت توسعه دهندگان Joule از همین روز از طریق وبسایت های مختلف قابل خریداری است و شرکت سازنده حتی در نظر دارد که تا پایان امسال تاییدیه های لازم برای استفاده از این بورد را در بیش از 100 کشور دریافت نماید. البته این سیستم هم اینک نیز در برخی صنایع و محصولات سفارشی سازی شده مورد استفاده قرار گرفته که از آن جمله می توان به نمایشگر تولیدی توسط شرکت فرانسوی EyeSight اشاره نمود که در کلاه کاسکت افسران پلیس موتورسوار مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر میخواهید بدانید که اینتل چرا تا  این اندازه برای ورود به حوزه های ناشناخته و دستگاه های تجربی تلاش می کند باید بگوییم که این مساله به ریشه های آن در زمینه تولید چیپ باز می گردد. در حال حاضر بزرگ ترین اولویت این شرکت اطمینان از این مساله است که محصولات سخت افزاری و نرم افزاری اش در موج جدید دستگاه های رایانشی مورد استفاده قرار بگیرد که این موج نیز طیف وسیعی از دستگاه ها شامل انواع پهپاد، ربات، عینک های واقعیت مجازی و افزوده را شامل می شود.

اینتل با کمک Joule  و RealSense این امکان را پیدا می کند تا همچنان در حوزه های پیشرفته بازار حضور داشته باشد زیرا در نظر دارد تکنولوژی اختصاصی خود را با کمترین هزینه عرضه کرده و فرصت استفاده از آن را برای همه فراهم نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی