ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات جدید USB Type-C حذف جک هدفون را ساده تر می کند؛ اینتل اعلام کرد

حتما در جریان هستید که طبق برخی شایعات آیفون های آتی فاقد جک هدفون خواهند بود. به دنبال انتشار این شایعه، موجی از انتقادها نسبت به این تصمیم اپل به راه افتاد که اگر نگاهی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

حتما در جریان هستید که طبق برخی شایعات آیفون های آتی فاقد جک هدفون خواهند بود. به دنبال انتشار این شایعه، موجی از انتقادها نسبت به این تصمیم اپل به راه افتاد که اگر نگاهی اجمالی به کامنت های منتشر شده در این باره بیاندازید تایید می کنید بسیاری از این تصمیم خشنود نیستند.

با این همه، آنطور که از شواهد امر بر می آید اینتل و شرکایش دلایل زیادی برای تایید این اقدام دارند؛ این کمپانی تولید کننده چیپست در آمریکا قرار دارد همانطور که در خبرها خواندید، روز قبل کنفرانس توسعه دهندگان خود را در سانفرانسیسکو برگزار کرد و در جریان آن، رحمان اسماعیل و برد ساندرس از متخصصان آن توضیح دادند که چرا ایده اپل برای این کار بد نیست.

ساندرس در این باره گفت: موضوع به استاندارد USB Type-C باز می گردد که این پورت را به بهترین گزینه برای صدا بدل می کند.

جدیدترین پرچمدار کهکشانی سامسونگ یعنی نوت 7 و همچنین محصولات دیگری نظیر وان پلاس 3 و نکسوس 6 پی محصول هوآوی در کنار لپ تاپ های کروم بوک پیکسل و مک بوک از جمله دستگاه هایی هستند که از این پورت استفاده می کنند و البته تلفن هوشمند موتو زی نیز از باید به این لیست اضافه کرد.

اما هدف تولید کنندگان موبایل از حذف این جک آن است که کاربران و مصرف کنندگان را به استفاده از هدفون های اختصاصی USB Type-C یا انواع وایرلس آن مجاب نمایند یا اینکه آنها را به خرید یک آداپتور [که البته به راحتی هم گم می شود] برای هدفون های کابلی 3.5 میلیمتری ترغیب کنند.

البته عمده نگرانی مشتریان این است که آداپتور یاد شده همراه با جعبه موبایل در اختیارشان قرار داده نشود و در نتیجه نتوانند بدون صرف هزینه اضافه همان هدفون های کابلی مطلوب خود را به کار ببرند.

با این همه، ساندرس معتقد است که کاربران از این ایده استقبال خواهند کرد و علت هم مزایایی است که این استاندارد به روز شده با خود به همراه دارد؛ به لطف این پورت ها، مداربندی آنالوگ به دیجیتال که در تلفن های همراه مورد نیاز است حذف خواهد شد و تولید کنندگان می توانند محصولات خود را باریک تر بسازند.

با این کار همچنین صدای خروجی دستگاه ها شکلی طبیعی تر به خود می گیرد و مزایای دیگری نظیر حذف نویز و افکت های مختلف به آن اضافه می گردد. مدیریت بهتر انرژی مصرفی دستگاه نیز از دیگر مزایای این نوع طراحی است و به موجب آن هر زمان که به عنوان مثال از هدفون برای گوش دادن به موسیقی استفاده نمایید، میکروفون موبایل شما خاموش می شود تا انرژی کمتری مصرف گردد. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که پورت صدای USB شما کمتر از جک هدفون انرژی مصرف می کند.

اینتل همچنین در جریان رویداد خود استاندارد ویدیویی تازه ای را معرفی کرد که قرار است با USB Type-C یکپارچه سازی شود. این استاندارد گرچه جایگزینی برای HDMI محسوب نمی شود اما آنطور که اسماعیل گفته، «آنقدر خوب هست که برای تماشای فیلم مورد استفاده قرار گیرد» اما گزینه مناسبی برای همراهی با سیستم های گیمینگ نیست. این طراحی در مورادی هم که قصد استفاده از یک هاب برای اتصال دستگاه های مختلف به پورت USB Type-C را داشته باشید، به کارتان می آید.

استاندارد به روز شده USB Type-C همچنین در برگیرنده قابلیت احراز هویت دستگاه است تا امنیت کاربران بیش از پیش افزایش پیدا کند. طبق اعلام اینتل این استاندارد اواخر امسال ارائه می شود و درست مانند هر استاندارد دیگری ویژگی های گوناگونی دارد؛ بنابراین، پورت USB Type-C موبایل شما شاید از نظر قابلیت با نمونه ای که روی لپ تاپ خود دارید برابری نکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امینnew
    امینnew | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

    بنظرم کار خوبی کرده وقتی میشه از این درگاه برای هدفون هم استفاده کرده و یا حتی تبدیل هم داره چرا باید ازش استفاده کرد بنظرم حذف این جک باید برای تمام گوشی ها درنظر گرفته بشه

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

    من هنوزم فکر میکنم که باید پورت صدا به همون شکل ۳.۵ میلیمتری باقی بمونه. اگر هم با حرف من مخالفید، بهتره این مطلب رو بخونید تا قانع بشید:
    http://dgto.ir/4p5

  • نویدی
    نویدی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

    خیلی جالبه این موج سینوسی تکنولوزی،یه زمان گوشیای اریکسون اینطوری بودن که درگاه شارژ و هندزفریشون یکی بود بعدش تو گوشای نوکیا این پورت ها جدا بودن و میشد موقع شارژ گوشی هم با هندزفری اهنگ گوش داد،البته اون موقع تکنولوژی شارژ بی سیم نبود در کل هم خوبه هم بد ولی به ما چه ما که دیگه پولمون نمیرسه اپل بخریم با این حرکت گمرک و ...

مطالب پیشنهادی