ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزرگ ترین کشتی هوایی دنیا اولین پرواز خود را با موفقیت پشت سر گذاشت

Airlander 10 که با نام بزرگ ترین هواپیما یا کشتی هوایی دنیا نیز شناخته می شود، بالاخره اولین پرواز خود را انجام داد که با موفقیت همراه بود. پیش از این قرار بود پرواز اندکی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

Airlander 10 که با نام بزرگ ترین هواپیما یا کشتی هوایی دنیا نیز شناخته می شود، بالاخره اولین پرواز خود را انجام داد که با موفقیت همراه بود. پیش از این قرار بود پرواز اندکی زودتر انجام شود اما به دلایل فنی، تاخیری چند روزه دامن گیر آن شد.

توسعه دهنده این هواپیما، Hybrid Air Vehicles پس از لغو پرواز اولیه نگفت که چه زمانی پرواز انجام خواهد شد اما خوشبختانه ساعاتی پیش Airlander 10 از کاردینگتون، در نزدیکی شهر لندن از زمین برخاست.

پرواز اگرچه مدت زمان زیادی طول نکشید و در کمتر از نیم ساعت به اتمام رسید اما جمعیتی بسیار را محو تماشای خود کرد. این هواپیمای 92 متری المان های چند دستگاه پرنده را با یکدیگر ترکیب کرده تا هواپیمایی فرانکشتاینی را شاهد باشیم.

azvrmjlxqrqn74hyiigs-w600

اسوشیتد پرس می گوید که Airlander 10 ابتدا برای ارتش ایالات متحده آمریکا ساخته شده بود تا برای نظارت در افغانستان به کار گرفته شود اما در سال 2013 نقشه لغو شد.

Airlander 10 برخلاف دیگر هواپیماها از هلیوم برای معلق ماندن در هوا استفاده می کند و قادر است در برابر حفره های ایجاد شده توسط گلوله ها دوام بیاورد، آن هم در هر آب و هوایی.

از Airlander 10 می توان برای حمل و نقل، مطالعات و حتی رساندن مواد غذایی به نواحی دور افتاده استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Home magazine beh gostar
    Home magazine beh gostar | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

    اگر استفاده از این وسیاه های نقلیه مرسوم بشه من به شخصه به یاد سریال فرینج یا رمان 1984 می افتم که البته همش به حقیقت پیوسته نمونش سیستم مدیریت مردم چین

مطالب پیشنهادی