ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اعضای تیم HERE از سختی های پوشش لحظه ای اطلاعات ترافیکی در HERE WeGo می گویند

HERE WeGo (که پیش تر با عنوان HERE Maps شناخته می شد) یکی از مهم ترین اپلیکیشن هایی مسیریابی است که از چند سال گذشته تا کنون، در حوزه پوشش نقشه و سیستم حمل و نقل کشورهای مختلف ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

HERE WeGo (که پیش تر با عنوان HERE Maps شناخته می شد) یکی از مهم ترین اپلیکیشن هایی مسیریابی است که از چند سال گذشته تا کنون، در حوزه پوشش نقشه و سیستم حمل و نقل کشورهای مختلف دنیا فعالیت می کرده است. اما رسیدن به این جایگاه با توجه به انتظارات روز افزون کاربران از آن، کار چندان آسانی برای تیم سازنده اپلیکیشن نبوده است.

این روزها مردم فقط به آگاهی از سریع ترین مسیر برای رسیدن به مقصد خود قانع نیستند. آن ها به غیر از این موضوع، می خواهند بدانند که چه عواملی می توانند موجب تأخیر در رسیدن به مقصدشان شود.

به خاطر این تقاضا، تیم HERE پشتیبانی لحظه ای از اطلاعات ترافیکی را به اپلیکیشن های HERE WeGo اضافه کرده است. روی کاغذ شاید قابلیت چندان پیچیده ای نباشد، اما وقتی به پشت پرده موضوع نظری می افکنید، همانطور که تیم HERE در آخرین پست وبلاگ شان توضیح داده اند خواهید دید که گردآوری این اطلاعات ابدا کار سهل و آسانی نیست.

در درجه نخست، باید بدانید که در اپ های مسیریابی دو حالت پوشش زنده وجود دارد که شاید با وجود استفاده از آن ها، تا کنون نسبت به وجودشان بی اطلاع بوده اید: مسیریابی لحظه ای و حرکت لحظه ای.

HERE-WeGo-1-w600

مورد اول، کلیه جزئیات در مورد تأخیرها و تغییرات در جدول زمان بندی را به اطلاع تان می رساند. اما دومی اطلاعاتی در مورد تأخیرهای احتمالی برای خطوط حمل و نقل در توقف گاه های مشخصی را برایتان گردآوری می کند که برنامه ریزی سفر برای کاربران را آسان تر خواهد کرد.

گردآوری این اطلاعات به صورت زنده کار چندان آسانی نیست. تیم HERE از مراکز نظارت بر وضعیت ترافیک و گردآورندگان منابع برای بروزرسانی لحظه ای نقشه های خود استفاده می کند. وقتی که این گردآورندگان شخص ثالث اطلاعات خود را جمع آوری کردند، حالا این وظیفه مهندسان HERE است که پلی ارتباطی میان اطلاعات دریافتی و سرویس خود ایجاد نمایند.

از آنجا که کدنویسی اطلاعات لحظه ای کار غیر ممکنی است، تنها راه وارد کردن آنها به اپلیکیشن استفاده از API های مشخصی است که می توانند فرمت های متداول اطلاعات را تشخیص بدهند. هر چه تعداد این API ها بیشتر باشد، کار تیم HERE برای بهینه سازی ابزارهای خود برای تعامل با منابع گردآوری اطلاعات لحظه ای سخت تر خواهد شد.

اما نکته مسلم این است که گردآوری اطلاعات ترافیکی به صورت زنده سخت ترین کار تیم HERE نیست. بزرگترین چالش سازندگان اپلیکیشن دستیابی و تشخیص اطلاعات مورد نیاز و طبیعتا کسب مجوز برای استفاده از آن ها در اپلیکیشن های HERE WeGo خواهد بود.

در حال حاضر اپلیکیشن های HERE WeGo پوشش لحظه ای از وضعیت ترافیک را در 29 شهر از کشورهای مختلف ارائه می کنند که استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و انگلستان از جمله آنها هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • moh
    moh | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    جدیدا نقشه افلاین ایران رو حذف کردن ، حتی اون هایی که قبلا دانلود کردن با اپدیت نقشه کلا حذف میشه

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۳ شهریور ۱۳۹۵

      من الان مسافرتم و دقیقاً همین موقع که به این نرم‌افزار احتیاج پیدا کردم، یه آپدیت برای نقشه های ایران داد منم فکر کردم آپدیت جدیده بعد از اینکه گرفتمش دیدم نقشه ایران رو کلاً حذف کرده. الانم دیگه توی لیست نقشه های آفلاینش نیست.
      نقشه ها حذف شدن دیگه هم نمیشه گرفتشون ?

  • Hamid nezafat
    Hamid nezafat | ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

    دوستان خواهش میکنم جوابمو بدین چرا این مسیر یاب روی ایفون کار نمیکنه ولی روی اندروید کار میکنه؟ ارور میده توی کشور شما مسیریابی میسر نیست سیجیک هم که نقشه هاش قدیمیه موندم چیکار کنم

مطالب پیشنهادی